Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

ΙΕΛΚΑ: Πόσο άλλαξε τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών ο κορωνοϊός

Μεγάλες αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, στον τρόπο που ψωνίζουν αλλά και στις επιλογές που κάνουν εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού καταγράφει νέα έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο 18 έως 19 Μαρτίου 2020 δείχνουν ότι οι καταναλωτές ετοιμάζονται για μακρά περίοδο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης. Ειδικότερα η πλειονότητα του κοινού θεωρεί ότι η έκτακτη κατάσταση με τον κορωνοϊού θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες σε ποσοστό 55%, συνολικά όμως οι καταναλωτές που εκτιμούν ότι η κρίση θα διαρκέσει λιγότερο από έναν μήνα είναι μόλις 14%, το υπόλοιπο 86% κάνει εκτιμήσεις για περισσότερο από δύο μήνες. Το 22% ετοιμάζεται για έκτακτη κατάσταση 3 ή 4 μηνών και το 9% για πάω από τέσσερις μήνες.
Παράλληλα, ήδη το πρώτο δεκαπενθήμερο της κρίσης, καταγράφονται απότομες αλλαγές στις επιλογές που κάνουν οι καταναλωτές. Χαρακτηριστικές είναι οι απόψεις σε σχέση με την υγιεινή, οι οποίες είναι και αυτές που επηρεάζονται πιο άμεσα από τις εξελίξεις γύρω από τον κορωνοϊό. Το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμούν συσκευασμένα προϊόντα βιομηχανικής επεξεργασίας (χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση) αυξήθηκε από 19% σε 33%. Η εξέλιξη αυτή δείχνει, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, και την εμπιστοσύνη που έχουν οι καταναλωτές πλέον στα συστήματα διασφάλισης ποιότητας της βιομηχανίας τροφίμων.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο σε προϊόντα ελληνικής προέλευσης σε ποσοστό 60%, ελέγχουν περισσότερο την προέλευση των τροφίμων σε ποσοστό 48% ενώ προτιμούν τα κοντινότερα καταστήματα σουπερμάρκετ για τις αγορές τους σε ποσοστό 72%. Αξιοσημείωτο είναι ότι στην ερώτηση «Αν αύριο το πρωί εξαφανιζόταν ο κορωνοϊός και επανερχόμασταν στις προηγούμενες συνθήκες αγοράς, θα διατηρούσατε τις παραπάνω αγοραστικές συνήθειες;» ποσοστό 46% του κοινού δηλώνει ότι συμφωνεί. Αυτό το στοιχείο αποτελεί ένδειξη ότι οι εξελίξεις που συμβαίνουν στην ελληνική κοινωνία μπορεί να έχουν συνέπειες για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, όπως παρατηρεί το ΙΕΛΚΑ.
Το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν ότι φορούν κάποιο είδος μάσκας κατά την επίσκεψη τους στα καταστήματα από μόλις 7% την εβδομάδα 9-12 Μαρτίου αυξήθηκε σε 41% μέσα σε λίγες μέρες. Στη μέτρηση της περιόδου 9-12 Μαρτίου ένα μόνο μικρό ποσοστό 16% δήλωνε ότι αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση ανάγκης, αυτό το ποσοστό σχεδόν διπλασιάστηκε σε λιγότερο από μία εβδομάδα στο 30%.
Πηγή: Κέρδος online

Πόσο μεγαλώνει η αγορά του e-shop λόγω του Covid 19;

Εδώ και πολύ καιρό οι εταιρείες προσπαθούν να αλλάξουν τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών και να τους μάθουν τα οφέλη του ηλεκτρονικού εμπορίου, χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία, ειδικά στις μεγαλύτερες ηλικίες.

Η πανδημία του κορωνοϊού ήταν μια πρώτης τάξης ευκαιρία για να μπορέσουν περισσότεροι καταναλωτές να μάθουν το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς όσο Μένουμε Σπίτι, έχουμε την ευκαιρία να “εξερευνήσουμε” τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών αγορών.

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου , GR.EC.A ξεκίνησε έρευνα για την αξιολόγηση των επιπτώσεων της επιδημίας του κορωνοϊού στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.

Στην έρευνα με διάρκεια 18/03 – 21/03 συμμετείχαν 307 επιχειρήσεις τόσο από τα Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα όσο και τα μέλη του συνδέσμου.

Από τη μελέτη βγαίνουν τα εξής συμπεράσματα:
Οι κλάδοι που φαίνεται να πλήττονται περισσότερο είναι: Είδη μόδας, αθλητικά είδη, κοσμήματα, είδη σπιτιού, λευκές συσκευές
Οι κλάδοι που μέχρι στιγμής ευνοούνται: Τρόφιμα/Σούπερ Μάρκετ, Φαρμακεία, Παιχνίδια/Βιβλία.

Παρά την άνθιση συγκεκριμένων τομέων στο ηλεκτρονικό εμπόριο οι αριθμοί είναι αμείλικτοι: Aπό το σύνολο των επιχειρήσεων που συμμετείχαν,
-το 74% δήλωσε πως είχε λιγότερες παραγγελίες
-το 15% δήλωσε ότι είχε περισσότερες παραγγελίες
-το 42% είχε καθυστερήσεις παράδοσης ή διακοπή προμηθειών
–το 31% είχε καθυστερήσεις σε σχέση με τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών / Courier
-το 27% αντιμετώπισε θέματα με την ασφάλεια των εργαζομένων

Σημαντικότερες οικονομικές επιπτώσεις, σύμφωνα με την μελέτη αναμένονται για ολόκληρο το έτος. Ειδικότερα:

-79% Μείωση κερδών λόγω χαμηλότερων πωλήσεων
-77% Μείωση πωλήσεων λόγω χαμηλότερης ζήτησης
–34% Μείωση πωλήσεων λόγω έλλειψης αποθεμάτων

Πηγή: emea.gr
-
Δείτε το λινκ για τα αποτελέσματα της έρευνα:

http://www.greekecommerce.gr/gr/news/nea-greca/covid-19-survey-results/

Σάββατο 21 Μαρτίου 2020

"Μένουμε Σπίτι" - Εργαζόμαστε από το Σπίτι

Μένουμε δίπλα σας, συνεχίζοντας την παροχή πληροφόρησης του κλάδου αλλά και ολοκληρωμένων υπηρεσιών επιχειρηματικής συμβουλευτικής στους πελάτες μας
-
Συνεχίζουμε τη δραστηριότητά μας αξιοποιώντας τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας, που κάνουν τη συνεργασίας μας όπως και πριν, αποδοτική, παραγωγική, δημιουργική και αποτελεσματική
-
Δίνουμε παράδειγμα ηγεσίας σε φίλους, συνεργάτες, πελάτες
-
Δεν ξεχνάμε πως η μόνη σταθερά στην επιχειρηματική ζωή είναι η αβεβαιότητα, η αλλαγή, η μεταβολή και το επιχειρηματικό ρίσκο
-
Δεν ξεχνάμε ότι μια μεταβολή στο εξωτερικό περιβάλλον επηρεάζει τη δράση μας, αλλά η διάγνωση, η προσαρμογή και ο επανασχεδιασμός της δράσης, εξασφαλίζουν βιωσιμότητα και προϋποθέσεις ανάπτυξης

(*) Από την Facebook Page https://www.facebook.com/beautytherapymanagement/  μπορείτε να πληροφορηθείτε από τα post για όλα τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων, ΠΝΠ, ΦΕΚ, κ.λ.π.

Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
Info: e-mail: vasgalanis@gmail.com
Mobile: 698 055 8496

Τρίτη 17 Μαρτίου 2020

Κέντρα Αισθητικής - Υποχρεωτική Αναστολή Λειτουργίας και Σύσταση παύσης Πώλησης Καλλυντικών

Κέντρα Αισθητικής - Αναστολή Λειτουργίας και Πώληση Καλλυντικών
-
Συνίσταται στα συνεργαζόμενα μαζί μου Κέντρα Αισθητικής, να μην προχωρήσουν σε Πωλήσεις Καλλυντικών με ηλεκτρονικό τρόπο λήψης παραγγελίας και αποστολή των προϊόντων με courier η μέσω άλλων τυχόν προτεινόμενων λύσεων. 
Δύο βάσιμοι λόγοι:
-
α. Η λογιστική απεικόνιση Πωλήσεων Καλλυντικών στα έσοδα του Κέντρου, μετά την υποχρεωτική αναστολή εργασιών με εντολή δημόσιας αρχής, -, δεν συνιστά λογιστικά αναστολή κατά την άποψή μου - και μπορεί να θεωρηθεί ουσιαστικός λόγο μη αναστολής εργασιών, και ως εκ τούτου κριτήριο Μη Ένταξης σε όλες τις ευεργετικές διατάξεις του σχεδίου για τα «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.»
-
Μετά την εξειδίκευση των αποφάσεων στην ίδια θέση μπορεί να βρεθούν επιχειρήσεις των χώρων εστίασης, cafe, κ.λ.π. που λειτουργούν με λύσεις πακέτου (take-away) και delivery.
-
Εξάλλου στις συνεργαζόμενες μαζί μου μονάδες, το ποσοστό πώλησης καλλυντικών αποτελεί ένα χαμηλό ποσοστό του κύκλου εργασιών τους - σε ορισμένες περιπτώσεις κυμαίνεται από 7% - 10% - αλλά και σε αυτές δεν αποτελεί προτεραιότητα εφόσον στρατηγικά προσανατολιζόμαστε στην παροχή υπηρεσιών με εξειδικευμένες θεραπείες και μηχανήματα.

β. Ούτε βραχυπρόθεσμα δεν αποτελεί πλάνο για επίτευξη βιώσιμων πωλήσεων, για πολλούς λόγους: 
1. Διάγνωση και Εκτίμηση Περιβάλλοντος - Μη συμμόρφωση των πολιτών στα περιοριστικά μέτρα - Υπόνοια καθολικής απαγόρευσης κυκλοφορίας 
2. Αυξημένο κόστος παράδοσης με courier 
3. Λόγοι marketing και καταναλωτικής συμπεριφοράς που δεν οδηγούν σε αγορές από την πλευρά των καταναλωτών και πωλήσεις για τα Κέντρα (θα αναλυθεί σε επόμενα άρθρα)

(*) Από την Facebook Page https://www.facebook.com/beautytherapymanagement/  μπορείτε να πληροφορηθείτε από τα post για όλα τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων, ΠΝΠ, ΦΕΚ, κ.λ.π.

Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
Info: e-mail: vasgalanis@gmail.com
Mobile: 698 055 8496


Πώς θα δοθεί η αποζημίωση ειδικού σκοπού - Διαδικασία για Εργαζόμενους και Εργοδότες, και στα Κέντρα Αισθητικής

Όπως είχα αναφέρει σε συνεργαζόμενα και μη Κέντρα, εφόσον μια επιχείρηση κλείσει με απόφαση κρατικής (δημόσιας) αρχής, απαλλάσσεται ο εργοδότης από την καταβολή μισθού, δεδομένου ότι αναστέλλει τις εργασίες του λόγω "ανωτέρας βίας".
Στο παραπάνω πλαίσιο θεσπίστηκε και δημοσιεύτηκε με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ο “ειδικός μηχανισμός στήριξης των εργαζομένων με σχέση εξαρτημένης εργασίας σε επιχειρήσεις - εργοδότες, των οποίων η λειτουργία έχει προσωρινά απαγορευθεί λόγω των έκτακτων μέτρων αντιμετώπισης του κορωνοϊού COVID-19.
Χθες δημοσίευσα στη σελίδα μου το άρθρο 13 που είναι σαφές.
-
Το απλοποιώ ώστε να είναι ακόμη πιο κατανοητό. ΠΡΟΣΟΧΗ όμως και στις επισημάνσεις μου.

1. Τι κάνουν οι επιχειρήσεις - εργοδότες:

Οι επιχειρήσεις-εργοδότες στους οποίους επιβάλλεται ή έχει επιβληθεί το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας, κατόπιν εντολής δημόσιας αρχής,
υποχρεούνται να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση στο Πληροφοριακό Σύστημα (Π.Σ.) ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με την οποία δηλώνουν ότι η επιχείρησή τους τελεί υπό το καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας. Τα στοιχεία των ργαζομένων των επιχειρήσεων αυτών αντλούνται αυτόματα από το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.

2. Τι κάνουν οι εργαζόμενοι:

Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι εργάζονται με σχέση εξαρτημένης εργασίας σε επιχειρήσεις- εργοδότες της παρ. 1, υποβάλλουν ατομικά υπεύθυνη δήλωση σε ηλεκτρονική πλατφόρμα, που τηρείται για τον σκοπό αυτό στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Οι εργαζόμενοι δηλώνουν τα προσωπικά τους στοιχεία, τα στοιχεία του προσωπικού τους τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ), καθώς και τα στοιχεία της επιχείρησης στην οποία εργάζονται, προκειμένου να συμπεριληφθούν στον ειδικό μηχανισμό στήριξης της παρ. 1.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

(*) Προφανώς η ηλεκτρονική αυτή πλατφόρμα θα ξεκινήσει να λειτουργεί τα επόμενα 24ωρα.

(**) Όσες/ όσοι μελέτησαν το άρθρο 13 θα δουν ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις. π.χ. στο "δ.) οι εργαζόμενοι, των οποίων η σχέση εξαρτημένης εργασίας δεν αναστέλλεται λόγω της απαγόρευσης λειτουργίας των επιχειρήσεων". Κατά την άποψή μου λοιπόν, εφόσον στο ΦΕΚ αναστολής λειτουργίας, αναφέρεται ότι "Στις επιχειρήσεις του παρόντος άρθρου δεν απαγορεύεται η διενέργεια εργασιών χωρίς την παρουσία κοινού", π.χ διοικητικές ή άλλες εργασίες, ενδεχομένως να μην υπάγονται στα παραπάνω, θέσεις εργασίας Υπαλλήλων Γραφείου, Ρεσεψιόν, αλλά μόνο θέσεις αισθητικών, τεχνικών νυχιών, κ.α. Άρα τα Κέντρα θα πρέπει να το δουν με τα Λογιστικά Γραφεία που συνεργάζονται

(***) Κέντρα που έχουν υπαχθεί σε προγράμματα ΕΣΠΑ, που προβλέπουν διαδικασίες αλλά κανόνες για τις μονάδες εργασίας, καθώς και άλλες παραμέτρους να εξετάσουν σε συνεργασία με την εταιρία που έκανε την μελέτη υπαγωγής στο ΕΣΠΑ, τυχόν διενέξεις εάν υπάρχουν

(****) Η ΠΝΠ θα εξειδικευτεί με υπουργική απόφαση. Επίσης γίνεται λόγος για "ασφαλιστική κάλυψη, έκτακτα επιδόματα και επιταγές κατάρτισης. Αυτό απαιτεί συστηματική ενημέρωση και πληροφόρηση.

Από τη σελίδα μου θα σας ενημερώνουμε υπεύθυνα και διαρκώς.

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020

Το πρώτο και μοναδικό εγχειρίδιο για το Marketing στα Ινστιτούτα Αισθητικής



«Marketing Management of Beauty Therapy Institutes»


Με αίσθημα ευθύνης προς το σύνολο των μονάδων του κλάδου Καλλωπισμού και την Σύγχρονη Επαγγελματία Αισθητικό, και με γνώμονα την ανάπτυξη και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των Ινστιτούτων Αισθητικής και των Πολυδύναμων Μονάδων του κλάδου, σας ανακοινώνω την Ε’ Έκδοση του βιβλίου μου για την Αποτελεσματική Διαχείριση, το Marketing και την Ανάπτυξη των Kέντρων με τον τίτλο "Beauty Therapy Management". 

Το Beauty Therapy Management  καλύπτει όλα τα θέματα που αφορούν στην αποτελεσματική διαχείριση, τη σύγχρονη οργάνωση, το management, το marketing και τη διαδικασία ενημέρωσης / πώλησης στους υποψήφιους πελάτες των Κέντρων. Εστιάζει δηλαδή σε μια σειρά κρίσιμων κλειδιών / παραγόντων επιτυχίας που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησής σας και την ανάπτυξή της.

Η νέα αυτή έκδοση, πρωτοπόρα και καινοτόμος,  αποτελεί ένα απαραίτητο εργαλείο δουλειάς για  τη σύγχρονη Επαγγελματία Αισθητικό. Είναι εμπλουτισμένη με νέα στοιχεία, μεθοδολογίες και τεχνογνωσία, που αποτελούν προϊόν της πολύχρονης εμπειρίας μου στον κλάδο και της διαχρονικής συνεργασίας σε πανελλαδικό επίπεδο με δεκάδες Πολυδύναμα Ινστιτούτα Αισθητικής. Θα αποτελέσει στα χέρια σας ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την αύξηση των πωλήσεων στην περίοδο που διανύουμε, την επιβίωση και την περεταίρω ανάπτυξή σας. Οι θεματικές ενότητες του εγχειριδίου, η οργάνωσή του και ο απτός και κατανοητός τρόπος μεταφοράς γνώσεων και δεξιοτήτων, θα υποστηρίξει όχι μόνο το δικό σας έργο αλλά και των συνεργατών σας και θα σας προσφέρει άμεσα πολύτιμα εφόδια, άμεσα εφαρμόσιμα.

Η νέα αυτή συγγραφική μου προσέγγιση, αποτελεί  απάντηση στα αιτήματα πελατών μου παλιών και νέων, καθώς και πολλών φορέων του κλάδου, για μια πιο δημιουργική συνεισφορά και συνέργιες που θα προσφέρουν μια αναπτυξιακή διέξοδο στον κλάδο.

Με βάση τα θετικά σχόλια όλων των αναγνωστών, καθώς και τις κριτικές από περιοδικά και portal του κλάδου στα οποία συχνά αρθρογραφώ, ο στόχος που θέτω για αυτή την Ε’ Έκδοση, είναι να πολλαπλασιάσω τα οφέλη για τους αναγνώστες μου, με μια σειρά νέων υπηρεσιών μου που θα συνοδεύουν την αγορά του Beauty Therapy Management, όπως:

  1. Δωρεάν τηλεφωνική Υποστήριξη (Business Coaching) και Επιχειρηματική Συμβουλευτική σε θέματα που σας απασχολούν
  2. Δωρεάν πληροφόρηση με στοιχεία ερευνών και μελετών για τις τάσεις και την καταναλωτική συμπεριφορά σχετικά με τον κλάδο, και καθοδήγηση για αποτελεσματική προώθηση, προβολή, τιμολόγηση,  σχεδιασμό προγραμμάτων και θεραπειών, κ.α. που θα αποστέλλονται ηλεκτρονικά στο email σας
  3. Έκπτωση 30% στις προσφερόμενες υπηρεσίες Επιχειρηματικής Συμβουλευτικής, εάν κι εφόσον αποφασίσετε να συνεργαστείτε μαζί μου σε περιοδική βάση
Η αξία του «Beauty Therapy Management», Professional Edition, της τεχνογνωσίας και των υπηρεσιών που το συνοδεύουν είναι 90 €.
Για περισσότερες πληροφορίες και παραγγελίες μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου στο τηλ.: 698 055 8496, e-mail: vasgalanis@gmail.com .
Κατάθεση χρημάτων: Εθνική Τράπεζα 125-396005-64



Δωρεάν Συμβουλευτική & Tips, μπορείτε να λαμβάνετε από το Blog μου καθώς και από την Official Page στο Facebook:






Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων


Info:
e-mail: vasgalanis@gmail.com  
Mobile: 698 055 8496

Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2020

Ζητείται Αισθητικός για Κέντρο Αισθητικής στη Θεσσαλονίκη (Πεύκα)



Ζητείται Αισθητικός απόφοιτος ΤΕΙ Αισθητικής ή ΙΕΚ με γνώσεις Νυχιών για πλήρη απασχόληση σε Κέντρο Αισθητικής/Spa στα Πεύκα (Ρετζίκι) Θεσσαλονίκης. Απαραίτητη προϋπόθεση να διαθέτει προϋπηρεσία τουλάχιστον 2 ετών σε Κέντρο Αισθητικής ή Πολυδύναμη μονάδα.

Η υποψήφια συνεργάτης θα πρέπει να έχει γνώσεις θεραπειών αισθητικής προσώπου, μηχανημάτων σώματος, αποτρίχωσης με Κερί & Laser, Μανικιούρ, Ημιμόνιμου και Πεντικιούρ. 

Επιπλέον γνώσεις Massage, Μακιγιάζ, Βλεφαρίδων, θα συνεκτιμηθούν.

Ζητούμενα Προσόντα:
• Iκανότητες τηλεφωνικής και διαπροσωπικής επικοινωνίας 
• Εχεμύθεια και ευγένεια
• Πελατοκεντρική αντίληψη, διάγνωση αναγκών πελατών και πρόταση κατάλληλης θεραπείας
• Ομαδικό πνεύμα
• Συνέπεια & Υπευθυνότητα

Προσφέρονται:
Σταθερή εργασία με δυνατότητες εξέλιξης τόσο επαγγελματικής αλλά και οικονομικής.

Αποστολή Βιογραφικών: Β. Γαλάνης, 
e-mail: vasgalanis@gmail.com , Mob.: 6980558496