Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

Απαραίτητη η συνέχιση της επικοινωνίας των Κέντρων Αισθητικής από τα Social Media

Στο Beauty Therapy Management δεν σταματήσαμε την επικοινωνία των συνεργαζόμενων Κέντρων Αισθητικής με το κοινό τους μέσα από τα Social Media, και από τις σελίδες που διαχειριζόμαστε.
-
Προσαρμόσαμε την επικοινωνία μας με σοβαρότητα, υπευθυνότητα, ενσυναίσθηση και ανθρωπιά μέσα από τα social media, με κατάλληλο περιεχόμενο κατά το μήνα Μάρτιο.
-
Προχωρήσαμε σε αναστολή μόνον ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών προγραμμάτων.
-
Συνεχίζουμε την επικοινωνία μας και την προβολή μας στα Social Media με την κατάλληλη στρατηγική, μήνυμα και περιεχόμενο και τον Απρίλιο, με αιχμή του δόρατος το Facebook, ένα μέσο με τη μεγαλύτερη διείσδυση.

Συνεχίζουμε τα πλάνα μας έχοντας το βλέμμα στην επόμενη μέρα.
-
Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
e-mail: vasgalanis@gmail.com
Mobile: 6980 558496

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

Covid 19: Οι καταναλωτές περιμένουν βοήθεια από τα brands

Mετά απο πρόσφατη έρευνα της που εστίασε στις στάσεις των καταναλωτών (consumer sentiment) σε παγκόσμιο επίπεδο σε σχέση με την πανδημία του κορονοιου, η Kantar κατέληξε στο συμπέρασμα πως το 77% των συμμετεχόντων αναμένει από τα brands βοήθεια πάνω «στην νέα καθημερινότητα».

Επίσης, μόλις 8% παρουσιάζονται να πιστεύουν πως οι επιχειρήσεις θα πρέπει να σταματήσουν να διαφημίζονται. Μάλιστα, η έρευνα της Kantar καταδεικνύει πως αν και πολλά brands εξετάζουν το ενδεχόμενο να σταματήσουν την προβολή τους, ούτως ώστε να περιορίσουν τα κόστη τους, μια εξάμηνη απουσία από την τηλεόραση μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του συνολικού awareness κατά 39% . Κάμψη που σαφώς θα καταστήσει πολύ πιο δύσκολή την ανάκαμψη κατά την εποχή που θα ξεκινήσει μετά την πανδημία.

Βέβαια, η Kantar μέσα από την έρευνα της εντοπίζει και μερικές «παγίδες», που θα πρέπει ξεκάθαρα να αποφεύγονται αυτή την περίοδο όσον αφορά την διαφήμιση. Αναλυτικότερα, το 75% των συμμετεχόντων δήλωσε πως οι επιχειρήσεις δεν θα πρέπει να εκμεταλλεύονται την κρίση για να προωθήσουν ένα brand ενώ 40% πιστεύουν πως τα brands θα πρέπει να αποφεύγουν το «χιουμοριστικό ύφος» στην επικοινωνία τους. Επίσης, 70% δήλωσαν πως οι μάρκες θα πρέπει να υιοθετήσουν ένα πιο «καθησυχαστικό» ύφος.

Επιπρόσθετα, 75% των καταναλωτών θεωρεί πως τα brands θα πρέπει να ενημερώνουν το κοινό για τις προσπάθειες που καταβάλλουν για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση ενώ όπως όλα δείχνουν ανάλογα υψηλό ποσοστό αναμένει από τις μάρκες να θέσουν τους εργαζόμενους τους σαν προτεραιότητα. Το 78% δηλώνει πως οι επιχειρήσεις θα πρέπει να φροντίσουν την υγεία των εργαζομένων τους και το 68% αναφέρει πως θα πρέπει να εφαρμόσουν ευέλικτες μορφές εργασίας όπως η τηλεεργασία.

Πηγή: advertising.gr 

Ερευνα: 8 στους 10 Ελληνες ανησυχούν πολύ για τις συνέπειες του κορωνοϊού

Στο απόγειό της βρίσκεται η ανησυχία των Ελλήνων για την πανδημία του κορωνοϊού, όπως προκύπτει από την τελευταία έρευνα του ΕΒΕΑ.

Την έρευνα πραγματοποίησε η εταιρεία PULSE-RC κατά το χρονικό διάστημα 15 έως 17 Μαρτίου 2020.

Η έρευνα του ΕΒΕΑ για τον κορωνοϊό

Σύμφωνα με την έρευνα, το 83% των ερωτηθέντων ανησυχεί αρκετά έως πολύ για τον κορωνοϊό. Σχεδόν όλοι (94%) εκτιμούν ότι η πανδημία και οι συνέπειες που απορρέουν από αυτήν θα επηρεάσουν αρνητικά τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων στη χώρα μας.
Κορωνοϊός και οικονομία

Εξαιτίας της αρνητικής αυτής συγκυρίας, η αισιοδοξία για την ελληνική οικονομία και για την προσωπική οικονομική κατάσταση των ερωτηθέντων υποχωρεί και η απαισιοδοξία περνά στην πρώτη θέση. Συγκεκριμένα, το 45% των ερωτηθέντων δηλώνουν σίγουρα και μάλλον αισιόδοξοι για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, ενώ το 54% δηλώνουν σίγουρα ή μάλλον απαισιόδοξοι.

Αντιστοίχως, για την πορεία της προσωπικής οικονομικής κατάστασης, αισιόδοξοι δηλώνουν το 48% και απαισιόδοξοι το 51%.

Παρόλα αυτά, η αξιολόγηση της κυβέρνησης δεν φαίνεται να επηρεάζεται ιδιαίτερα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την προσέλκυση επενδύσεων και την κοινωνική πολιτική.Συγκεκριμένα, το 53% αξιολογεί θετικά την κυβέρνηση όσον αφορά την προσέλκυση επενδύσεων και το 43% αρνητικά. Για την κοινωνική πολιτική αντίστοιχα, το 52% αξιολογεί θετικά την κυβέρνηση και το 44% αρνητικά.

Τα μέτρα της κυβέρνησης για τον κορωνοϊό

Για τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, μέχρι τις 17 Μαρτίου που τελείωσε η έρευνα, η πλειοψηφία (73%) εκτιμά ότι κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ωστόσο, οι περισσότεροι ερωτηθέντες (55% έναντι 41%) εκτιμούσαν ότι αυτά δεν είναι αρκετά, εκφράζοντας την άμεση ανάγκη για επιπλέον στήριξη και επιβεβαιώνοντας τη σοβαρή επίδραση των τελευταίων αρνητικών εξελίξεων και στην επιχειρηματική δραστηριότητα. Σε ό,τι αφορά στις εξελίξεις στον Έβρο και εν γένει τη συμπεριφορά της Τουρκίας, το 52% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι έχουν επηρεάσει αρνητικά τη δραστηριότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, ενώ το 41% απαντά ότι δεν την έχουν επηρεάσει.

Συνολικά, η πανδημία του κορωνοϊού και η τουρκική επιθετικότητα, κατά την άποψη του 86% των ερωτηθέντων, θα επηρεάσουν την πορεία της ελληνικής οικονομίας, με μόλις 9% να εκτιμά ότι δε θα συμβεί αυτό.

Τέλος, στην ερώτηση εάν οι αλλαγές που επήλθαν στο ασφαλιστικό με το νέο νόμο Βρούτση κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, οι απόψεις είναι διχασμένες, με το 39% να απαντά ότι κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και το 40% να απαντά δεν κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.

«Είναι εμφανές ότι το κλίμα στην αγορά έχει επιδεινωθεί εντυπωσιακά από την αρνητική ψυχολογία αλλά και τα πραγματικά προβλήματα που έχουν προκληθεί από την πανδημία του κορονοϊού» δήλωσε, παρουσιάζοντας την έρευνα, ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος και προσέθεσε:

«Από την αρχή της νέας αυτής υγειονομικής κρίσης, το ΕΒΕΑ και σύσσωμη η Επιμελητηριακή Κοινότητα, επιτελώντας το θεσμικό τους ρόλο, είχαν επισημάνει προς την Πολιτεία τις αρνητικές επιπτώσεις που θα υπάρξουν και στην αγορά και γενικότερα στην οικονομία. Στο πλαίσιο αυτό, πρότειναν και συγκεκριμένα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων και των εργαζομένων σε αυτές.

ΕΒΕΑ για μέτρα κυβέρνησης για κορωνοϊό

Σε καθημερινή βάση, μάλιστα, το ΕΒΕΑ επεσήμανε τις πρόσθετες ενέργειες που θα πρέπει να γίνονται από μέρους της Πολιτείας όσο ο κορονοϊός επεκτεινόταν. Τα επιπλέον μέτρα που η κυβέρνηση ανακοινώνει μέρα με την ημέρα, δικαιώνουν τις προτάσεις που κάνουμε ως Επιμελητηριακή Κοινότητα για επιπλέον στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων.Η προσπάθεια για να επουλωθούν οι πληγές θα είναι εξαιρετικά δύσκολη. Πρέπει όμως να προχωρήσουμε με αποφασιστικότητα και με συνεργασία μεταξύ της Πολιτείας, των εκπροσώπων της αγοράς και ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας, ώστε να μπορέσουμε να κερδίσουμε και αυτή τη μάχη.».

Πηγή: Κέρδος online

ΙΕΛΚΑ: Πόσο άλλαξε τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών ο κορωνοϊός

Μεγάλες αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, στον τρόπο που ψωνίζουν αλλά και στις επιλογές που κάνουν εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού καταγράφει νέα έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο 18 έως 19 Μαρτίου 2020 δείχνουν ότι οι καταναλωτές ετοιμάζονται για μακρά περίοδο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης. Ειδικότερα η πλειονότητα του κοινού θεωρεί ότι η έκτακτη κατάσταση με τον κορωνοϊού θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες σε ποσοστό 55%, συνολικά όμως οι καταναλωτές που εκτιμούν ότι η κρίση θα διαρκέσει λιγότερο από έναν μήνα είναι μόλις 14%, το υπόλοιπο 86% κάνει εκτιμήσεις για περισσότερο από δύο μήνες. Το 22% ετοιμάζεται για έκτακτη κατάσταση 3 ή 4 μηνών και το 9% για πάω από τέσσερις μήνες.
Παράλληλα, ήδη το πρώτο δεκαπενθήμερο της κρίσης, καταγράφονται απότομες αλλαγές στις επιλογές που κάνουν οι καταναλωτές. Χαρακτηριστικές είναι οι απόψεις σε σχέση με την υγιεινή, οι οποίες είναι και αυτές που επηρεάζονται πιο άμεσα από τις εξελίξεις γύρω από τον κορωνοϊό. Το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμούν συσκευασμένα προϊόντα βιομηχανικής επεξεργασίας (χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση) αυξήθηκε από 19% σε 33%. Η εξέλιξη αυτή δείχνει, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, και την εμπιστοσύνη που έχουν οι καταναλωτές πλέον στα συστήματα διασφάλισης ποιότητας της βιομηχανίας τροφίμων.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο σε προϊόντα ελληνικής προέλευσης σε ποσοστό 60%, ελέγχουν περισσότερο την προέλευση των τροφίμων σε ποσοστό 48% ενώ προτιμούν τα κοντινότερα καταστήματα σουπερμάρκετ για τις αγορές τους σε ποσοστό 72%. Αξιοσημείωτο είναι ότι στην ερώτηση «Αν αύριο το πρωί εξαφανιζόταν ο κορωνοϊός και επανερχόμασταν στις προηγούμενες συνθήκες αγοράς, θα διατηρούσατε τις παραπάνω αγοραστικές συνήθειες;» ποσοστό 46% του κοινού δηλώνει ότι συμφωνεί. Αυτό το στοιχείο αποτελεί ένδειξη ότι οι εξελίξεις που συμβαίνουν στην ελληνική κοινωνία μπορεί να έχουν συνέπειες για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, όπως παρατηρεί το ΙΕΛΚΑ.
Το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν ότι φορούν κάποιο είδος μάσκας κατά την επίσκεψη τους στα καταστήματα από μόλις 7% την εβδομάδα 9-12 Μαρτίου αυξήθηκε σε 41% μέσα σε λίγες μέρες. Στη μέτρηση της περιόδου 9-12 Μαρτίου ένα μόνο μικρό ποσοστό 16% δήλωνε ότι αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση ανάγκης, αυτό το ποσοστό σχεδόν διπλασιάστηκε σε λιγότερο από μία εβδομάδα στο 30%.
Πηγή: Κέρδος online

Πόσο μεγαλώνει η αγορά του e-shop λόγω του Covid 19;

Εδώ και πολύ καιρό οι εταιρείες προσπαθούν να αλλάξουν τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών και να τους μάθουν τα οφέλη του ηλεκτρονικού εμπορίου, χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία, ειδικά στις μεγαλύτερες ηλικίες.

Η πανδημία του κορωνοϊού ήταν μια πρώτης τάξης ευκαιρία για να μπορέσουν περισσότεροι καταναλωτές να μάθουν το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς όσο Μένουμε Σπίτι, έχουμε την ευκαιρία να “εξερευνήσουμε” τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών αγορών.

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου , GR.EC.A ξεκίνησε έρευνα για την αξιολόγηση των επιπτώσεων της επιδημίας του κορωνοϊού στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.

Στην έρευνα με διάρκεια 18/03 – 21/03 συμμετείχαν 307 επιχειρήσεις τόσο από τα Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα όσο και τα μέλη του συνδέσμου.

Από τη μελέτη βγαίνουν τα εξής συμπεράσματα:
Οι κλάδοι που φαίνεται να πλήττονται περισσότερο είναι: Είδη μόδας, αθλητικά είδη, κοσμήματα, είδη σπιτιού, λευκές συσκευές
Οι κλάδοι που μέχρι στιγμής ευνοούνται: Τρόφιμα/Σούπερ Μάρκετ, Φαρμακεία, Παιχνίδια/Βιβλία.

Παρά την άνθιση συγκεκριμένων τομέων στο ηλεκτρονικό εμπόριο οι αριθμοί είναι αμείλικτοι: Aπό το σύνολο των επιχειρήσεων που συμμετείχαν,
-το 74% δήλωσε πως είχε λιγότερες παραγγελίες
-το 15% δήλωσε ότι είχε περισσότερες παραγγελίες
-το 42% είχε καθυστερήσεις παράδοσης ή διακοπή προμηθειών
–το 31% είχε καθυστερήσεις σε σχέση με τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών / Courier
-το 27% αντιμετώπισε θέματα με την ασφάλεια των εργαζομένων

Σημαντικότερες οικονομικές επιπτώσεις, σύμφωνα με την μελέτη αναμένονται για ολόκληρο το έτος. Ειδικότερα:

-79% Μείωση κερδών λόγω χαμηλότερων πωλήσεων
-77% Μείωση πωλήσεων λόγω χαμηλότερης ζήτησης
–34% Μείωση πωλήσεων λόγω έλλειψης αποθεμάτων

Πηγή: emea.gr
-
Δείτε το λινκ για τα αποτελέσματα της έρευνα:

http://www.greekecommerce.gr/gr/news/nea-greca/covid-19-survey-results/

Σάββατο 21 Μαρτίου 2020

"Μένουμε Σπίτι" - Εργαζόμαστε από το Σπίτι

Μένουμε δίπλα σας, συνεχίζοντας την παροχή πληροφόρησης του κλάδου αλλά και ολοκληρωμένων υπηρεσιών επιχειρηματικής συμβουλευτικής στους πελάτες μας
-
Συνεχίζουμε τη δραστηριότητά μας αξιοποιώντας τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας, που κάνουν τη συνεργασίας μας όπως και πριν, αποδοτική, παραγωγική, δημιουργική και αποτελεσματική
-
Δίνουμε παράδειγμα ηγεσίας σε φίλους, συνεργάτες, πελάτες
-
Δεν ξεχνάμε πως η μόνη σταθερά στην επιχειρηματική ζωή είναι η αβεβαιότητα, η αλλαγή, η μεταβολή και το επιχειρηματικό ρίσκο
-
Δεν ξεχνάμε ότι μια μεταβολή στο εξωτερικό περιβάλλον επηρεάζει τη δράση μας, αλλά η διάγνωση, η προσαρμογή και ο επανασχεδιασμός της δράσης, εξασφαλίζουν βιωσιμότητα και προϋποθέσεις ανάπτυξης

(*) Από την Facebook Page https://www.facebook.com/beautytherapymanagement/  μπορείτε να πληροφορηθείτε από τα post για όλα τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων, ΠΝΠ, ΦΕΚ, κ.λ.π.

Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
Info: e-mail: vasgalanis@gmail.com
Mobile: 698 055 8496

Τρίτη 17 Μαρτίου 2020

Κέντρα Αισθητικής - Υποχρεωτική Αναστολή Λειτουργίας και Σύσταση παύσης Πώλησης Καλλυντικών

Κέντρα Αισθητικής - Αναστολή Λειτουργίας και Πώληση Καλλυντικών
-
Συνίσταται στα συνεργαζόμενα μαζί μου Κέντρα Αισθητικής, να μην προχωρήσουν σε Πωλήσεις Καλλυντικών με ηλεκτρονικό τρόπο λήψης παραγγελίας και αποστολή των προϊόντων με courier η μέσω άλλων τυχόν προτεινόμενων λύσεων. 
Δύο βάσιμοι λόγοι:
-
α. Η λογιστική απεικόνιση Πωλήσεων Καλλυντικών στα έσοδα του Κέντρου, μετά την υποχρεωτική αναστολή εργασιών με εντολή δημόσιας αρχής, -, δεν συνιστά λογιστικά αναστολή κατά την άποψή μου - και μπορεί να θεωρηθεί ουσιαστικός λόγο μη αναστολής εργασιών, και ως εκ τούτου κριτήριο Μη Ένταξης σε όλες τις ευεργετικές διατάξεις του σχεδίου για τα «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.»
-
Μετά την εξειδίκευση των αποφάσεων στην ίδια θέση μπορεί να βρεθούν επιχειρήσεις των χώρων εστίασης, cafe, κ.λ.π. που λειτουργούν με λύσεις πακέτου (take-away) και delivery.
-
Εξάλλου στις συνεργαζόμενες μαζί μου μονάδες, το ποσοστό πώλησης καλλυντικών αποτελεί ένα χαμηλό ποσοστό του κύκλου εργασιών τους - σε ορισμένες περιπτώσεις κυμαίνεται από 7% - 10% - αλλά και σε αυτές δεν αποτελεί προτεραιότητα εφόσον στρατηγικά προσανατολιζόμαστε στην παροχή υπηρεσιών με εξειδικευμένες θεραπείες και μηχανήματα.

β. Ούτε βραχυπρόθεσμα δεν αποτελεί πλάνο για επίτευξη βιώσιμων πωλήσεων, για πολλούς λόγους: 
1. Διάγνωση και Εκτίμηση Περιβάλλοντος - Μη συμμόρφωση των πολιτών στα περιοριστικά μέτρα - Υπόνοια καθολικής απαγόρευσης κυκλοφορίας 
2. Αυξημένο κόστος παράδοσης με courier 
3. Λόγοι marketing και καταναλωτικής συμπεριφοράς που δεν οδηγούν σε αγορές από την πλευρά των καταναλωτών και πωλήσεις για τα Κέντρα (θα αναλυθεί σε επόμενα άρθρα)

(*) Από την Facebook Page https://www.facebook.com/beautytherapymanagement/  μπορείτε να πληροφορηθείτε από τα post για όλα τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων, ΠΝΠ, ΦΕΚ, κ.λ.π.

Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
Info: e-mail: vasgalanis@gmail.com
Mobile: 698 055 8496