Πέμπτη 9 Απριλίου 2020

Στηρίζουμε τα Κέντρα Αισθητικής κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης από απόσταση

✔︎Στο Beauty Therapy Management, συνεχίζουμε από απόσταση να παρέχουμε όλες τις υπηρεσίες μας σε όλα τα συνεργαζόμενα Κέντρα Αισθητικής και Πολυδύναμες μονάδες σε όλη την Ελλάδα
✔︎ Συνεχίζουμε την ενημέρωση των Social Media των πελατών μας από τις σελίδες που διαχειριζόμαστε με κατάλληλο περιεχόμενο, μηνύματα και Στρατηγική Επικοινωνίας
✔︎ Διευρύνουμε (κατόπιν διερεύνησης) τις συνεργασίες μας για Διαχείριση Social Media νέων υποψηφίων πελατών/ Κέντρων Αισθητικής, Σχολών Αισθητικής/ Διαιτολογικών Γραφείων, κ.α.
✔︎ Αναπτύσσουμε νέες υπηρεσίες στου πελάτες μας, αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα μέσα που μας προσφέρει η τεχνολογία
✔︎Ενημερώνουμε τους πελάτες μας σε πραγματικό χρόνο για κάθε εξέλιξη και παρέχουμε σημαντική και ουσιαστική πληροφόρηση για αξιοποίηση των μέτρων στήριξης που τους αφορούν, καθώς και όλου του φορολογικού και νομοθετικού πλαισίου που διαμορφώνεται, πάντα σε συνεργασία και επικοινωνία τους με τα Λογιστικά Γραφεία που συνεργάζονται
✔︎Πραγματοποιούμε σε καθημερινή βάση όταν απαιτείται ή εβδομαδιαία, τηλεφωνική επικοινωνία ή ηλεκτρονική επικοινωνία με e-mail, Skype, Messenger, Video κλήση Facebook
✔︎Γνωρίζουμε λόγω της φύσης της πολύχρονης συνεργασίας μας με ακρίβεια την χρηματοοικονομική τους θέση, τον κύκλο εργασιών τους ανά μήνα/ υπηρεσία (2019/2020) και έτσι μπορούμε με ακρίβεια να αποτιμήσουμε (υπολογίσουμε) την επίπτωση της κρίσης και της αναστολής των εργασιών για να σχεδιάσουμε αποτελεσματικά την επόμενη μέρα

Παράλληλα:
➤Σχεδιάζουμε για τους πελάτες μας προσαρμοσμένα Marketing Plan για την επόμενη μέρα
➤Σχεδιάζουμε για τους Πελάτες μας την κατάλληλη Στρατηγική Επικοινωνίας για την επόμενη μέρα
➤Λαμβάνουμε ουσιώδη ενημέρωση και πληροφόρηση σε επικοινωνία με στελέχη και έγκριτους φορείς της αγοράς, επαγγελματικούς συνδέσμους του κλάδου μας, στοιχεία ερευνών, συνδρομητικές έρευνες, κ.α. επιστημονικά εργαλεία
➤Σχεδιάζουμε πλάνα για την αντιμετώπιση της κρίσης την επόμενη μέρα, και τη μείωση των επιπτώσεων στα έσοδα και την κερδοφορία των πελατών μας, με εναλλακτικούς στόχους και προϋπολογισμούς
➤Αξιολογούμε τις επιδράσεις της κρίσης στην ζήτηση, την κατανάλωση και την καταναλωτική συμπεριφορά, για να μετασχηματίζουμε το σχεδιασμό μας σε πολλά επίπεδα
➤Εξετάζουμε εναλλακτικά σενάρια και μοντέλα λειτουργίας για την επόμενη μέρα και τυχόν αναθεωρήσεις στη μέχρι τώρα λειτουργία εξ αιτίας νέων περιοριστικών μέτρων κατά την επιστροφή στην κανονικότητα

Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
 e-mail: vasgalanis@gmail.com
📞 6980 558496

Τετάρτη 8 Απριλίου 2020

Πολλά λάθη στην επικοινωνία των Κέντρων Αισθητικής μέσα από τα Social Media εν μέσω της υγειονομικής κρίσης του SARS-CoV-2/ COVID 19

Για την εξαγωγή συμπερασμάτων πραγματοποιήθηκε με σύγχρονα εργαλεία έρευνα σε 274 Official Facebook Page Κέντρων Αισθητικής και προσωπική έρευνα/ επισκέψεις στις παραπάνω σελίδες, κατά το κρίσιμο διάστημα από την έναρξη αναστολής εργασιών έως 31 Μαρτίου. Η έρευνα συνεχίσθηκε μέχρι και τις 4 Απριλίου.

✔️Γενικά Συμπεράσματα: Η πλειοψηφία των Κέντρων Αισθητικής, αν και μονάδες υγειονομικού ενδιαφέροντος, δεν μπόρεσαν να αντιληφθούν τον ενδεχόμενο κίνδυνο από την εμφάνιση του SARS-CoV-2/ COVID 19 στη χώρα μας, και ήταν φυσικά ανέτοιμη και για την μετέπειτα περίοδο σε ότι αφορά την επικοινωνία τους, κάτι που αποτυπώθηκε εκ των υστέρων.
-
Ειδικότερα συμπεράσματα:

✔️Μεγάλο ποσοστό των Κέντρων πλησίον του 20%, αρκέστηκε μόνο στην τυπική ανακοίνωση της αναστολής εργασιών με δικά τους post και κυρίως αναδημοσιεύσεις συλλόγων, κ.λ.π.  και εν συνεχεία με εξαίρεση την ανάρτηση 1 -3 post για όλο το εξεταζόμενο διάστημα, σταμάτησε εντελώς την επικοινωνία του. Το αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής θα εμφανιστεί δυστυχώς σε μια δύσκολη περίοδο που θα είναι η όποια επιστροφή στην "κανονικότητα", που θα την κάνει ακόμη δυσκολότερη, πέραν της μείωσης του awareness και της απώλειας μεριδίων αγοράς.

✔️Ένα σημαντικό λάθος μεγαλύτερων μονάδων, με πολλά παραρτήματα και ενδεχομένως πανελλαδική εμβέλεια, αποτελεί το ότι δεν είχαν τα αντανακλαστικά με τα στελέχη του marketing ή τους εξωτερικούς συνεργάτες τους, να διακόψουν/αναστείλουν άμεσα τις καμπάνιες τους μετά την αναστολή της λειτουργίας (εφόσον οι καμπάνιες που έτρεχαν αφορούσαν την εμπορική τους δραστηριότητα και την προώθηση προσφορών και υπηρεσιών). Την πρακτική δε μεγάλου ομίλου να διαφημίζει στο peek της αναστολής των περιοριστικών μέτρων και των κρουσμάτων, προσφορά των 50€ ή 60€ μόνο ως "απόγνωση" ή "γκάφα" θα μπορούσα να την εκλάβω και σε καμιά περίπτωση ως ευρηματικό marketing...γιατί δεν συνιστά ουσιαστικά ενέργεια που διέπεται από φιλοσοφία marketing. Φυσικά την διέκοψε αρκετές ημέρες μετά.

✔️Τραγικά λάθη έγιναν από την μεθεπόμενη ημέρα της αναστολής από ένα μεγάλο ποσοστό των Κέντρων που ξεπερνά το 35%, με αναρτήσεις που συνιστούσαν "σκληρή/επιθετική" πώληση καλλυντικών, σε μια περίοδο που ο "καταναλωτής" - "πελάτης" του Κέντρου ήταν αδιάφορος λόγω του σοκ, μειωμένη αγοραστική διάθεση, κ.α. Τη συγκεκριμένη επικοινωνία πώλησης καλλυντικών με τον τρόπο που διενεργήθηκε δεν θα την συνιστούσα ούτε για την  προηγούμενη περίοδο, εφόσον δεν ήταν τίποτα περισσότερο από μια στείρα παράθεση χαρακτηριστικών προϊόντων με εικόνα του προϊόντος και μήνυμα ετοιμότητας αποστολής παραγγελιών. Ειδικά η "δημιουργική αντιγραφή" - από άλλες συναδέλφους Κέντρων, συνέβαλε στη διάδοση και την υιοθέτηση της "μεθόδου", με αποτέλεσμα την 31η Μαρτίου, - ημέρα που με στοιχεία πρόσφατης και αξιόπιστης έρευνας κυριαρχούσαν στο περιβάλλον του διαδικτύου δημοσιεύματα των κρουσμάτων του κορωνοιού, των περιοριστικών μέτρων και όχι μόνο-, σε πολλές σελίδες Κέντρων Αισθητικής να εμφανίζονται φορτηγά με κούτες από καλλυντικά έτοιμα για αποστολή.

Ακόμη - λόγω της μεγάλης εμπειρίας μου στον κλάδο και δεδομένης της συνεργασίας μου με πολλά Κέντρα Αισθητικής πανελλαδικά-, αν δεχτώ ότι πολλά κέντρα ήταν "εγκλωβισμένα" με μεγάλα στοκ προϊόντων ή παρασύρθηκαν από αναρτήσεις και λύσεις προμηθευτών τους, θα έπρεπε να κατανοήσουν ότι για πάρα πολλούς λόγους που σχετίζονται με την εικόνα τους και όχι μόνο, θα έπρεπε να αποφύγουν μια τέτοια πρακτική σε μια περίοδο που η επικοινωνία απαιτούσε περισσότερο ενσυναίσθηση και πιο συγκαταβατικό ύφος.

Απορία παραμένει, γιατί τώρα που ο καταναλωτής βρίσκεται σε ένα στάδιο συνειδητοποίησης της κατάστασης και έχει αντιπαρέλθει το αρχικό σοκ, σταμάτησαν την προώθηση/ επικοινωνία κατά ένα τρόπο των καλλυντικών έστω με κάποιο άλλο τρόπο. Εκτός αν οι πωλήσεις τους πέτυχαν τους στόχους τους, "ξεστοκάρισαν" και τα αποτελέσματα τους έχουν δικαιώσει. Η απορία μου γεννάται από το ότι ένα ποσοστό αυτό των Κέντρων σχεδόν το 1/4 περίπου αυτών που ανέφερα πιο πάνω, σταμάτησαν όχι μόνο τις νύξεις πώλησης καλλυντικών αλλά και την επικοινωνία τους γενικότερα.

✔️Ενδεχομένως αυτό να ερμηνεύεται από ένα ακόμη λάθος. Ακολούθησαν την - "δημιουργική αντιγραφή" - άλλων συναδέλφων τους, που δημιούργησαν "τάση για φυσικά καλλυντικά" με συνταγές στο σπίτι.
Το θέμα αυτό είναι ιδιαίτερα δελεαστικό και ενδιαφέρον για στήλες τηλεοπτικών εκπομπών ή ως άρθρο σε πολλά life style γυναικεία περιοδικά και μάλιστα πολύ κατάλληλο. Δεν θεωρώ ότι ενδείκνυται για ένα Κέντρο Αισθητικής που διατηρεί ενεργό κλάδο μεταπώλησης Καλλυντικών για πάρα πολλούς λόγους. Φοβάμαι κιόλας ότι αν το πελατολόγιό τους εθιστεί στις φυσικές αυτές λύσεις, δεν θα αγοράζει στην μετέπειτα δύσκολη περίοδο ούτε ενυδατική προσώπου. Ενδιαφέρον θα είχε στην ενότητα πλέον αντιμετώπισης αντιρρήσεων σε σχετικά σεμινάρια που πολλές φορές πραγματοποιώ, να ακούσω ως αντίρρηση όχι π.χ. την τιμή, αλλά το ότι μου είπε η πελάτισσα ότι φτιάχνει καλλυντικά μόνη της στο σπίτι.
Και δεν είναι λύση ενσυναίσθησης και κάλυψης των αναγκών στο σπίτι, η ανάρτηση σχετικών post, γιατί μπορεί ένα Κέντρο Αισθητικής να αναπτύξει σε μεγάλο βαθμό συμβουλευτική με διαφορετικό και πιο επιστημονικό τρόπο. Προκύπτει από αδυναμία δημιουργίας περιεχομένου και "ηλεκτρονικοποίησης" των υπηρεσιών τους την περίοδο αυτή, για δημιουργία προϋποθέσεων πώλησης καλλυντικών με εντελώς διαφορετική προσέγγιση και μεθοδολογία.

✔️Η ίδια αδυναμία καταγράφτηκε και σε σελίδες πολυδύναμων Κέντρων μικρού σχετικά μεγέθους που έχουν Διαιτολογικά τμήματα, και τα οποία μετέτρεψαν τις σελίδες τους σε ένα ποσοστό 10% σε τσελεμεντέ, δημοσιεύοντας σε ημερήσια βάση μόνο με συνταγές (όχι διαιτολόγια) για πρωινό και μεσημβρινό προς το παρόν.
Αντίθετα σε ένα ποσοστό 5% υπάρχουν και ορθές πρακτικές Κέντρων που προχώρησαν στο e-diet αρκετά επιτυχημένα. Φυσικά τα Κέντρα αυτά είχαν μεθόδους, διαδικασίες και τεχνογνωσία με οργανωμένα διαιτολογικά τμήματα καθ' όλη την προηγoύμενη περίοδο.

✔️Ένα μεγάλο ποσοστό των Κέντρων, πλησίον του 25% συνεχίζουν κατά κάποιο τρόπο την επικοινωνία τους, αν όχι με την ενδεδειγμένη στρατηγική και τακτική, τουλάχιστον με σχετικά αποδεκτό τρόπο αλλά με καθόλου ικανοποιητική συχνότητα. Ένα 15% προσανατολίζεται σε μια πιο ορθή κατεύθυνση και με ποιοτικά post .

✔️Για το περιβάλλον του Instagram και του τι επικρατεί εκεί δεν θα αναφερθώ σε αυτό το άρθρο μου αλλά σε ένα επόμενο. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μόλις ένα 1,5% Κέντρων που δεν διατηρούσαν Facebook Page αλλά Profile στο Facebook, προχώρησε στη δημιουργία σελίδας, αμέσως μετά την αναστολή και μέχρι 4 Απριλίου.

✔️Συμπερασματικά στην ενότητα αυτή, διαφαίνεται ότι τα Κέντρα Αισθητικής στην πλειοψηφία τους δεν ήταν έτοιμα αφενός για την διαχείριση της κρίσης του κορωνοιού σε ότι αφορά την επικοινωνία τους μέσα από τα Social Media. Παράλληλα δεν ακολουθούσαν σωστή στρατηγική digital marketing και περιεχομένου και όλη την προηγούμενη περίοδο. Κινούνταν περισσότερο με αποσπασματική, λάθος και ελλειπή επικοινωνία, κυρίως με την δύναμη της "αδράνειας" . Πέρα από τις όποιες επιπτώσεις στην εικόνα τους, στην επικοινωνία τους, στα μερίδια φωνής και αγοράς, καθώς και στις πωλήσεις τους, όλο αυτό "συγκαλύπτονταν" κατά ένα τρόπο.

Ερμηνεύεται όλο αυτό βέβαια από το γεγονός ότι η διαχείριση των Social Media σε πολλά Κέντρα Αισθητικής δεν γινόταν από ειδικούς αλλά εκ των ενόντων ή από την Ιδιοκτήτρια του Κέντρου στην πλειοψηφία, όταν είχε χρόνο να ασχοληθεί.

Η διαχείριση της κρίσης αλλά ειδικότερα και ακόμη περισσότερο το μετέπειτα διάστημα της επιστροφής στην "κανονικότητα" θα αναδείξει στην φωτιά της επιχειρηματικής πράξης τα κενά και τα προβλήματα που θα υπάρξουν, εάν η επικοινωνία και ο σχεδιασμός του marketing δεν ανατεθεί όπως θα έπρεπε σε ειδικούς.

Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
Info: e-mail: vasgalanis@gmail.com
Mobile: 6980 558496

Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

Πως ο κορωνοϊός “χτυπάει” τους δείκτες καταναλωτικού κλίματος και επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά

Η διαφαινόμενη ύφεση που φέρνει η επιδημία, τόσο λόγω των έκτακτων οικονομικών μέτρων, όσο και λόγω της αναστολής της λειτουργίας της αγοράς, καθώς και η γενικότερη ανησυχία επηρεάζει τους βασικούς δείκτες "καταναλωτικού κλίματος".

α, Μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης
β. Επιδείνωση των προσδοκιών των καταναλωτών για τα προσωπικά τους εισοδήματα
γ. Υποχώρηση του δείκτη διάθεσης αγοράς

- Επιπλέον σε περιόδους κρίσεων, αλλάζει η "ιεράρχηση" των αναγκών των καταναλωτών αλλά και των "αξιών" των ανθρώπων. Αποτέλεσμα να αλλάζουν οι αγοραστικές τους συνήθειες, να αλλάζουν οι αγοραστικές τους επιλογές και να μεταβάλλεται η καταναλωτική τους συμπεριφορά γενικότερα.

Η επιστημονική έρευνα εξάλλου, μας τροφοδότησε με πολύτιμα συμπεράσματα από την επίδραση της σχετικά πρόσφατης οικονομικής κρίσης της χώρας μας, τις επιδράσεις της στην συμπεριφορά των καταναλωτών και τον χάρτη αξιών γενικότερα.

Το σύνολο των παραπάνω στοιχείων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στον όποιο βραχυπρόθεσμο σχεδιασμό των μονάδων του κλάδου Αισθητικής και Καλλωπισμού, δεδομένου ότι βρισκόμαστε σε ένα νέο και εντελώς διαφορετικό περιβάλλον.

Βασίλειος ΓαλάνηςMarketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
e-mail: vasgalanis@gmail.com
Mobile: 6980 558496

Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

Απαραίτητη η συνέχιση της επικοινωνίας των Κέντρων Αισθητικής από τα Social Media

Στο Beauty Therapy Management δεν σταματήσαμε την επικοινωνία των συνεργαζόμενων Κέντρων Αισθητικής με το κοινό τους μέσα από τα Social Media, και από τις σελίδες που διαχειριζόμαστε.
-
Προσαρμόσαμε την επικοινωνία μας με σοβαρότητα, υπευθυνότητα, ενσυναίσθηση και ανθρωπιά μέσα από τα social media, με κατάλληλο περιεχόμενο κατά το μήνα Μάρτιο.
-
Προχωρήσαμε σε αναστολή μόνον ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών προγραμμάτων.
-
Συνεχίζουμε την επικοινωνία μας και την προβολή μας στα Social Media με την κατάλληλη στρατηγική, μήνυμα και περιεχόμενο και τον Απρίλιο, με αιχμή του δόρατος το Facebook, ένα μέσο με τη μεγαλύτερη διείσδυση.

Συνεχίζουμε τα πλάνα μας έχοντας το βλέμμα στην επόμενη μέρα.
-
Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
e-mail: vasgalanis@gmail.com
Mobile: 6980 558496

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

Covid 19: Οι καταναλωτές περιμένουν βοήθεια από τα brands

Mετά απο πρόσφατη έρευνα της που εστίασε στις στάσεις των καταναλωτών (consumer sentiment) σε παγκόσμιο επίπεδο σε σχέση με την πανδημία του κορονοιου, η Kantar κατέληξε στο συμπέρασμα πως το 77% των συμμετεχόντων αναμένει από τα brands βοήθεια πάνω «στην νέα καθημερινότητα».

Επίσης, μόλις 8% παρουσιάζονται να πιστεύουν πως οι επιχειρήσεις θα πρέπει να σταματήσουν να διαφημίζονται. Μάλιστα, η έρευνα της Kantar καταδεικνύει πως αν και πολλά brands εξετάζουν το ενδεχόμενο να σταματήσουν την προβολή τους, ούτως ώστε να περιορίσουν τα κόστη τους, μια εξάμηνη απουσία από την τηλεόραση μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του συνολικού awareness κατά 39% . Κάμψη που σαφώς θα καταστήσει πολύ πιο δύσκολή την ανάκαμψη κατά την εποχή που θα ξεκινήσει μετά την πανδημία.

Βέβαια, η Kantar μέσα από την έρευνα της εντοπίζει και μερικές «παγίδες», που θα πρέπει ξεκάθαρα να αποφεύγονται αυτή την περίοδο όσον αφορά την διαφήμιση. Αναλυτικότερα, το 75% των συμμετεχόντων δήλωσε πως οι επιχειρήσεις δεν θα πρέπει να εκμεταλλεύονται την κρίση για να προωθήσουν ένα brand ενώ 40% πιστεύουν πως τα brands θα πρέπει να αποφεύγουν το «χιουμοριστικό ύφος» στην επικοινωνία τους. Επίσης, 70% δήλωσαν πως οι μάρκες θα πρέπει να υιοθετήσουν ένα πιο «καθησυχαστικό» ύφος.

Επιπρόσθετα, 75% των καταναλωτών θεωρεί πως τα brands θα πρέπει να ενημερώνουν το κοινό για τις προσπάθειες που καταβάλλουν για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση ενώ όπως όλα δείχνουν ανάλογα υψηλό ποσοστό αναμένει από τις μάρκες να θέσουν τους εργαζόμενους τους σαν προτεραιότητα. Το 78% δηλώνει πως οι επιχειρήσεις θα πρέπει να φροντίσουν την υγεία των εργαζομένων τους και το 68% αναφέρει πως θα πρέπει να εφαρμόσουν ευέλικτες μορφές εργασίας όπως η τηλεεργασία.

Πηγή: advertising.gr 

Ερευνα: 8 στους 10 Ελληνες ανησυχούν πολύ για τις συνέπειες του κορωνοϊού

Στο απόγειό της βρίσκεται η ανησυχία των Ελλήνων για την πανδημία του κορωνοϊού, όπως προκύπτει από την τελευταία έρευνα του ΕΒΕΑ.

Την έρευνα πραγματοποίησε η εταιρεία PULSE-RC κατά το χρονικό διάστημα 15 έως 17 Μαρτίου 2020.

Η έρευνα του ΕΒΕΑ για τον κορωνοϊό

Σύμφωνα με την έρευνα, το 83% των ερωτηθέντων ανησυχεί αρκετά έως πολύ για τον κορωνοϊό. Σχεδόν όλοι (94%) εκτιμούν ότι η πανδημία και οι συνέπειες που απορρέουν από αυτήν θα επηρεάσουν αρνητικά τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων στη χώρα μας.
Κορωνοϊός και οικονομία

Εξαιτίας της αρνητικής αυτής συγκυρίας, η αισιοδοξία για την ελληνική οικονομία και για την προσωπική οικονομική κατάσταση των ερωτηθέντων υποχωρεί και η απαισιοδοξία περνά στην πρώτη θέση. Συγκεκριμένα, το 45% των ερωτηθέντων δηλώνουν σίγουρα και μάλλον αισιόδοξοι για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, ενώ το 54% δηλώνουν σίγουρα ή μάλλον απαισιόδοξοι.

Αντιστοίχως, για την πορεία της προσωπικής οικονομικής κατάστασης, αισιόδοξοι δηλώνουν το 48% και απαισιόδοξοι το 51%.

Παρόλα αυτά, η αξιολόγηση της κυβέρνησης δεν φαίνεται να επηρεάζεται ιδιαίτερα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την προσέλκυση επενδύσεων και την κοινωνική πολιτική.Συγκεκριμένα, το 53% αξιολογεί θετικά την κυβέρνηση όσον αφορά την προσέλκυση επενδύσεων και το 43% αρνητικά. Για την κοινωνική πολιτική αντίστοιχα, το 52% αξιολογεί θετικά την κυβέρνηση και το 44% αρνητικά.

Τα μέτρα της κυβέρνησης για τον κορωνοϊό

Για τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, μέχρι τις 17 Μαρτίου που τελείωσε η έρευνα, η πλειοψηφία (73%) εκτιμά ότι κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ωστόσο, οι περισσότεροι ερωτηθέντες (55% έναντι 41%) εκτιμούσαν ότι αυτά δεν είναι αρκετά, εκφράζοντας την άμεση ανάγκη για επιπλέον στήριξη και επιβεβαιώνοντας τη σοβαρή επίδραση των τελευταίων αρνητικών εξελίξεων και στην επιχειρηματική δραστηριότητα. Σε ό,τι αφορά στις εξελίξεις στον Έβρο και εν γένει τη συμπεριφορά της Τουρκίας, το 52% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι έχουν επηρεάσει αρνητικά τη δραστηριότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, ενώ το 41% απαντά ότι δεν την έχουν επηρεάσει.

Συνολικά, η πανδημία του κορωνοϊού και η τουρκική επιθετικότητα, κατά την άποψη του 86% των ερωτηθέντων, θα επηρεάσουν την πορεία της ελληνικής οικονομίας, με μόλις 9% να εκτιμά ότι δε θα συμβεί αυτό.

Τέλος, στην ερώτηση εάν οι αλλαγές που επήλθαν στο ασφαλιστικό με το νέο νόμο Βρούτση κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, οι απόψεις είναι διχασμένες, με το 39% να απαντά ότι κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και το 40% να απαντά δεν κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.

«Είναι εμφανές ότι το κλίμα στην αγορά έχει επιδεινωθεί εντυπωσιακά από την αρνητική ψυχολογία αλλά και τα πραγματικά προβλήματα που έχουν προκληθεί από την πανδημία του κορονοϊού» δήλωσε, παρουσιάζοντας την έρευνα, ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος και προσέθεσε:

«Από την αρχή της νέας αυτής υγειονομικής κρίσης, το ΕΒΕΑ και σύσσωμη η Επιμελητηριακή Κοινότητα, επιτελώντας το θεσμικό τους ρόλο, είχαν επισημάνει προς την Πολιτεία τις αρνητικές επιπτώσεις που θα υπάρξουν και στην αγορά και γενικότερα στην οικονομία. Στο πλαίσιο αυτό, πρότειναν και συγκεκριμένα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων και των εργαζομένων σε αυτές.

ΕΒΕΑ για μέτρα κυβέρνησης για κορωνοϊό

Σε καθημερινή βάση, μάλιστα, το ΕΒΕΑ επεσήμανε τις πρόσθετες ενέργειες που θα πρέπει να γίνονται από μέρους της Πολιτείας όσο ο κορονοϊός επεκτεινόταν. Τα επιπλέον μέτρα που η κυβέρνηση ανακοινώνει μέρα με την ημέρα, δικαιώνουν τις προτάσεις που κάνουμε ως Επιμελητηριακή Κοινότητα για επιπλέον στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων.Η προσπάθεια για να επουλωθούν οι πληγές θα είναι εξαιρετικά δύσκολη. Πρέπει όμως να προχωρήσουμε με αποφασιστικότητα και με συνεργασία μεταξύ της Πολιτείας, των εκπροσώπων της αγοράς και ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας, ώστε να μπορέσουμε να κερδίσουμε και αυτή τη μάχη.».

Πηγή: Κέρδος online

ΙΕΛΚΑ: Πόσο άλλαξε τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών ο κορωνοϊός

Μεγάλες αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, στον τρόπο που ψωνίζουν αλλά και στις επιλογές που κάνουν εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού καταγράφει νέα έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο 18 έως 19 Μαρτίου 2020 δείχνουν ότι οι καταναλωτές ετοιμάζονται για μακρά περίοδο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης. Ειδικότερα η πλειονότητα του κοινού θεωρεί ότι η έκτακτη κατάσταση με τον κορωνοϊού θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες σε ποσοστό 55%, συνολικά όμως οι καταναλωτές που εκτιμούν ότι η κρίση θα διαρκέσει λιγότερο από έναν μήνα είναι μόλις 14%, το υπόλοιπο 86% κάνει εκτιμήσεις για περισσότερο από δύο μήνες. Το 22% ετοιμάζεται για έκτακτη κατάσταση 3 ή 4 μηνών και το 9% για πάω από τέσσερις μήνες.
Παράλληλα, ήδη το πρώτο δεκαπενθήμερο της κρίσης, καταγράφονται απότομες αλλαγές στις επιλογές που κάνουν οι καταναλωτές. Χαρακτηριστικές είναι οι απόψεις σε σχέση με την υγιεινή, οι οποίες είναι και αυτές που επηρεάζονται πιο άμεσα από τις εξελίξεις γύρω από τον κορωνοϊό. Το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμούν συσκευασμένα προϊόντα βιομηχανικής επεξεργασίας (χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση) αυξήθηκε από 19% σε 33%. Η εξέλιξη αυτή δείχνει, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, και την εμπιστοσύνη που έχουν οι καταναλωτές πλέον στα συστήματα διασφάλισης ποιότητας της βιομηχανίας τροφίμων.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο σε προϊόντα ελληνικής προέλευσης σε ποσοστό 60%, ελέγχουν περισσότερο την προέλευση των τροφίμων σε ποσοστό 48% ενώ προτιμούν τα κοντινότερα καταστήματα σουπερμάρκετ για τις αγορές τους σε ποσοστό 72%. Αξιοσημείωτο είναι ότι στην ερώτηση «Αν αύριο το πρωί εξαφανιζόταν ο κορωνοϊός και επανερχόμασταν στις προηγούμενες συνθήκες αγοράς, θα διατηρούσατε τις παραπάνω αγοραστικές συνήθειες;» ποσοστό 46% του κοινού δηλώνει ότι συμφωνεί. Αυτό το στοιχείο αποτελεί ένδειξη ότι οι εξελίξεις που συμβαίνουν στην ελληνική κοινωνία μπορεί να έχουν συνέπειες για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, όπως παρατηρεί το ΙΕΛΚΑ.
Το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν ότι φορούν κάποιο είδος μάσκας κατά την επίσκεψη τους στα καταστήματα από μόλις 7% την εβδομάδα 9-12 Μαρτίου αυξήθηκε σε 41% μέσα σε λίγες μέρες. Στη μέτρηση της περιόδου 9-12 Μαρτίου ένα μόνο μικρό ποσοστό 16% δήλωνε ότι αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση ανάγκης, αυτό το ποσοστό σχεδόν διπλασιάστηκε σε λιγότερο από μία εβδομάδα στο 30%.
Πηγή: Κέρδος online