Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

Πως ο κορωνοϊός “χτυπάει” τους δείκτες καταναλωτικού κλίματος και επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά

Η διαφαινόμενη ύφεση που φέρνει η επιδημία, τόσο λόγω των έκτακτων οικονομικών μέτρων, όσο και λόγω της αναστολής της λειτουργίας της αγοράς, καθώς και η γενικότερη ανησυχία επηρεάζει τους βασικούς δείκτες "καταναλωτικού κλίματος".

α, Μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης
β. Επιδείνωση των προσδοκιών των καταναλωτών για τα προσωπικά τους εισοδήματα
γ. Υποχώρηση του δείκτη διάθεσης αγοράς

- Επιπλέον σε περιόδους κρίσεων, αλλάζει η "ιεράρχηση" των αναγκών των καταναλωτών αλλά και των "αξιών" των ανθρώπων. Αποτέλεσμα να αλλάζουν οι αγοραστικές τους συνήθειες, να αλλάζουν οι αγοραστικές τους επιλογές και να μεταβάλλεται η καταναλωτική τους συμπεριφορά γενικότερα.

Η επιστημονική έρευνα εξάλλου, μας τροφοδότησε με πολύτιμα συμπεράσματα από την επίδραση της σχετικά πρόσφατης οικονομικής κρίσης της χώρας μας, τις επιδράσεις της στην συμπεριφορά των καταναλωτών και τον χάρτη αξιών γενικότερα.

Το σύνολο των παραπάνω στοιχείων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στον όποιο βραχυπρόθεσμο σχεδιασμό των μονάδων του κλάδου Αισθητικής και Καλλωπισμού, δεδομένου ότι βρισκόμαστε σε ένα νέο και εντελώς διαφορετικό περιβάλλον.

Βασίλειος ΓαλάνηςMarketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
e-mail: vasgalanis@gmail.com
Mobile: 6980 558496