Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2021

ΟΙ Υπηρεσίες σας έχουν αξία, όχι κόστος



[ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΓΑΛΑΝΗ*]



Εγκαταλείψτε τη σκέψη ότι πουλάτε κάποιο υλικό προϊόν/ υπηρεσία και αντιληφθείτε ότι οι «συνοδευτικές» υπηρεσίες που παρέχετε δεν είναι και τόσο συνοδευτικές. Είναι σημαντικότερες από το φυσικό προϊόν ή την υπηρεσία  και επηρεάζουν περισσότερο τον πελάτη.

Το 70% των προβλημάτων μιας επιχείρησης προέρχεται από τις υπηρεσίες που παρέχονται ή δεν παρέχονται.

Το προϊόν δεν κοστίζει στον πελάτη, έχει αξία γι’ αυτόν.  Έχει αξία επειδή ικανοποιεί κάποια ανάγκη ή επιθυμία του, που πολλές φορές δεν ξέρετε πόσο μεγάλη είναι.


Πουλήστε πρώτιστα όχι το προϊόν ή την υπηρεσία αλλά την αξία που μπορείτε να δώσετε εσείς και αναδείξτε την. «Σαν μέσο παροχής συμβουλών και πληροφοριών», φροντίστε να περάσετε αυτές τις πληροφορίες στον πελάτη.


 «Πουλήστε» τον εαυτό σας και την εταιρεία περισσότερο από το φυσικό προϊόν ή την υπηρεσία.

Ένας πελάτης είναι πέντε φορές πιο πιθανό να αλλάξει προμηθευτή λόγω κακής εξυπηρέτησης παρά λόγω τις τιμής ή του ίδιου του προϊόντος.

«Πουλήστε» περισσότερο την ποιοτική εξυπηρέτηση που είστε σε θέση να παρέχετε.  Θυμηθείτε ότι ο πελάτης έχει συνδυασμένη στο μυαλό του την εξυπηρέτηση που παίρνει με :

 -Αξιοπιστία – δηλαδή κάνω αυτό που υπόσχομαι

 -Ανταπόκριση – που σημαίνει ότι ακούω και φροντίζω τις απαιτήσεις των πελατών

 -Κατανόηση – των προβλημάτων και αναγκών

 -Στάση – ευγένεια και εξυπηρετικότητα


Προϊόν/ Υπηρεσία  που συνοδεύεται από υποδειγματική εξυπηρέτηση μπορεί να πουληθεί μέχρι 20% ακριβότερα

Με ποιοτική εξυπηρέτηση ο πελάτης είναι διατεθειμένος να πληρώσει περισσότερο για το προϊόν ή την υπηρεσία σας, επιστρέφει και αγοράζει συχνότερα, νέοι πελάτες έρχονται και τα κόστη πέφτουν λόγω οικονομίας κλίμακας.  Σαν αποτέλεσμα η εταιρεία σας απολαμβάνει περισσότερα κέρδη.

Με περισσότερα κέρδη οι μέτοχοι και το Δ.Σ. της εταιρίας σας, δεν χαμογελά μόνο περισσότερο, είναι διατεθειμένο να δώσει και περισσότερα!

Οι εταιρείες που παρέχουν ποιοτικά προϊόντα και εξυπηρέτηση έχουν μέχρι και διπλάσια καθαρά κέρδη (σαν ποσοστό επί των πωλήσεων )

Επομένως αντί να αναλώνεται ανθρωποώρες για να διευρύνεται τα πακέτα προσφορών και εκπτώσεων, δηλαδή πως θα πουλήσετε φθηνότερα, αξιοποιείστε αυτό το χρόνο για να δημιουργήσετε ένα πακέτο συνοδευτικών υπηρεσιών και εξυπηρέτησης, για να πουλάτε ακριβότερα

(*) Ο Βασίλης Γαλάνης, είναι Marketing Consultant, Καθηγητής, Συγγραφέας, Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων και Σύμβουλος Διοικητικών Συμβουλίων, διακεκριμένων εταιριών από τους κλάδους Καλλυντικών και Καλλωπισμού.


Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων

Info:
Mobile: 6980 558496

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021

Κέντρα Αισθητικής: Instagram ή Facebook Page; Η και τα δύο; Η μήπως όλα;



Αρχικά να ξεκαθαρίσω ότι κάθε μέσο είναι διαφορετικό και το κοινό του έχει διαφορετικές τάσεις, συμπεριφορές και δραστηριότητες σε αυτό. Κάθε μέσο έχει διαφορετική διείσδυση, διαφορετικές τυπολογίες χρηστών και τα δικά του χαρακτηριστικά. Την βαθιά γνώση του κάθε μέσου, την εξασφαλίζει η πρόσβαση σε επιστημονικές και αξιόπιστες έρευνες για τα Social Media και όχι οι "υποθέσεις".


Αναμφίβολα το Facebook έχει τη μεγαλύτερη διείσδυση έναντι του Instagram, αν θελήσουμε να το αξιολογήσουμε με αριθμητικά δεδομένα. Το Instagram έχει μεγαλύτερη διείσδυση σε νεανικά κοινά, αλλά παράλληλα και σε αυτά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το Facebook. Ειδικά αν οι υπηρεσίες μας απευθύνονται σε ένα κοινό των 30+. Ουσιαστικά δηλαδή ένα Κέντρο Αισθητικής χρειάζεται και τα δύο, αλλά θα πρέπει να τα αξιοποιήσει με διαφορετικό τρόπο.

Να ξεκαθαρίσω ότι δεν έχουν όλα τα μέσα ενδιαφέρον για τα Κέντρα Αισθητικής. Π.χ. μια Αισθητικός, Ιδιοκτήτρια Κέντρου Αισθητικής που έχει αποφασίσει να εργάζεται μόνη της ως ελεύθερη επαγγελματίας, χωρίς προσωπικό, γιατί χρειάζεται εκπροσώπηση στο LinkedIn, και τι περιεχόμενο σκέφτεται γι αυτό;

Από την άλλη, δεν αρκεί μόνο να διαθέτουμε ένα λογαριασμό σε ένα μέσο. Από τη στιγμή που είμαστε σε ένα μέσο, θα πρέπει να έχουμε διαρκή και κατάλληλη παρουσία σε αυτό και συνεχή επαφή και επικοινωνία με το κοινό του, για να χτίσουμε σχέση μέσα από αυτό.

Πολλά Κέντρα Αισθητικής, δεν αξιολογούν σωστά τα Social Media και δεν τα χειρίζονται σωστά. Π.χ. το You Tube έχει καταπληκτική διείσδυση, όμως περιορίζουν τα Video μόνο στην IGTV του Instagram, ειδικά τώρα κατά την περίοδο της εμφάνισης της υγειονομικής κρίσης. Όμως και πριν την κρίση θα μπορούσαν να ανεβάζουν video στο You Tube, π.χ. ελκυστικά video από τους προμηθευτές τους με τα μηχανήματα που χρησιμοποιούν, video με καλλυντικές θεραπείες από τους προμηθευτές τους, θεραπείες στο Ινστιτούτο, κ.α.

Ακόμη επειδή ένα Κέντρο Αισθητικής, δεν μπορεί να υποστηρίξει στρατηγικά την παρουσία του σε όλα τα διαθέσιμα Social Media, θα πρέπει να αξιολογήσει σωστά με τη βοήθεια ενός εξειδικευμένου Συμβούλου Marketing σε ποια θα επεκταθεί και γιατί. Π.χ. ταιριάζει περισσότερο η παρουσία ενός Κέντρου Αισθητικής στο Twitter ή στο Pinterest και γιατί;

Επιπλέον κάθε μέσο έχει τις δικές του δυνατότητες που παίζουν σημαντικό ρόλο στο Digital Marketing. Από ποιο μέσο π.χ. θα προωθήσεις ένα Event ή όταν θέλεις μέσω post να στρέψεις το κοινό σου σε κάποια σελίδα; Για παράδειγμα το Instagram μας περιορίζει στην τοποθέτηση ενός και μόνου link στο bio και δεν υποστηρίζει link στις δημοσιεύσεις.

Ένα Κέντρο Αισθητικής θα πρέπει να γνωρίζει ότι είναι πολύ σημαντικό να χτίσει σχέση με το κοινό του μέσα από το περιεχόμενο που δημοσιεύει. Το Περιεχόμενο είναι ο "Βασιλιάς" στα Social Media.

Δεν αρκεί όμως μόνο αυτό. Σαφώς χρειάζεται και η χορηγούμενη διαφήμιση και η αξιοποίηση όλων των εργαλείων που μας προσφέρει η κάθε πλατφόρμα, με την κατάλληλη πάντα στόχευση κοινού με πολλές παραμέτρους. Πάντα στο πλαίσιο μιας στρατηγικής επικοινωνίας και με τα κατάλληλα μηνύματα.

Το γεγονός αυτό άλλωστε, σε επίπεδο ανταγωνισμού, εξηγεί και το γιατί πολλά μικρότερα Κέντρα Αισθητικής, που απευθύνονται ως brands σε μια ευρύτερη τοπική αγορά, κινούνται πιο αποτελεσματικά σε τζίρους και κέρδη από κάποια άλλα. Σημαντικό στοιχείο εδώ αποτελεί επίσης η σωστή διαμόρφωση του προυπολογισμού που θα διαμορφώσει ένα Κέντρο Αισθητικής.

Συμπερασματικά λοιπόν, να επισημάνω ότι το κάθε μέσο θέλει το δικό του τρόπο προσέγγισης, ξεχωριστά post και κατάλληλα μηνύματα, γιατί κάθε μέσο έχει διαφορετικό "χαρακτήρα", απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό, χρειάζεται διαφορετικό "ύφος" και έχει διαφορετικούς κανόνες και "τεχνικά χαρακτηριστά". Τα hashtags δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση στο Facebook είναι όμως απαραίτητη προϋπόθεση στο Instagram για πολλούς λόγους, αλλά θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν και σωστά, όπως επίσης και τα emojis.

Θα αναφερθώ και σε άλλους σημαντικούς παράγοντες επιτυχίας στα Social Media, και σε επόμενα άρθρα.

Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
e-mail: vasgalanis@gmail.com
📞 6980 558496

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020

MARKETING PLAN ΣΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ

Ένα Πολυδύναμο Κέντρο Αισθητικής (νέο ή εν λειτουργία) λειτουργεί σε ένα δυναμικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο εξωτερικό περιβάλλον. Χρειάζεται οπωσδήποτε ένα marketing plan για να διαχειριστεί αυτή την αβεβαιότητα στο βραχυπρόθεσμο διάστημα... 

Το Μάρκετινγκ των Κέντρων Αισθητικής δεν είναι μια απλή υπόθεση. Απαιτεί τεχνογνωσία, εμπειρία και γνώση του κλάδου. Πολλοί ιδιοκτήτες  θεωρούν ότι και αυτό το κομμάτι που είναι αναγκαία προϋπόθεση ανάπτυξης, είναι περιττό και ότι μπορούν να στηρίζονται στην εμπειρία τους.

Κάθε  εταιρεία για να αντεπεξέλθει στη σύγχρονη αγορά θα πρέπει ν’ ακολουθήσει ένα σχέδιο marketing. Μόνο με σωστό σχεδιασμό, θα γίνουν πωλήσεις και θα προσεγγίσουμε περισσότερους πελάτες. Μόνο οι πωλήσεις θ` αυξήσουν τζίρους & θα δημιουργήσουν κέρδη.

Για να κατανοηθεί η αναγκαιότητα του Marketing στην επιχείρηση μας θα πρέπει ν` αλλάξουμε τρόπο σκέψης. Πολλοί επιχειρηματίες θεωρούν ότι μόνο στις μεγάλες επιχειρήσεις χρησιμεύει το Marketing Plan.

Μήπως όμως οι «μεγάλες» επιχειρήσεις έγιναν «μεγάλες» ακριβώς επειδή σχεδίασαν σωστά τις επιχειρηματικές τους κινήσεις; Πιστεύουν ακόμη ότι μπορούν (ακόμη και αν δε διαθέτουν τις κατάλληλες γνώσεις) ότι μπορούν να κάνουν τα πάντα. Να είναι διευθυντές, διαφημιστές, marketers.

Θεωρούν μάλιστα «χαμένα λεφτά» το να διαθέσουν ελάχιστο μέρος του κεφαλαίου τους για το σκοπό αυτό.

Άραγε, είναι δυνατόν ένα άτομο όσο ικανό κι αν είναι, να υποκαταστήσει μια σειρά ειδικών;

Υπάρχουν επίσης επιχειρηματίες που θεωρούν ότι έχουν κάνει τα πάντα σε σχέση με τη διαφήμιση και δεν τους έχει αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Η διαφήμιση για να επιτύχει τους στόχους της θα πρέπει να  γίνει τον κατάλληλο χρόνο, με το κατάλληλο μέσο, μ` ένα μελετημένο  μήνυμα & σαφέστατα με συγκεκριμένους στόχους οι οποίοι είναι στόχοι μετρήσιμοι. Η αύξηση των τζίρων & των κερδών πραγματοποιείται με τις πωλήσεις. Οι πωλήσεις θα επιτευχθούν με την υλοποίηση  του Marketing  Plan.To ύψος των πωλήσεων & η αύξηση των μελών μας , ο τζίρος & το καθαρό κέρδος είναι στόχος κοινός για τον επιχειρηματία & για τα στελέχη της επιχείρησης μας.

Άλλο ένα σημαντικό κομμάτι για την ανάπτυξη  του Ινστιτούτου μας  είναι η μακροβιότητα του.

Αυτό σημαίνει ότι δεν αρκεί να έχουμε πολλά μέλη αλλά κυρίως ευχαριστημένα μέλη. Με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό σήμερα δεν αρκεί ούτε αυτό. Τα μέλη μας θα πρέπει να είναι ενθουσιασμένα από το Ινστιτούτο μας , όχι μόνο για να παραμείνουν μέλη μας αλλά για ν` αγοράζουν συνέχεια νέες υπηρεσίες αλλά και να μας συστήσουν σε νέα μας μέλη. Η ποιοτική εξυπηρέτηση των πελατών μας ,θα μας φέρει τη σταθερότητα σε πρώτη φάση & την ανάπτυξη στη συνέχεια της επιχείρησης μας.

Η ποιοτική εξυπηρέτηση πελατών δεν τελειώνει ποτέ! Και βέβαια μόνο με την ποιοτική εξυπηρέτηση των πελατών θα μπορέσουμε  να διατηρήσουμε υψηλότερες τιμές από τον ανταγωνισμό.

Η εφαρμογή του Marketing Plan


1.  Στρατηγική


α) Στρατηγικοί στόχοι

O στρατηγικός στόχος κάθε κίνησης, θα πρέπει να βρίσκεται σε απόλυτη συμφωνία με το στρατηγικό στόχο του Ινστιτούτου. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία του είναι η συνεργασία του ανθρώπινου δυναμικού. Πρέπει  να διατυπώνεται με σαφήνεια & να περιέχει ποιοτικά & ποσοτικά στοιχεία.

β) Υπηρεσίες που θέλουμε να προωθήσουμε

Θα επιλέξουμε τις υπηρεσίες του Ινστιτούτου που θέλουμε να προωθήσουμε. Όποιες υπηρεσίες αντιληφθούμε ότι χρειάζονται επαναπροσδιορισμό & βελτίωση , τις επανασχεδιάζουμε.

γ) Αγορές που θα προωθηθούν

Οι υπηρεσίες του Ινστιτούτου, καλύπτουν συγκεκριμένες αγορές. 

Τα προγράμματα μας , δεν αφορούν  το σύνολο των ατόμων αλλά συγκεκριμένες κατηγορίες ατόμων. Προσδιορίζουμε την αγορά μας, το μέγεθος της , τους τζίρους που εκτιμούμε ότι θα έχουμε από τη συγκεκριμένη αγορά.

Στη συνέχεια προσδιορίσουμε το μέσο προσέγγισης & επικοινωνίας των υπηρεσιών μας για κάθε αγορά.


2. Marketing Plan


α) Καταγραφή των δυνατών & αδύνατων σημείων της επιχείρησης μας, προσδιορισμός ευκαιριών &  απειλών. Αν έχουμε επίγνωση της επιχείρησης , τότε θα προβάλλουμε τα δυνατά  & θα βελτιώσουμε τα αδύνατα  σημεία της. Θα πρέπει ωστόσο να καταγράψουμε αφενός  τι βλέπουμε ως ευκαιρία στις  αγορές στις οποίες  θα απευθυνθούμε  & να το αξιοποιήσουμε & αφετέρου τι θεωρούμε απειλή. Για τη  δεύτερη περίπτωση εκπονούμε ένα «σχέδιο διάσωσης».


β) Μελέτη- έρευνα ανταγωνισμού (Competitive Analysis)

Η αγορά  σήμερα είναι άκρως ανταγωνιστική. Για να κατορθώσουμε να  γίνουμε εμείς η επιλογή του πελάτη θα πρέπει να μελετήσουμε τα δυνατά & τα αδύνατα σημεία των ανταγωνιστών μας , αναλύοντας , τις υπηρεσίες που παρέχει στα μέλη του, την τιμολογιακή & πιστωτική του πολιτική κ.λ.π. ώστε να  διαφοροποιηθούμε απ` τον ανταγωνισμό.

γ)Επιλογή αγορών στόχων, στόχευση, διαμόρφωση Positioning, διαμόρφωση μίγματος υπηρεσιών, κ.α.


3. Διαφημιστική Στρατηγική


α) Στόχος Διαφημιστικής Στρατηγικής

Η επικοινωνία με τους μελλοντικούς πελάτες μας θα πρέπει να έχει προκαθορισμένους – μετρήσιμους στόχους. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να επιλέξουμε κατάλληλο μήνυμα , μέσα επικοινωνίας , αλλά και κόστη.

β) Η διαφήμιση του Κέντρου Αισθητικής

Η διαφημιστική εταιρεία θα πρέπει να γνωρίζει τους στόχους που έχουμε θέσει ώστε  να μας προτείνει την κατάλληλη διαφημιστική στρατηγική. Η διαφήμιση είναι αποτελεσματική όταν γίνεται συστηματικά & μεθοδικά & όχι αποσπασματικά.

Ως εκ τούτου  θα πρέπει να γνωρίσουμε στο διαφημιστή τη φάση εκκίνησης της εταιρείας αλλά και τις άλλες που θα ακολουθήσουν.

γ)Ενημέρωση της  αγοράς

Παράλληλα με τη διαφημιστική στρατηγική , εκπονούμε στρατηγική διαρκούς ενημέρωσης των αγορών μας, για τις νέες υπηρεσίες, εξειδικευμένα προγράμματα , πακέτα προσφορών κ.λ.π.

δ)Δημόσιες σχέσεις του Ινστιτούτου αισθητικής

4. Αποτελεσματική  πώληση  στο Ινστιτούτο αισθητικής

Για την αποτελεσματική πώληση στο Ινστιτούτο θα πρέπει να εκπονηθεί πρόγραμμα πωλήσεων 

α) Στόχος προγράμματος πωλήσεων

Ο στόχος του προγράμματος πωλήσεων ταυτίζεται με τους στόχους  της νέας υπηρεσίας & με τους συνολικούς στόχους του Ινστιτούτο

β) Οργάνωση Πωλήσεων

Για να πολλαπλασιάσουμε τα μέλη μας θα πρέπει να οργανώσουμε πρόγραμμα δράσης, προσδιορίζοντας τη μεθοδολογία, το teem των συνεργατών, περιγράφοντας συγκεκριμένα καθήκοντα & στόχους για τον καθένα τις ενέργειες & τον προγραμματισμό τους,
τον έλεγχο, τον απολογισμό

γ) Στόχοι πωλήσεων

Οι στόχοι προσδιορίζονται τουλάχιστον για ένα έτος ποιοτικά & ποσοτικά.

Καταγράφουμε συγκεκριμένους στόχους ανά  χρονικό διάστημα , υπηρεσία ,αγορά ακόμη και ανά πελάτη (β’ πώληση, επανεκκίνηση παλαιότερων πελατών, κ.λ.π.).

δ)Σχεδιασμός πωλήσεων

Καταγράφουμε λεπτομερώς τις στρατηγικές κινήσεις (συναντήσεις –telemarketing-follow up-direct mail) αλλά & τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

5.Υποστήριξη μετά την πώληση (Αfter Sales Support)

O πελάτης δεν είναι υποχρεωμένος να παραμείνει πιστό & αφοσιωμένο μέλος μας.

Εδώ επανερχόμαστε στη σημασία της ποιοτικής εξυπηρέτησης η οποία είναι μια διαδικασία που δε σταματάει ποτέ.  Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος & αν  δυσαρεστηθεί εύκολα θα καταφύγει στον ανταγωνισμό.

·         Ποιοτική Εξυπηρέτηση Πελατών

Η παροχή των υπηρεσιών μας πρέπει να διακρίνονται για την ποιότητα τους.

Η διαδικασία εξυπηρέτησης ξεκινά από τη στιγμή που θα επικοινωνήσει τηλεφωνικά μαζί μας ή θα μας επισκεφθεί & τελειώνει τη στιγμή που θα αποχωρήσει ικανοποιημένος. Κρίνεται αναγκαίο να υπάρχουν μηχανισμοί & διαδικασίες προκειμένου όλα να λειτουργούν τέλεια. Σε κάθε περίπτωση μπορούμε να επιτύχουμε να αποσπάσουμε την ικανοποίηση του πελάτη. Ακόμη & αν μας βγάλει αντιρρήσεις ή παράπονα  υπάρχουν ειδικοί μηχανισμοί που θα ανατρέψουν τη δυσαρέσκεια.

·         Παρακολούθηση  των μελών μας

Ακόμη και αν κάποιο μέλος του Ινστιτούτο, είναι για πολύ καιρό στο χώρο μας δεν παύουμε ποτέ να ελέγχουμε το βαθμό ικανοποίησης & αφοσίωσης στο χώρο μας. Για το λόγο αυτό εκτός από την  άμεση επικοινωνία , πάντοτε υπάρχουν ειδικά σχεδιασμένα ερωτηματολόγια η αξιολόγηση των οποίων  θα μας βοηθήσει να διαπιστώσουμε την υπάρχουσα κατάσταση.


6. Τιμολογιακή & Πιστωτική πολιτική

Καθορίζουμε την τιμολόγηση των Προγραμμάτων μας με βάση τις υπηρεσίες, τα προνομιακά συμβόλαια , τις εκπτώσεις & τις προσφορές.

Θα πρέπει επίσης να καθορίσουμε και την πολιτική είσπραξης των χρημάτων μας σε περίπτωση καθυστερήσεων , διακοπής κ.λ.π.


7. Οικονομική στήριξη

·         Προϋπολογισμός

Κάνουμε έναν προϋπολογισμό , στον οποίο καταγράφονται έσοδα & έξοδα, τζίρος & κέρδη

·        Παρακολούθηση κερδών
Παρακολουθούμε μηχανογραφικά τα κέρδη  «των προϊόντων» μας ώστε να εκτιμήσουμε ποια προγράμματα είναι κερδοφόρα , ποια λειτουργούν συμπληρωματικά , ως «κράχτες» κ.λ.π.

·         Ρευστότητα , δανειοληψία , επιδοτήσεις

 Σχεδιάζουμε  ένα πρόγραμμα απαιτήσεων ρευστότητας της επιχείρησης.

Η Υλοποίηση Προγραμμάτων
         
1. Πρόσληψη ανθρώπων

2. Εκπαίδευση στο τεχνικό τους αντικείμενο, στα θέματα της μελέτης  αλλά και σε Customer Service, Τεχνικές Πωλήσεων, Διοίκησης Προσωπικού κλπ.

3. Οργάνωση meetings, καταγραφή θεμάτων, λήψη αποφάσεων

4. Εβδομαδιαίος και Μηνιαίος απολογισμός πωλήσεων (εκπαίδευση, εφαρμογή)

5. Σχεδιασμός φορμών εργασίας

6. Εκτέλεση προγραμμάτων επισκέψεων, Telemarketing και αλληλογραφίας

7. Αξιολόγηση αποτελεσμάτων. Διαχείριση του προσωπικού, κ.α.


Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων

Info:
e-mail: vasgalanis@gmail.com  
Mobile: 6980 558496

Τρίτη 28 Απριλίου 2020

Προτάσεις για τις διακριτές διαφορές των Κέντρων Αισθητικής & την αξιολόγησή τους στη λήψη μέτρων

Το Beauty Therapy Management, με προσωπική μου Πρωτοβουλία, από την προηγούμενη εβδομάδα υπέβαλε ολοκληρωμένες προτάσεις προς όλους τους συναρμόδιους κρατικούς οργανισμούς που εμπλέκονται με την άρση της αναστολής λειτουργίας των Κέντρων Αισθητικής (με βάση την ΚΥΑ αναστολής), προς όφελος των συνεργαζόμενων μαζί μου επιχειρήσεων, δεδομένου ότι οι μονάδες του κλάδου είναι διαφορετικές μεταξύ τους σε μεγάλο βαθμό και έχουν διαφορετική δυναμική λειτουργίας και εξυπηρέτησης Πελατών, πάντα με βάση την τήρηση όλων των κανόνων επαναλειτουργίας που θα τεθούν, για την προστασία των ιδιοκτητών, των εργαζομένων και των πελατών.
-
Οι μονάδες του κλάδου, διαφέρουν αρχικά μεταξύ τους σε δύο κρίσιμους παράγοντες: 1) Το εμβαδόν (τ.μ.) και 2) Τον αριθμό του προσωπικού που εργάζονται σε αυτές. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν Κέντρα Αισθητικής και Πολυδύναμες μονάδες που τηρούν ακριβώς τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας και άλλα που τις υπερβαίνουν πολλαπλάσια από άποψη υποδομών και εγκαταστάσεων, και ως εκ τούτου διαφέρουν και ως προς τον αριθμό των πελατών που μπορούν να εξυπηρετούν εξατομικευμένα με ασφάλεια.Επιπλέον διαφέρουν ξεκάθαρα από τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολούν, και ως προς τη συνολική συνεισφορά τους στην Απασχόληση και την Εθνική Οικονομία.
-
Πέραν άλλων παραγόντων που σχετίζονται με την οργάνωση, την ποιότητα και τα συστήματα εξυπηρέτησης, οι δύο παραπάνω παράγοντες είναι "αντικειμενικοί" ως κριτήριο, κρίσιμοι και θα πρέπει να ληφθούν υπόψη, ώστε να μην αδικηθούν ορισμένες επιχειρήσεις του κλάδου. Θα πρέπει δηλαδή να ληφθούν υπόψη όχι τόσο στην θέσπιση του "υγειονομικού πρωτοκόλλου" που θα θεσπιστεί για την προστασία όλων, όσο στους "κανόνες" επίσκεψης και εξυπηρέτησης των Πελατών.
-


Στο βαθμό του εφικτού, ευελπιστώ να αξιολογηθούν.
Βασίλειος ΓαλάνηςMarketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
 e-mail: vasgalanis@gmail.com
📞 6980 558496

Κυριακή 12 Απριλίου 2020

Είσαι Ιδιοκτήτρια Κέντρου Αισθητικής; Αξιοποίησε το χρόνο σου με αυτοεκπαίδευση με μια εκπληκτική προσφορά!

Απόκτησε το βιβλίο Beauty Therapy Management και ανέπτυξε τις δεξιότητές σου και την επιχειρηματικότητα, σε άλλο επίπεδο.

➤Marketing Management, Management Προσωπικού, Sales Management, Τεχνικές Πωλήσεων & Επικοινωνίας, Ποιοτική Εξυπηρέτηση, Διοίκηση - Διαχείριση Κέντρου, Προυπολογισμός Καταστήματος, κ.α.

-Τώρα περισσότερο από ποτέ η ανάπτυξη εξειδικευμένων δεξιοτήτων και η απόκτηση τεχνογνωσίας, είναι απαραίτητη.

Αξία: ΤΩΡΑ 45€ από 90€, ειδική προσφορά έως 25 Απριλίου 2020, και ηλεκτρονική αποστολή στο e-mail σας σε e-book - αρχείο PDF

Τρόπος Πληρωμής: Με κατάθεση σε Τραπεζικό Λογαριασμό Εθνικής Τράπεζας
IBAN ΛΟΓ/ΜΟΥ: GR66 0110 3080 0000 3080 0382 456
Δικαιούχος: Βασίλης Γαλάνης
✉ Ηλεκτρονική ή τηλεφωνική επικοινωνία εβδομαδιαία, για επίλυση αποριών και συζήτηση
Για περισσότερες πληροφορίες:

Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
✉ e-mail: vasgalanis@gmail.com
📞 6980 558496

Πέμπτη 9 Απριλίου 2020

Στηρίζουμε τα Κέντρα Αισθητικής κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης από απόσταση

✔︎Στο Beauty Therapy Management, συνεχίζουμε από απόσταση να παρέχουμε όλες τις υπηρεσίες μας σε όλα τα συνεργαζόμενα Κέντρα Αισθητικής και Πολυδύναμες μονάδες σε όλη την Ελλάδα
✔︎ Συνεχίζουμε την ενημέρωση των Social Media των πελατών μας από τις σελίδες που διαχειριζόμαστε με κατάλληλο περιεχόμενο, μηνύματα και Στρατηγική Επικοινωνίας
✔︎ Διευρύνουμε (κατόπιν διερεύνησης) τις συνεργασίες μας για Διαχείριση Social Media νέων υποψηφίων πελατών/ Κέντρων Αισθητικής, Σχολών Αισθητικής/ Διαιτολογικών Γραφείων, κ.α.
✔︎ Αναπτύσσουμε νέες υπηρεσίες στου πελάτες μας, αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα μέσα που μας προσφέρει η τεχνολογία
✔︎Ενημερώνουμε τους πελάτες μας σε πραγματικό χρόνο για κάθε εξέλιξη και παρέχουμε σημαντική και ουσιαστική πληροφόρηση για αξιοποίηση των μέτρων στήριξης που τους αφορούν, καθώς και όλου του φορολογικού και νομοθετικού πλαισίου που διαμορφώνεται, πάντα σε συνεργασία και επικοινωνία τους με τα Λογιστικά Γραφεία που συνεργάζονται
✔︎Πραγματοποιούμε σε καθημερινή βάση όταν απαιτείται ή εβδομαδιαία, τηλεφωνική επικοινωνία ή ηλεκτρονική επικοινωνία με e-mail, Skype, Messenger, Video κλήση Facebook
✔︎Γνωρίζουμε λόγω της φύσης της πολύχρονης συνεργασίας μας με ακρίβεια την χρηματοοικονομική τους θέση, τον κύκλο εργασιών τους ανά μήνα/ υπηρεσία (2019/2020) και έτσι μπορούμε με ακρίβεια να αποτιμήσουμε (υπολογίσουμε) την επίπτωση της κρίσης και της αναστολής των εργασιών για να σχεδιάσουμε αποτελεσματικά την επόμενη μέρα

Παράλληλα:
➤Σχεδιάζουμε για τους πελάτες μας προσαρμοσμένα Marketing Plan για την επόμενη μέρα
➤Σχεδιάζουμε για τους Πελάτες μας την κατάλληλη Στρατηγική Επικοινωνίας για την επόμενη μέρα
➤Λαμβάνουμε ουσιώδη ενημέρωση και πληροφόρηση σε επικοινωνία με στελέχη και έγκριτους φορείς της αγοράς, επαγγελματικούς συνδέσμους του κλάδου μας, στοιχεία ερευνών, συνδρομητικές έρευνες, κ.α. επιστημονικά εργαλεία
➤Σχεδιάζουμε πλάνα για την αντιμετώπιση της κρίσης την επόμενη μέρα, και τη μείωση των επιπτώσεων στα έσοδα και την κερδοφορία των πελατών μας, με εναλλακτικούς στόχους και προϋπολογισμούς
➤Αξιολογούμε τις επιδράσεις της κρίσης στην ζήτηση, την κατανάλωση και την καταναλωτική συμπεριφορά, για να μετασχηματίζουμε το σχεδιασμό μας σε πολλά επίπεδα
➤Εξετάζουμε εναλλακτικά σενάρια και μοντέλα λειτουργίας για την επόμενη μέρα και τυχόν αναθεωρήσεις στη μέχρι τώρα λειτουργία εξ αιτίας νέων περιοριστικών μέτρων κατά την επιστροφή στην κανονικότητα

Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
 e-mail: vasgalanis@gmail.com
📞 6980 558496

Τετάρτη 8 Απριλίου 2020

Πολλά λάθη στην επικοινωνία των Κέντρων Αισθητικής μέσα από τα Social Media εν μέσω της υγειονομικής κρίσης του SARS-CoV-2/ COVID 19

Για την εξαγωγή συμπερασμάτων πραγματοποιήθηκε με σύγχρονα εργαλεία έρευνα σε 274 Official Facebook Page Κέντρων Αισθητικής και προσωπική έρευνα/ επισκέψεις στις παραπάνω σελίδες, κατά το κρίσιμο διάστημα από την έναρξη αναστολής εργασιών έως 31 Μαρτίου. Η έρευνα συνεχίσθηκε μέχρι και τις 4 Απριλίου.

✔️Γενικά Συμπεράσματα: Η πλειοψηφία των Κέντρων Αισθητικής, αν και μονάδες υγειονομικού ενδιαφέροντος, δεν μπόρεσαν να αντιληφθούν τον ενδεχόμενο κίνδυνο από την εμφάνιση του SARS-CoV-2/ COVID 19 στη χώρα μας, και ήταν φυσικά ανέτοιμη και για την μετέπειτα περίοδο σε ότι αφορά την επικοινωνία τους, κάτι που αποτυπώθηκε εκ των υστέρων.
-
Ειδικότερα συμπεράσματα:

✔️Μεγάλο ποσοστό των Κέντρων πλησίον του 20%, αρκέστηκε μόνο στην τυπική ανακοίνωση της αναστολής εργασιών με δικά τους post και κυρίως αναδημοσιεύσεις συλλόγων, κ.λ.π.  και εν συνεχεία με εξαίρεση την ανάρτηση 1 -3 post για όλο το εξεταζόμενο διάστημα, σταμάτησε εντελώς την επικοινωνία του. Το αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής θα εμφανιστεί δυστυχώς σε μια δύσκολη περίοδο που θα είναι η όποια επιστροφή στην "κανονικότητα", που θα την κάνει ακόμη δυσκολότερη, πέραν της μείωσης του awareness και της απώλειας μεριδίων αγοράς.

✔️Ένα σημαντικό λάθος μεγαλύτερων μονάδων, με πολλά παραρτήματα και ενδεχομένως πανελλαδική εμβέλεια, αποτελεί το ότι δεν είχαν τα αντανακλαστικά με τα στελέχη του marketing ή τους εξωτερικούς συνεργάτες τους, να διακόψουν/αναστείλουν άμεσα τις καμπάνιες τους μετά την αναστολή της λειτουργίας (εφόσον οι καμπάνιες που έτρεχαν αφορούσαν την εμπορική τους δραστηριότητα και την προώθηση προσφορών και υπηρεσιών). Την πρακτική δε μεγάλου ομίλου να διαφημίζει στο peek της αναστολής των περιοριστικών μέτρων και των κρουσμάτων, προσφορά των 50€ ή 60€ μόνο ως "απόγνωση" ή "γκάφα" θα μπορούσα να την εκλάβω και σε καμιά περίπτωση ως ευρηματικό marketing...γιατί δεν συνιστά ουσιαστικά ενέργεια που διέπεται από φιλοσοφία marketing. Φυσικά την διέκοψε αρκετές ημέρες μετά.

✔️Τραγικά λάθη έγιναν από την μεθεπόμενη ημέρα της αναστολής από ένα μεγάλο ποσοστό των Κέντρων που ξεπερνά το 35%, με αναρτήσεις που συνιστούσαν "σκληρή/επιθετική" πώληση καλλυντικών, σε μια περίοδο που ο "καταναλωτής" - "πελάτης" του Κέντρου ήταν αδιάφορος λόγω του σοκ, μειωμένη αγοραστική διάθεση, κ.α. Τη συγκεκριμένη επικοινωνία πώλησης καλλυντικών με τον τρόπο που διενεργήθηκε δεν θα την συνιστούσα ούτε για την  προηγούμενη περίοδο, εφόσον δεν ήταν τίποτα περισσότερο από μια στείρα παράθεση χαρακτηριστικών προϊόντων με εικόνα του προϊόντος και μήνυμα ετοιμότητας αποστολής παραγγελιών. Ειδικά η "δημιουργική αντιγραφή" - από άλλες συναδέλφους Κέντρων, συνέβαλε στη διάδοση και την υιοθέτηση της "μεθόδου", με αποτέλεσμα την 31η Μαρτίου, - ημέρα που με στοιχεία πρόσφατης και αξιόπιστης έρευνας κυριαρχούσαν στο περιβάλλον του διαδικτύου δημοσιεύματα των κρουσμάτων του κορωνοιού, των περιοριστικών μέτρων και όχι μόνο-, σε πολλές σελίδες Κέντρων Αισθητικής να εμφανίζονται φορτηγά με κούτες από καλλυντικά έτοιμα για αποστολή.

Ακόμη - λόγω της μεγάλης εμπειρίας μου στον κλάδο και δεδομένης της συνεργασίας μου με πολλά Κέντρα Αισθητικής πανελλαδικά-, αν δεχτώ ότι πολλά κέντρα ήταν "εγκλωβισμένα" με μεγάλα στοκ προϊόντων ή παρασύρθηκαν από αναρτήσεις και λύσεις προμηθευτών τους, θα έπρεπε να κατανοήσουν ότι για πάρα πολλούς λόγους που σχετίζονται με την εικόνα τους και όχι μόνο, θα έπρεπε να αποφύγουν μια τέτοια πρακτική σε μια περίοδο που η επικοινωνία απαιτούσε περισσότερο ενσυναίσθηση και πιο συγκαταβατικό ύφος.

Απορία παραμένει, γιατί τώρα που ο καταναλωτής βρίσκεται σε ένα στάδιο συνειδητοποίησης της κατάστασης και έχει αντιπαρέλθει το αρχικό σοκ, σταμάτησαν την προώθηση/ επικοινωνία κατά ένα τρόπο των καλλυντικών έστω με κάποιο άλλο τρόπο. Εκτός αν οι πωλήσεις τους πέτυχαν τους στόχους τους, "ξεστοκάρισαν" και τα αποτελέσματα τους έχουν δικαιώσει. Η απορία μου γεννάται από το ότι ένα ποσοστό αυτό των Κέντρων σχεδόν το 1/4 περίπου αυτών που ανέφερα πιο πάνω, σταμάτησαν όχι μόνο τις νύξεις πώλησης καλλυντικών αλλά και την επικοινωνία τους γενικότερα.

✔️Ενδεχομένως αυτό να ερμηνεύεται από ένα ακόμη λάθος. Ακολούθησαν την - "δημιουργική αντιγραφή" - άλλων συναδέλφων τους, που δημιούργησαν "τάση για φυσικά καλλυντικά" με συνταγές στο σπίτι.
Το θέμα αυτό είναι ιδιαίτερα δελεαστικό και ενδιαφέρον για στήλες τηλεοπτικών εκπομπών ή ως άρθρο σε πολλά life style γυναικεία περιοδικά και μάλιστα πολύ κατάλληλο. Δεν θεωρώ ότι ενδείκνυται για ένα Κέντρο Αισθητικής που διατηρεί ενεργό κλάδο μεταπώλησης Καλλυντικών για πάρα πολλούς λόγους. Φοβάμαι κιόλας ότι αν το πελατολόγιό τους εθιστεί στις φυσικές αυτές λύσεις, δεν θα αγοράζει στην μετέπειτα δύσκολη περίοδο ούτε ενυδατική προσώπου. Ενδιαφέρον θα είχε στην ενότητα πλέον αντιμετώπισης αντιρρήσεων σε σχετικά σεμινάρια που πολλές φορές πραγματοποιώ, να ακούσω ως αντίρρηση όχι π.χ. την τιμή, αλλά το ότι μου είπε η πελάτισσα ότι φτιάχνει καλλυντικά μόνη της στο σπίτι.
Και δεν είναι λύση ενσυναίσθησης και κάλυψης των αναγκών στο σπίτι, η ανάρτηση σχετικών post, γιατί μπορεί ένα Κέντρο Αισθητικής να αναπτύξει σε μεγάλο βαθμό συμβουλευτική με διαφορετικό και πιο επιστημονικό τρόπο. Προκύπτει από αδυναμία δημιουργίας περιεχομένου και "ηλεκτρονικοποίησης" των υπηρεσιών τους την περίοδο αυτή, για δημιουργία προϋποθέσεων πώλησης καλλυντικών με εντελώς διαφορετική προσέγγιση και μεθοδολογία.

✔️Η ίδια αδυναμία καταγράφτηκε και σε σελίδες πολυδύναμων Κέντρων μικρού σχετικά μεγέθους που έχουν Διαιτολογικά τμήματα, και τα οποία μετέτρεψαν τις σελίδες τους σε ένα ποσοστό 10% σε τσελεμεντέ, δημοσιεύοντας σε ημερήσια βάση μόνο με συνταγές (όχι διαιτολόγια) για πρωινό και μεσημβρινό προς το παρόν.
Αντίθετα σε ένα ποσοστό 5% υπάρχουν και ορθές πρακτικές Κέντρων που προχώρησαν στο e-diet αρκετά επιτυχημένα. Φυσικά τα Κέντρα αυτά είχαν μεθόδους, διαδικασίες και τεχνογνωσία με οργανωμένα διαιτολογικά τμήματα καθ' όλη την προηγoύμενη περίοδο.

✔️Ένα μεγάλο ποσοστό των Κέντρων, πλησίον του 25% συνεχίζουν κατά κάποιο τρόπο την επικοινωνία τους, αν όχι με την ενδεδειγμένη στρατηγική και τακτική, τουλάχιστον με σχετικά αποδεκτό τρόπο αλλά με καθόλου ικανοποιητική συχνότητα. Ένα 15% προσανατολίζεται σε μια πιο ορθή κατεύθυνση και με ποιοτικά post .

✔️Για το περιβάλλον του Instagram και του τι επικρατεί εκεί δεν θα αναφερθώ σε αυτό το άρθρο μου αλλά σε ένα επόμενο. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μόλις ένα 1,5% Κέντρων που δεν διατηρούσαν Facebook Page αλλά Profile στο Facebook, προχώρησε στη δημιουργία σελίδας, αμέσως μετά την αναστολή και μέχρι 4 Απριλίου.

✔️Συμπερασματικά στην ενότητα αυτή, διαφαίνεται ότι τα Κέντρα Αισθητικής στην πλειοψηφία τους δεν ήταν έτοιμα αφενός για την διαχείριση της κρίσης του κορωνοιού σε ότι αφορά την επικοινωνία τους μέσα από τα Social Media. Παράλληλα δεν ακολουθούσαν σωστή στρατηγική digital marketing και περιεχομένου και όλη την προηγούμενη περίοδο. Κινούνταν περισσότερο με αποσπασματική, λάθος και ελλειπή επικοινωνία, κυρίως με την δύναμη της "αδράνειας" . Πέρα από τις όποιες επιπτώσεις στην εικόνα τους, στην επικοινωνία τους, στα μερίδια φωνής και αγοράς, καθώς και στις πωλήσεις τους, όλο αυτό "συγκαλύπτονταν" κατά ένα τρόπο.

Ερμηνεύεται όλο αυτό βέβαια από το γεγονός ότι η διαχείριση των Social Media σε πολλά Κέντρα Αισθητικής δεν γινόταν από ειδικούς αλλά εκ των ενόντων ή από την Ιδιοκτήτρια του Κέντρου στην πλειοψηφία, όταν είχε χρόνο να ασχοληθεί.

Η διαχείριση της κρίσης αλλά ειδικότερα και ακόμη περισσότερο το μετέπειτα διάστημα της επιστροφής στην "κανονικότητα" θα αναδείξει στην φωτιά της επιχειρηματικής πράξης τα κενά και τα προβλήματα που θα υπάρξουν, εάν η επικοινωνία και ο σχεδιασμός του marketing δεν ανατεθεί όπως θα έπρεπε σε ειδικούς.

Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
Info: e-mail: vasgalanis@gmail.com
Mobile: 6980 558496