Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

ΙΕΛΚΑ: Πόσο άλλαξε τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών ο κορωνοϊός

Μεγάλες αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, στον τρόπο που ψωνίζουν αλλά και στις επιλογές που κάνουν εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού καταγράφει νέα έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο 18 έως 19 Μαρτίου 2020 δείχνουν ότι οι καταναλωτές ετοιμάζονται για μακρά περίοδο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης. Ειδικότερα η πλειονότητα του κοινού θεωρεί ότι η έκτακτη κατάσταση με τον κορωνοϊού θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες σε ποσοστό 55%, συνολικά όμως οι καταναλωτές που εκτιμούν ότι η κρίση θα διαρκέσει λιγότερο από έναν μήνα είναι μόλις 14%, το υπόλοιπο 86% κάνει εκτιμήσεις για περισσότερο από δύο μήνες. Το 22% ετοιμάζεται για έκτακτη κατάσταση 3 ή 4 μηνών και το 9% για πάω από τέσσερις μήνες.
Παράλληλα, ήδη το πρώτο δεκαπενθήμερο της κρίσης, καταγράφονται απότομες αλλαγές στις επιλογές που κάνουν οι καταναλωτές. Χαρακτηριστικές είναι οι απόψεις σε σχέση με την υγιεινή, οι οποίες είναι και αυτές που επηρεάζονται πιο άμεσα από τις εξελίξεις γύρω από τον κορωνοϊό. Το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμούν συσκευασμένα προϊόντα βιομηχανικής επεξεργασίας (χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση) αυξήθηκε από 19% σε 33%. Η εξέλιξη αυτή δείχνει, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, και την εμπιστοσύνη που έχουν οι καταναλωτές πλέον στα συστήματα διασφάλισης ποιότητας της βιομηχανίας τροφίμων.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο σε προϊόντα ελληνικής προέλευσης σε ποσοστό 60%, ελέγχουν περισσότερο την προέλευση των τροφίμων σε ποσοστό 48% ενώ προτιμούν τα κοντινότερα καταστήματα σουπερμάρκετ για τις αγορές τους σε ποσοστό 72%. Αξιοσημείωτο είναι ότι στην ερώτηση «Αν αύριο το πρωί εξαφανιζόταν ο κορωνοϊός και επανερχόμασταν στις προηγούμενες συνθήκες αγοράς, θα διατηρούσατε τις παραπάνω αγοραστικές συνήθειες;» ποσοστό 46% του κοινού δηλώνει ότι συμφωνεί. Αυτό το στοιχείο αποτελεί ένδειξη ότι οι εξελίξεις που συμβαίνουν στην ελληνική κοινωνία μπορεί να έχουν συνέπειες για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, όπως παρατηρεί το ΙΕΛΚΑ.
Το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν ότι φορούν κάποιο είδος μάσκας κατά την επίσκεψη τους στα καταστήματα από μόλις 7% την εβδομάδα 9-12 Μαρτίου αυξήθηκε σε 41% μέσα σε λίγες μέρες. Στη μέτρηση της περιόδου 9-12 Μαρτίου ένα μόνο μικρό ποσοστό 16% δήλωνε ότι αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση ανάγκης, αυτό το ποσοστό σχεδόν διπλασιάστηκε σε λιγότερο από μία εβδομάδα στο 30%.
Πηγή: Κέρδος online

Πόσο μεγαλώνει η αγορά του e-shop λόγω του Covid 19;

Εδώ και πολύ καιρό οι εταιρείες προσπαθούν να αλλάξουν τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών και να τους μάθουν τα οφέλη του ηλεκτρονικού εμπορίου, χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία, ειδικά στις μεγαλύτερες ηλικίες.

Η πανδημία του κορωνοϊού ήταν μια πρώτης τάξης ευκαιρία για να μπορέσουν περισσότεροι καταναλωτές να μάθουν το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς όσο Μένουμε Σπίτι, έχουμε την ευκαιρία να “εξερευνήσουμε” τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών αγορών.

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου , GR.EC.A ξεκίνησε έρευνα για την αξιολόγηση των επιπτώσεων της επιδημίας του κορωνοϊού στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.

Στην έρευνα με διάρκεια 18/03 – 21/03 συμμετείχαν 307 επιχειρήσεις τόσο από τα Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα όσο και τα μέλη του συνδέσμου.

Από τη μελέτη βγαίνουν τα εξής συμπεράσματα:
Οι κλάδοι που φαίνεται να πλήττονται περισσότερο είναι: Είδη μόδας, αθλητικά είδη, κοσμήματα, είδη σπιτιού, λευκές συσκευές
Οι κλάδοι που μέχρι στιγμής ευνοούνται: Τρόφιμα/Σούπερ Μάρκετ, Φαρμακεία, Παιχνίδια/Βιβλία.

Παρά την άνθιση συγκεκριμένων τομέων στο ηλεκτρονικό εμπόριο οι αριθμοί είναι αμείλικτοι: Aπό το σύνολο των επιχειρήσεων που συμμετείχαν,
-το 74% δήλωσε πως είχε λιγότερες παραγγελίες
-το 15% δήλωσε ότι είχε περισσότερες παραγγελίες
-το 42% είχε καθυστερήσεις παράδοσης ή διακοπή προμηθειών
–το 31% είχε καθυστερήσεις σε σχέση με τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών / Courier
-το 27% αντιμετώπισε θέματα με την ασφάλεια των εργαζομένων

Σημαντικότερες οικονομικές επιπτώσεις, σύμφωνα με την μελέτη αναμένονται για ολόκληρο το έτος. Ειδικότερα:

-79% Μείωση κερδών λόγω χαμηλότερων πωλήσεων
-77% Μείωση πωλήσεων λόγω χαμηλότερης ζήτησης
–34% Μείωση πωλήσεων λόγω έλλειψης αποθεμάτων

Πηγή: emea.gr
-
Δείτε το λινκ για τα αποτελέσματα της έρευνα:

http://www.greekecommerce.gr/gr/news/nea-greca/covid-19-survey-results/

Σάββατο 21 Μαρτίου 2020

"Μένουμε Σπίτι" - Εργαζόμαστε από το Σπίτι

Μένουμε δίπλα σας, συνεχίζοντας την παροχή πληροφόρησης του κλάδου αλλά και ολοκληρωμένων υπηρεσιών επιχειρηματικής συμβουλευτικής στους πελάτες μας
-
Συνεχίζουμε τη δραστηριότητά μας αξιοποιώντας τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας, που κάνουν τη συνεργασίας μας όπως και πριν, αποδοτική, παραγωγική, δημιουργική και αποτελεσματική
-
Δίνουμε παράδειγμα ηγεσίας σε φίλους, συνεργάτες, πελάτες
-
Δεν ξεχνάμε πως η μόνη σταθερά στην επιχειρηματική ζωή είναι η αβεβαιότητα, η αλλαγή, η μεταβολή και το επιχειρηματικό ρίσκο
-
Δεν ξεχνάμε ότι μια μεταβολή στο εξωτερικό περιβάλλον επηρεάζει τη δράση μας, αλλά η διάγνωση, η προσαρμογή και ο επανασχεδιασμός της δράσης, εξασφαλίζουν βιωσιμότητα και προϋποθέσεις ανάπτυξης

(*) Από την Facebook Page https://www.facebook.com/beautytherapymanagement/  μπορείτε να πληροφορηθείτε από τα post για όλα τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων, ΠΝΠ, ΦΕΚ, κ.λ.π.

Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
Info: e-mail: vasgalanis@gmail.com
Mobile: 698 055 8496

Τρίτη 17 Μαρτίου 2020

Κέντρα Αισθητικής - Υποχρεωτική Αναστολή Λειτουργίας και Σύσταση παύσης Πώλησης Καλλυντικών

Κέντρα Αισθητικής - Αναστολή Λειτουργίας και Πώληση Καλλυντικών
-
Συνίσταται στα συνεργαζόμενα μαζί μου Κέντρα Αισθητικής, να μην προχωρήσουν σε Πωλήσεις Καλλυντικών με ηλεκτρονικό τρόπο λήψης παραγγελίας και αποστολή των προϊόντων με courier η μέσω άλλων τυχόν προτεινόμενων λύσεων. 
Δύο βάσιμοι λόγοι:
-
α. Η λογιστική απεικόνιση Πωλήσεων Καλλυντικών στα έσοδα του Κέντρου, μετά την υποχρεωτική αναστολή εργασιών με εντολή δημόσιας αρχής, -, δεν συνιστά λογιστικά αναστολή κατά την άποψή μου - και μπορεί να θεωρηθεί ουσιαστικός λόγο μη αναστολής εργασιών, και ως εκ τούτου κριτήριο Μη Ένταξης σε όλες τις ευεργετικές διατάξεις του σχεδίου για τα «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.»
-
Μετά την εξειδίκευση των αποφάσεων στην ίδια θέση μπορεί να βρεθούν επιχειρήσεις των χώρων εστίασης, cafe, κ.λ.π. που λειτουργούν με λύσεις πακέτου (take-away) και delivery.
-
Εξάλλου στις συνεργαζόμενες μαζί μου μονάδες, το ποσοστό πώλησης καλλυντικών αποτελεί ένα χαμηλό ποσοστό του κύκλου εργασιών τους - σε ορισμένες περιπτώσεις κυμαίνεται από 7% - 10% - αλλά και σε αυτές δεν αποτελεί προτεραιότητα εφόσον στρατηγικά προσανατολιζόμαστε στην παροχή υπηρεσιών με εξειδικευμένες θεραπείες και μηχανήματα.

β. Ούτε βραχυπρόθεσμα δεν αποτελεί πλάνο για επίτευξη βιώσιμων πωλήσεων, για πολλούς λόγους: 
1. Διάγνωση και Εκτίμηση Περιβάλλοντος - Μη συμμόρφωση των πολιτών στα περιοριστικά μέτρα - Υπόνοια καθολικής απαγόρευσης κυκλοφορίας 
2. Αυξημένο κόστος παράδοσης με courier 
3. Λόγοι marketing και καταναλωτικής συμπεριφοράς που δεν οδηγούν σε αγορές από την πλευρά των καταναλωτών και πωλήσεις για τα Κέντρα (θα αναλυθεί σε επόμενα άρθρα)

(*) Από την Facebook Page https://www.facebook.com/beautytherapymanagement/  μπορείτε να πληροφορηθείτε από τα post για όλα τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων, ΠΝΠ, ΦΕΚ, κ.λ.π.

Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
Info: e-mail: vasgalanis@gmail.com
Mobile: 698 055 8496


Πώς θα δοθεί η αποζημίωση ειδικού σκοπού - Διαδικασία για Εργαζόμενους και Εργοδότες, και στα Κέντρα Αισθητικής

Όπως είχα αναφέρει σε συνεργαζόμενα και μη Κέντρα, εφόσον μια επιχείρηση κλείσει με απόφαση κρατικής (δημόσιας) αρχής, απαλλάσσεται ο εργοδότης από την καταβολή μισθού, δεδομένου ότι αναστέλλει τις εργασίες του λόγω "ανωτέρας βίας".
Στο παραπάνω πλαίσιο θεσπίστηκε και δημοσιεύτηκε με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ο “ειδικός μηχανισμός στήριξης των εργαζομένων με σχέση εξαρτημένης εργασίας σε επιχειρήσεις - εργοδότες, των οποίων η λειτουργία έχει προσωρινά απαγορευθεί λόγω των έκτακτων μέτρων αντιμετώπισης του κορωνοϊού COVID-19.
Χθες δημοσίευσα στη σελίδα μου το άρθρο 13 που είναι σαφές.
-
Το απλοποιώ ώστε να είναι ακόμη πιο κατανοητό. ΠΡΟΣΟΧΗ όμως και στις επισημάνσεις μου.

1. Τι κάνουν οι επιχειρήσεις - εργοδότες:

Οι επιχειρήσεις-εργοδότες στους οποίους επιβάλλεται ή έχει επιβληθεί το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας, κατόπιν εντολής δημόσιας αρχής,
υποχρεούνται να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση στο Πληροφοριακό Σύστημα (Π.Σ.) ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με την οποία δηλώνουν ότι η επιχείρησή τους τελεί υπό το καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας. Τα στοιχεία των ργαζομένων των επιχειρήσεων αυτών αντλούνται αυτόματα από το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.

2. Τι κάνουν οι εργαζόμενοι:

Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι εργάζονται με σχέση εξαρτημένης εργασίας σε επιχειρήσεις- εργοδότες της παρ. 1, υποβάλλουν ατομικά υπεύθυνη δήλωση σε ηλεκτρονική πλατφόρμα, που τηρείται για τον σκοπό αυτό στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Οι εργαζόμενοι δηλώνουν τα προσωπικά τους στοιχεία, τα στοιχεία του προσωπικού τους τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ), καθώς και τα στοιχεία της επιχείρησης στην οποία εργάζονται, προκειμένου να συμπεριληφθούν στον ειδικό μηχανισμό στήριξης της παρ. 1.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

(*) Προφανώς η ηλεκτρονική αυτή πλατφόρμα θα ξεκινήσει να λειτουργεί τα επόμενα 24ωρα.

(**) Όσες/ όσοι μελέτησαν το άρθρο 13 θα δουν ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις. π.χ. στο "δ.) οι εργαζόμενοι, των οποίων η σχέση εξαρτημένης εργασίας δεν αναστέλλεται λόγω της απαγόρευσης λειτουργίας των επιχειρήσεων". Κατά την άποψή μου λοιπόν, εφόσον στο ΦΕΚ αναστολής λειτουργίας, αναφέρεται ότι "Στις επιχειρήσεις του παρόντος άρθρου δεν απαγορεύεται η διενέργεια εργασιών χωρίς την παρουσία κοινού", π.χ διοικητικές ή άλλες εργασίες, ενδεχομένως να μην υπάγονται στα παραπάνω, θέσεις εργασίας Υπαλλήλων Γραφείου, Ρεσεψιόν, αλλά μόνο θέσεις αισθητικών, τεχνικών νυχιών, κ.α. Άρα τα Κέντρα θα πρέπει να το δουν με τα Λογιστικά Γραφεία που συνεργάζονται

(***) Κέντρα που έχουν υπαχθεί σε προγράμματα ΕΣΠΑ, που προβλέπουν διαδικασίες αλλά κανόνες για τις μονάδες εργασίας, καθώς και άλλες παραμέτρους να εξετάσουν σε συνεργασία με την εταιρία που έκανε την μελέτη υπαγωγής στο ΕΣΠΑ, τυχόν διενέξεις εάν υπάρχουν

(****) Η ΠΝΠ θα εξειδικευτεί με υπουργική απόφαση. Επίσης γίνεται λόγος για "ασφαλιστική κάλυψη, έκτακτα επιδόματα και επιταγές κατάρτισης. Αυτό απαιτεί συστηματική ενημέρωση και πληροφόρηση.

Από τη σελίδα μου θα σας ενημερώνουμε υπεύθυνα και διαρκώς.

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020

Το πρώτο και μοναδικό εγχειρίδιο για το Marketing στα Ινστιτούτα Αισθητικής



«Marketing Management of Beauty Therapy Institutes»


Με αίσθημα ευθύνης προς το σύνολο των μονάδων του κλάδου Καλλωπισμού και την Σύγχρονη Επαγγελματία Αισθητικό, και με γνώμονα την ανάπτυξη και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των Ινστιτούτων Αισθητικής και των Πολυδύναμων Μονάδων του κλάδου, σας ανακοινώνω την Ε’ Έκδοση του βιβλίου μου για την Αποτελεσματική Διαχείριση, το Marketing και την Ανάπτυξη των Kέντρων με τον τίτλο "Beauty Therapy Management". 

Το Beauty Therapy Management  καλύπτει όλα τα θέματα που αφορούν στην αποτελεσματική διαχείριση, τη σύγχρονη οργάνωση, το management, το marketing και τη διαδικασία ενημέρωσης / πώλησης στους υποψήφιους πελάτες των Κέντρων. Εστιάζει δηλαδή σε μια σειρά κρίσιμων κλειδιών / παραγόντων επιτυχίας που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησής σας και την ανάπτυξή της.

Η νέα αυτή έκδοση, πρωτοπόρα και καινοτόμος,  αποτελεί ένα απαραίτητο εργαλείο δουλειάς για  τη σύγχρονη Επαγγελματία Αισθητικό. Είναι εμπλουτισμένη με νέα στοιχεία, μεθοδολογίες και τεχνογνωσία, που αποτελούν προϊόν της πολύχρονης εμπειρίας μου στον κλάδο και της διαχρονικής συνεργασίας σε πανελλαδικό επίπεδο με δεκάδες Πολυδύναμα Ινστιτούτα Αισθητικής. Θα αποτελέσει στα χέρια σας ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την αύξηση των πωλήσεων στην περίοδο που διανύουμε, την επιβίωση και την περεταίρω ανάπτυξή σας. Οι θεματικές ενότητες του εγχειριδίου, η οργάνωσή του και ο απτός και κατανοητός τρόπος μεταφοράς γνώσεων και δεξιοτήτων, θα υποστηρίξει όχι μόνο το δικό σας έργο αλλά και των συνεργατών σας και θα σας προσφέρει άμεσα πολύτιμα εφόδια, άμεσα εφαρμόσιμα.

Η νέα αυτή συγγραφική μου προσέγγιση, αποτελεί  απάντηση στα αιτήματα πελατών μου παλιών και νέων, καθώς και πολλών φορέων του κλάδου, για μια πιο δημιουργική συνεισφορά και συνέργιες που θα προσφέρουν μια αναπτυξιακή διέξοδο στον κλάδο.

Με βάση τα θετικά σχόλια όλων των αναγνωστών, καθώς και τις κριτικές από περιοδικά και portal του κλάδου στα οποία συχνά αρθρογραφώ, ο στόχος που θέτω για αυτή την Ε’ Έκδοση, είναι να πολλαπλασιάσω τα οφέλη για τους αναγνώστες μου, με μια σειρά νέων υπηρεσιών μου που θα συνοδεύουν την αγορά του Beauty Therapy Management, όπως:

  1. Δωρεάν τηλεφωνική Υποστήριξη (Business Coaching) και Επιχειρηματική Συμβουλευτική σε θέματα που σας απασχολούν
  2. Δωρεάν πληροφόρηση με στοιχεία ερευνών και μελετών για τις τάσεις και την καταναλωτική συμπεριφορά σχετικά με τον κλάδο, και καθοδήγηση για αποτελεσματική προώθηση, προβολή, τιμολόγηση,  σχεδιασμό προγραμμάτων και θεραπειών, κ.α. που θα αποστέλλονται ηλεκτρονικά στο email σας
  3. Έκπτωση 30% στις προσφερόμενες υπηρεσίες Επιχειρηματικής Συμβουλευτικής, εάν κι εφόσον αποφασίσετε να συνεργαστείτε μαζί μου σε περιοδική βάση
Η αξία του «Beauty Therapy Management», Professional Edition, της τεχνογνωσίας και των υπηρεσιών που το συνοδεύουν είναι 90 €.
Για περισσότερες πληροφορίες και παραγγελίες μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου στο τηλ.: 698 055 8496, e-mail: vasgalanis@gmail.com .
Κατάθεση χρημάτων: Εθνική Τράπεζα 125-396005-64



Δωρεάν Συμβουλευτική & Tips, μπορείτε να λαμβάνετε από το Blog μου καθώς και από την Official Page στο Facebook:






Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων


Info:
e-mail: vasgalanis@gmail.com  
Mobile: 698 055 8496

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2019

Αποτελέσματα Έρευνας για τα Καλλυντικά στο κανάλι διανομής των Κέντρων Αισθητικής

Ο Βασίλης Γαλάνης & το Beauty Therapy Management ανακοινώνουν την ολοκλήρωση μιας μεγάλης ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας για τα επαγγελματικά καλλυντικά στο κανάλι διανομής των Κέντρων Αισθητικής. 

Την επιστημονική επιμέλεια της έρευνας είχε ο Βασίλης Γαλάνης και η συλλογή και επεξεργασία των στοιχείων πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή εξειδικευμένων συνεργατών του. 

Το προφίλ της Έρευνας 

Δεδομένου των συνεργασιών με Κέντρα Αισθητικής σε πανελλαδικό επίπεδο, σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση της αγοράς των Κέντρων Αισθητικής ως προς τα επαγγελματικά καλλυντικά, ώστε να αποτυπωθούν οι απόψεις των Αισθητικών και οι προθέσεις τους και να σχεδιαστούν πιο αποτελεσματικές στρατηγικές καθώς και η παροχή ορθών επιχειρηματικών συμβουλών.

Μεθοδολογική Προσέγγιση

Για την κάλυψη των στόχων της έρευνας πραγματοποιήθηκαν:
α.Ποσοτική Έρευνα στατιστικής φύσης με αναλογική εκπροσώπηση από κάθε νομό.
β. Ποιοτική έρευνα διερευνητικής φύσης για την ανίχνευση των προθέσεων και των στάσεων με τη μεθοδολογία των Focus Group και τη διεξαγωγή πέντε (5) ομαδικών συζητήσεων, με Ιδιοκτήτριες Κέντρων Αισθητικής. 

Η ποσοτική έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το δίμηνο Μάρτιος 2019 - Απρίλιος 2019, σε δείγμα 390 Κέντρων Αισθητικής πανελλαδικά, με τη μέθοδο του δομημένου/προκαθορισμένου ερωτηματολογίου και της τηλεφωνικής συνέντευξης. 

Η ποιοτική έρευνα διεξήχθη κατά τους μήνες Μάιος 2019 - Ιούνιος 2019.

Το Κοινό της Έρευνας

Ιδιοκτήτριες Κέντρων Αισθητικής, Αισθητικοί, τριών ηλικιακών ομάδων: α. 29 -39, β. 40 - 49, γ.50 - 59.

Εισαγωγή και Στόχος της Έρευνας

Πιο συγκεκριμένα τα ερευνητικά ζητούμενα συνοψίζονται ως εξής:

-Η κατανόηση του ευρύτερου περιβάλλοντος
-Η μέτρηση του ενδιαφέροντος για εισαγωγή νέων brand πέραν των προσφερόμενων για Λιανική Πώληση όσο και για νέες θεραπείες Καμπίνας
- Η αξιολόγηση των brand ενδιαφέροντος
- Η κατανόηση των δυναμικών που επιδρούν στην πρόθεση και στην απόφαση για την εισαγωγή μιας νέας μάρκας

Παράλληλα σταθμίστηκαν ποσοτικές μεταβλητές όπως:
- Ο αριθμός των διαφορετικών brand καλλυντικών ανά Κέντρο
- Ο αριθμός των προσφερόμενων brand στη Λιανική
- Ο αριθμός των προσφερόμενων brand στην Καμπίνα
- Το ύψος των αγορών τους ετησίως από τις εταιρίες/ προμηθευτές
- Ο τρόπος και η μεθοδολογία παραγγελιών/προμηθειών από τις εταιρίες
- Οι πωλήσεις καλλυντικών σε αξία ετησίως
- Το Μικτό Κέρδος στη μεταπώληση 
- Το ποσό που δαπανούν οι πελάτες των Κέντρων κατά Μέσο Όρο για αγορές μηνιαίως
- Τα κριτήρια αξιολόγησης των Αισθητικών για την τοποθέτηση ενός brand
- Τις διαφορετικές σειρές στις οποίες δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση οι πελάτες (Σώματος, Προσώπου, Αντηλιακά, κ.α.)
- Τις κατηγορίες προϊόντων που κινούνται και δείχνουν προτίμηση οι πελάτες (αντιγηραντικές, κρέμες ματιών, προϊόντα καθαρισμού της επιδερμίδας, αδυνατιστικές κρέμες, κυτταρίτιδας, κ.α.).
- Οι προβλέψεις τους για τις πωλήσεις καλλυντικών το επόμενο έτος
-άλλα ποσοτικά στοιχεία

Γενικά συμπεράσματα/ευρήματα της έρευνας:

( Τα αναλυτικά αποτελέσματα της έρευνας απευθύνονται σε εταιρίες επαγγελματικών καλλυντικών που δραστηριοποιούνται στο κανάλι διανομής των Κέντρων Αισθητικής, σε επαγγελματικούς φορείς του κλάδου, δευτερευόντως σε Ιδιοκτήτριες Κέντρων Αισθητικής/e-shop καθώς και σε κάθε ενδιαφερόμενο που επιθυμεί να συγκρίνει το κανάλι διανομής των Κέντρων Αισθητικής με άλλα κανάλια διανομής. )

Τα Κέντρα Αισθητικής, και οι μεγαλύτερης ηλικιακές ομάδες, έχουν τελείως διαφορετικά κριτήρια επιλογής brand επαγγελματικών καλλυντικών για Λιανική και Καμπίνα. 
Σε μια φάση μετάβασης, αναζήτησης και "πίεσης" βρίσκεται περισσότερο η νεότερη ηλικιακή ομάδα των Αισθητικών 29-39 ετών. Η ηλικιακή ομάδα κυρίως των 40- 49 είναι σε μια φάση μετάβασης και αναζήτησης με σκοπό την παροχή νέων θεραπειών στην Καμπίνα και καλύτερου ποσοστού κέρδους τόσο στην Καμπίνα όσο και στη Λιανική.
Η μεγαλύτερη ηλικιακή ομάδα των 50 - 59 παρουσιάζεται πιο απρόθυμη στην αλλαγή πρωτοκόλλων στην καμπίνα, αλλά σε μια φάση μετάβασης και αναζήτησης για προιόντα Λιανικής.

Το σύνολο των παραπάνω ηλικιακών ομάδων και σε μεγαλύτερα ποσοστά οι δύο νεότερες ηλικιακές ομάδες "αναγνωρίζουν" ότι τα Καλλυντικά δεν καθορίζουν την πορεία επιτυχίας του Κέντρου τους, εφόσον οι Πωλήσεις τους Λιανικής αντιπροσωπεύουν ένα μικρότερο ποσοστό τζίρου σε σχέση με το συνολικό, και για την Καμπίνα προσανατολίζονται στην παροχή υπηρεσιών κυρίως μέσω μηχανημάτων.

Η νεότερη ηλικιακή ομάδα των Αισθητικών (29 -39) αμφιταλαντεύεται μεταξύ των θέλω τους για "επώνυμες μάρκες", δραστικές θεραπείες, αποτελέσματα και του κόστους των θεραπειών καθώς και των απαιτούμενων προϊόντων λιανικής για τους πελάτες τους για την απόφαση εισαγωγής μιας νέας θεραπείας. 

Η εισαγωγή ενός νέου brand για την Καμπίνα στις δύο πρώτες ηλικιακές ομάδες αντιπροσωπεύει, νέα ενδιαφέροντα, νέες θεραπείες για τους πελάτες τους, νέες γνώσεις - εξέλιξη, προσδοκία για περισσότερες πωλήσεις, ευθύνες για την αποτελεσματικότητα των θεραπειών και των προϊόντων.
Για την τρίτη ηλικιακή ομάδα αντιπροσωπεύει ανανέωση, προσωπική ανάπτυξη, περισσότερο ψάξιμο,προβληματισμοί, αλλαγή συνηθειών και πρωτοκόλλων, ευθύνες, ευκαιρία για κερδοφορία και νέες πωλήσεις. Η τρίτη ηλικιακή ομάδα όμως γενικότερα είναι πιο απρόθυμη στην εισαγωγή νέων προϊόντων και θεραπειών, γιατί ενώ τους δημιουργεί προσδοκίες, παράλληλα τους φοβίζει...

Η διείσδυση "νέων προϊόντων"για τη Λιανική τείνει να είναι ανεξάρτητη από τις επιλογές στην καμπίνα δεν φαίνεται όμως να είναι ευκολότερη υπόθεση, εφόσον επηρεάζεται τόσο από τη φάση αναζήτησης στην οποία βρίσκεται κάθε Κέντρο Αισθητικής/ Ιδιοκτήτρια αλλά και από το μέγεθος και τη συνολική εικόνα του Κέντρου στην αγορά.

Η ανάγκη για αποτελεσματικές θεραπείες, ικανοποιητικά περιθώρια κέρδους και ικανοποιητικές πωλήσεις στην καμπίνα και στη λιανική είναι κοινή σε όλες τις ομάδες σε κάθε περίπτωση. 

Η "φάση αναζήτησης" νέων προϊόντων/θεραπειών στην οποία βρίσκεται κάθε Ιδιοκτήτρια Κέντρου Αισθητικής, εκφράζεται διαφορετικά ως προς την αναζήτηση λύσεων, τις επιλογές της, τον προσανατολισμό της και τη στάση της απέναντι σε επισκέψεις πωλητών, και λήψη ενημερωτικού υλικού.
Επιπλέον ανάλογα με τις δυνατότητες και τον κύκλο εργασιών του Κέντρου Αισθητικής, η ανάγκη για εισαγωγή νέων προϊόντων και θεραπειών γίνεται διαφορετικά αντιληπτή από τις Αισθητικούς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εισαγωγή νέων θεραπειών και νέων προϊόντων τις περισσότερες φορές "φοβίζει" τις εργαζόμενες Αισθητικούς, ενώ παράλληλα στην συντριπτική πλειοψηφία των Κέντρων το προσωπικό δεν διαδραματίζει κανένα ρόλο στη λήψη αποφάσεων.

...Όμως, τα Κέντρα Αισθητικής, διαφέρουν μεταξύ τους ως προς τον προσανατολισμό, το εύρος των υπηρεσιών, τις θεραπείες και τα μηχανήματα που προσφέρουν, τον κύκλο εργασιών κι έτσι παρατηρήθηκαν διαφορετικές στάσεις και "τυπολογίες" σε σχέση με τις επιλογές καλλυντικών και θεραπειών ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε Κέντρου και την αποδοτικότητα που θέλουν, το εύρος των εναλλακτικών και των μηχανημάτων που έχουν, το χρόνο της θεραπείας σε σχέση με κάποιο μηχάνημα, τους στόχους που έχουν.

Ανεξαρτήτως λοιπόν της ηλικιακής ομάδας των Ιδιοκτητών/ Αισθητικών, τα αποτελέσματα της έρευνας συμπερασματικά καταδεικνύουν "τρεις διαφορετικές", "διακριτές ομάδες Αισθητικών". Η κάθε ομάδα έχει διαφοροποιήσεις στο προφίλ της σε σχέση με τις επιλογές τους για τα επαγγελματικά καλλυντικά, τον προσαναατολισμό, τους στόχους και άλλους παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων.

Συμπερασματικά το κοινό των επαγγελματιών Αισθητικών/ Κέντρων Αισθητικής, αποτελείται από υπο - ομάδες που δεν μοιράζονται κοινούς στόχους, απαιτήσεις και που προσδιορίζονται από διαφορετικές αξίες σε ότι αφορά τα επαγγελματικά καλλυντικά.

Τελικά οι όποιες επιλογές πραγματοποιούνται μέσα σε ένα πιο πολύπλοκο και πολυ - επίπεδο πλαίσιο, παράλληλα με όρους και κριτήρια βιομηχανικού μάρκετινγκ και διαφορετικά εναλλακτικά πλάνα, ανάλογα με τις τεχνολογικές δυνατότητες του κάθε Κέντρου Αισθητικής, το mix υπηρεσιών που προσφέρει, τον κύκλο εργασιών του και τη θέση του στην τοπική αγορά. 

Στοιχεία που απαιτούν και αναβαθμισμένο επίπεδο γνώσης και επαγγελματικής εκπαίδευσης πέραν της Αισθητικής από τα στελέχη πωλήσεων των εταιριών παραγωγής ή αντιπροσώπευσης επαγγελματικών καλλυντικών.

Από το σύνολο των συμμετεχόντων αναγνωρίστηκε σήμερα η πληθώρα των εναλλακτικών επιλογών σε σχέση με τα επαγγελματικά καλλυντικά. Από τους περισσότερους αναγνωρίζεται σχετική ασάφεια και έλλειψη επαρκούς ενημέρωσης για τις διαφορετικές μάρκες/brand.

Ανάλογα με την "τυπολογία" και το εύρος των υπηρεσιών κάθε Κέντρου η χαρτογράφηση των επιλογών γίνεται με διαφορετικό τρόπο με βάση δύο άξονες, σε τελείως διαφορετικές κατευθύνσεις. Δυο διαφορετικές διαστάσεις που είναι αντιστρόφως" ανάλογες.

Η έρευνα ανέδειξε ότι δεν υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια διαφοροποίησης πέρα από τη συνολική εικόνα κάθε μάρκας που απευθύνεται στα Κέντρα Αισθητικής και επικοινωνείται από βασικά στοιχεία ταυτότητας. Είναι λίγες οι μάρκες που έχουν διαφοποποιηθεί ή χαρακτηρίζονται ως απολύτως εξειδικευμένες. 

Από την άλλη οι Ιδιοκτήτριες των Κάντρων Αισθητικής δεν εξαντλούν όλες τις δυνατότητες διερεύνησης, έτσι ώστε να καταλήξουν "συνειδητά" σε συγκεκριμένες εναλλακτικές.

Πολλές φορές στην πράξη η εισαγωγή μιας νέας σειράς καλλυντικών στο Κέντρο Αισθητικής γίνεται βάσει εξωγενών παραγόντων, παρότρυνση, συμβουλή από φίλη Αισθητικό, "ακούσματα", κόστος, αντίληψη για την εξειδίκευση μιας σειράς.
Λόγω έλλειψης κριτηρίων "ποιότητας" και διαφοροποίησης παρατηρείται και μειωμένη πιστότητα και έλλειψη συναισθηματικής σχέσης, ειδικότερα στις πιο φθηνές μάρκες και περισσότερο στα προϊόντα που προορίζονται για Λιανική Πώληση.

Για τις πιο ακριβές μάρκες η διαδικασία αξιολόγησης μεταβάλλεται και πέραν της συλλογής κριτικών και σχολίων από το επαγγελματικό περιβάλλον (φίλες, συναδέλφους Αισθητικούς), και η αγοραστική διαδικασία διευρύνεται με επίσκεψη στο site ή τις εγκαταστάσεις της εταιρίας για διαμόρφωση προσωπικής άποψης, η τελική όμως επιλογή εξαρτάται από τη συνολική εικόνα σε συνδυασμό με την "πειστικότητα" της πώλησης από την εταιρία.

Η έρευνα προσδιόρισε τα βασικά οφέλη που ζητούν οι Αισθητικοί/Ιδιοκτήτριες Κέντρων Αισθητικής απo μια μάρκα καλλυντικών και τα επιπλέον οφέλη που ζητούν από την εταιρία με την οποία θα συνεργαστούν. Προσδιορίστηκε επίσης ο βαθμός σημαντικότητας των χαρακτηριστικών/οφέλη μιας μάρκας και η βαρύτητες των κριτηρίων επιλογής.

Στο πλαίσιο της έρευνας μετρήθηκε η αναγνωρισιμότητα των διαφορετικών μαρκών/brands που απευθύνονται στον κλάδο των Κέντρων Αισθητικής.
Επιπλέον χαρτογραφήθηκαν οι προσφερόμενες μάρκες με βάση τον αντιλαμβανόμενο χαρακτήρα τους όπως επικοινωνούνται σε βάθος χρόνου, και αποτυπώθηκε η συνολική γνώμη για επιμέρους μάρκες, καθώς και αξιολόγηση της εικόνας των επικρατέστερων μαρκών.

Με βάση τη συνολική εικόνα αλλά και την έλλειψη ενημέρωσης για κάποιες μάρκες, προέκυψαν οι βασικές ομάδες όπως τις αντιλαμβάνονται οι επαγγελματίες Αισθητικοί του κλάδου (πλήρεις σειρές, εξειδικευμένα, leaders, followers, ελίτ, εδραιωμένα, τύπου επαγγελματικά).
Στο πλαίσιο της έρευνας πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση της εικόνας διαφορετικών μαρκών/brands σε σχέση με τα κριτήρια αξιολόγησης αυτών από τις επαγγελματίες Αισθητικούς.

Οι ενδιαφερόμενοι για τα αναλυτικά αποτελέσματα να απευθύνονται:

Beauty Therapy Management
Βασίλειος Γαλάνης
Σύμβουλος Marketing, Καθηγητής - Συγγραφέας,
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
Κιν.: 6980 558 496
e-mail: vasgalanis@gmail.com