Αρχικά να ξεκαθαρίσω ότι κάθε μέσο είναι διαφορετικό και το κοινό του έχει διαφορετικές τάσεις, συμπεριφορές και δραστηριότητες σε αυτό. Κάθε μέσο έχει διαφορετική διείσδυση, διαφορετικές τυπολογίες χρηστών και τα δικά του χαρακτηριστικά. Την βαθιά γνώση του κάθε μέσου, την εξασφαλίζει η πρόσβαση σε επιστημονικές και αξιόπιστες έρευνες για τα Social Media και όχι οι "υποθέσεις".
Αναμφίβολα το Facebook έχει τη μεγαλύτερη διείσδυση έναντι του Instagram, αν θελήσουμε να το αξιολογήσουμε με αριθμητικά δεδομένα. Το Instagram έχει μεγαλύτερη διείσδυση σε νεανικά κοινά, αλλά παράλληλα και σε αυτά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το Facebook. Ειδικά αν οι υπηρεσίες μας απευθύνονται σε ένα κοινό των 30+. Ουσιαστικά δηλαδή ένα Κέντρο Αισθητικής χρειάζεται και τα δύο, αλλά θα πρέπει να τα αξιοποιήσει με διαφορετικό τρόπο.
Να ξεκαθαρίσω ότι δεν έχουν όλα τα μέσα ενδιαφέρον για τα Κέντρα Αισθητικής. Π.χ. μια Αισθητικός, Ιδιοκτήτρια Κέντρου Αισθητικής που έχει αποφασίσει να εργάζεται μόνη της ως ελεύθερη επαγγελματίας, χωρίς προσωπικό, γιατί χρειάζεται εκπροσώπηση στο LinkedIn, και τι περιεχόμενο σκέφτεται γι αυτό;
Από την άλλη, δεν αρκεί μόνο να διαθέτουμε ένα λογαριασμό σε ένα μέσο. Από τη στιγμή που είμαστε σε ένα μέσο, θα πρέπει να έχουμε διαρκή και κατάλληλη παρουσία σε αυτό και συνεχή επαφή και επικοινωνία με το κοινό του, για να χτίσουμε σχέση μέσα από αυτό.
Πολλά Κέντρα Αισθητικής, δεν αξιολογούν σωστά τα Social Media και δεν τα χειρίζονται σωστά. Π.χ. το You Tube έχει καταπληκτική διείσδυση, όμως περιορίζουν τα Video μόνο στην IGTV του Instagram, ειδικά τώρα κατά την περίοδο της εμφάνισης της υγειονομικής κρίσης. Όμως και πριν την κρίση θα μπορούσαν να ανεβάζουν video στο You Tube, π.χ. ελκυστικά video από τους προμηθευτές τους με τα μηχανήματα που χρησιμοποιούν, video με καλλυντικές θεραπείες από τους προμηθευτές τους, θεραπείες στο Ινστιτούτο, κ.α.
Ακόμη επειδή ένα Κέντρο Αισθητικής, δεν μπορεί να υποστηρίξει στρατηγικά την παρουσία του σε όλα τα διαθέσιμα Social Media, θα πρέπει να αξιολογήσει σωστά με τη βοήθεια ενός εξειδικευμένου Συμβούλου Marketing σε ποια θα επεκταθεί και γιατί. Π.χ. ταιριάζει περισσότερο η παρουσία ενός Κέντρου Αισθητικής στο Twitter ή στο Pinterest και γιατί;
Επιπλέον κάθε μέσο έχει τις δικές του δυνατότητες που παίζουν σημαντικό ρόλο στο Digital Marketing. Από ποιο μέσο π.χ. θα προωθήσεις ένα Event ή όταν θέλεις μέσω post να στρέψεις το κοινό σου σε κάποια σελίδα; Για παράδειγμα το Instagram μας περιορίζει στην τοποθέτηση ενός και μόνου link στο bio και δεν υποστηρίζει link στις δημοσιεύσεις.
Ένα Κέντρο Αισθητικής θα πρέπει να γνωρίζει ότι είναι πολύ σημαντικό να χτίσει σχέση με το κοινό του μέσα από το περιεχόμενο που δημοσιεύει. Το Περιεχόμενο είναι ο "Βασιλιάς" στα Social Media.
Δεν αρκεί όμως μόνο αυτό. Σαφώς χρειάζεται και η χορηγούμενη διαφήμιση και η αξιοποίηση όλων των εργαλείων που μας προσφέρει η κάθε πλατφόρμα, με την κατάλληλη πάντα στόχευση κοινού με πολλές παραμέτρους. Πάντα στο πλαίσιο μιας στρατηγικής επικοινωνίας και με τα κατάλληλα μηνύματα.
Το γεγονός αυτό άλλωστε, σε επίπεδο ανταγωνισμού, εξηγεί και το γιατί πολλά μικρότερα Κέντρα Αισθητικής, που απευθύνονται ως brands σε μια ευρύτερη τοπική αγορά, κινούνται πιο αποτελεσματικά σε τζίρους και κέρδη από κάποια άλλα. Σημαντικό στοιχείο εδώ αποτελεί επίσης η σωστή διαμόρφωση του προυπολογισμού που θα διαμορφώσει ένα Κέντρο Αισθητικής.
Συμπερασματικά λοιπόν, να επισημάνω ότι το κάθε μέσο θέλει το δικό του τρόπο προσέγγισης, ξεχωριστά post και κατάλληλα μηνύματα, γιατί κάθε μέσο έχει διαφορετικό "χαρακτήρα", απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό, χρειάζεται διαφορετικό "ύφος" και έχει διαφορετικούς κανόνες και "τεχνικά χαρακτηριστά". Τα hashtags δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση στο Facebook είναι όμως απαραίτητη προϋπόθεση στο Instagram για πολλούς λόγους, αλλά θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν και σωστά, όπως επίσης και τα emojis.
Θα αναφερθώ και σε άλλους σημαντικούς παράγοντες επιτυχίας στα Social Media, και σε επόμενα άρθρα.
Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
✉ e-mail: vasgalanis@gmail.com
📞 6980 558496