- Να θυμάστε πάντα όταν προτείνεται ένα καλλυντικό, ότι μέσα από: συστηματική «διάγνωση – πρόληψη – αποκατάσταση – βελτίωση -τροποποίηση» οργανικών λειτουργιών του δέρματος του πελάτη, θεραπεύεται ένα αισθητικό πρόβλημα, συμβάλλεται στη διατήρηση μιας καλής εμφάνισης ή στην μεταβολή της εμφάνισής του προς το καλύτερο
χαρακτηριστικά , πλεονεκτήματα και οφέλη προϊόντος
συμβουλές για σωστή χρήση
σχέση αξίας / κόστους ( value for money )
αξία : δυναμική πώλησης που έχει το προϊόν
κόστος : σχετίζεται με το ακαθάριστο κέρδος
- Για τα προϊόντα αδυνατίσματος, οι σημαντικότερες πωλήσεις πραγματοποιούνται μεταξύ Απριλίου – Ιουλίου, και κυρίως μετά το Πάσχα. Οι καταναλωτές απαιτούν: Αξιόπιστες λύσεις, αποτελεσματικές λύσεις, όχι υπερβολές και προϊόντα που δεν προκαλούν βλάβες στην υγεία
- Η εξειδίκευση και η επιστημονική κατάρτιση του πωλητή είναι απαραίτητη: (γνώση όλων των αντίστοιχων προϊόντων και των συνδυασμών τους, τρόπος εφαρμογής, τρόπος δράσης, αντενδείξεις, τυχόν περιορισμοί στην χρήση, κ.α.)
- Για αποτελεσματικές και περισσότερες πωλήσεις να θυμάστε τα εξής:
Δημιουργείστε ενδιαφέρον
Κατάλληλη προβολή
Διερευνήστε το πρόβλημα του πελάτη
Ενδιαφέρον αλλά και διακριτικότητα
Κάντε Πρόταση προϊόντος
Όφελος , τρόπος χρήσης ,απάντηση σε απορίες , ερωτήσεις , δισταγμούς
- Χειριστείτε τις αντιρρήσεις. Διευκρινίστε την επιφύλαξη / αντίρρηση του πελάτη και μετριάστε την ένταση. Μην χρησιμοποιείται ξεπερασμένες τεχνικές και εκφράσεις που αυξάνουν την ένταση, π.χ. την τεχνική του «ναι … αλλά…». Δείχνει επιθετικότητα και μειώνει τις εναλλακτικές λύσεις
-Κατά την πώληση προσφέρουμε
το κατάλληλο προϊόν
στον κατάλληλο τόπο
στην κατάλληλη στιγμή
στην κατάλληλη τιμή
στην κατάλληλη ποσότητα
- Να θυμάστε ότι οι αγορές που πραγματοποιούμε διακρίνονται σε προγραμματισμένες ( 25-35 % ) και αυθόρμητες ( 65-75 % )
- Οι αγορές στο Ινστιτούτο και το Κομμωτήριο είναι:
προγραμματισμένες όταν ο πελάτης αγοράζει προϊόν και μάρκα όπως το σχεδίασε
εξειδικευμένες όταν ο πελάτης γνωρίζει το προϊόν αλλά αποφασίζει την μάρκα επί τόπου
τροποποιήσιμες όταν ο πελάτης αγοράζει άλλο προϊόν από ότι σχεδίασε
αυθόρμητες ο πελάτης αγοράζει όταν δει ( 50 % )
- Τι ωθεί τον πελάτη σε αυθόρμητη αγορά;
το «ταξίδι» ανάμεσα στα ράφια και τις βιτρίνες
η προβολή των προϊόντων
οι προωθητικές ενέργειες και οι εκπτώσεις
η ύπαρξη προϊόντων που καλύπτουν εποχιακές ανάγκες
Για το χώρο κίνησης πελατών θα πρέπει να γνωρίζετε ότι διακρίνεται σε:
ζεστές ζώνες : έλκουν τον πελάτη ( ράφια, βιτρίνες δεξιά της εισόδου, χώροι δίπλα στο ταμείο
κρύες ζώνες : δεν έλκουν τον πελάτη ( χώρος πίσω από τις βιτρίνες )
χλιαρές ή ουδέτερες ζώνες
Για τα προϊόντα στις βιτρίνες, δημιουργήστε:
ζώνες προϊόντων πχ δερμοκαλλυντικά
τμήματα μέσα στις ζώνες π.χ. ενυδατικές κρέμες
Τοποθετείστε τα προϊόντα στα δεξιά της εισόδου, βιτρίνες στη ( ζεστή ζώνη ) καλύπτουν το 65 % των συνολικών πωλήσεων
- Τελευταίες μελέτες και έρευνες για τις βιτρίνες και τα ράφια συσχετίζουν ύψος και % πραγματοποιηθέντων αγορών, ως εξής:
Στις θέσεις κοντά στο ταμείο τοποθετείστε
προϊόντα αυθόρμητων αγορών
νέα προϊόντα
προϊόντα που προβάλλονται από τις εταιρείες τους
ράφια πάντα γεμάτα και καθαρά
προγραμματισμός χρονικός και χρονοδιάγραμμα θεμάτων
υπερβολικό αριθμό αντικειμένων στην βιτρίνα
ποσότητα
επίπεδο εκπτώσεως ή πίστωσης
παροχή υπηρεσι
παρεχόμενη πληροφόρηση - εκπαίδευση
συχνότητα και τύπο επικοινωνίας
πανελλαδική προβολή των προϊόντων