Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2014

Η Αγορά

Η εγχώρια αγορά των κέντρων αδυνατίσματος και αισθητικής σημείωσε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης μέχρι και το 2002. Από το 2003 μέχρι και το 2006 η πορεία ήταν πτωτική γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη δυσπιστία που δημιουργήθηκε στο καταναλωτικό κοινό μετά το κλείσιμο αρκετών επιχειρήσεων του κλάδου. Το 2007 ο κλάδος επανήλθε σε ανοδική πορεία και συγκεκριμένα εκτιμάται ότι η εξεταζόμενη αγορά ανήλθε σε €185 εκ. παρουσιάζοντας αύξηση 10,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σημειώνεται ότι το 53% της εξεταζόμενης αγοράς για το 2007 αποτέλεσαν οι υπηρεσίες αδυνατίσματος και το υπόλοιπο 47% αφορούσε υπηρεσίες αισθητικής. Επιπλέον, σύμφωνα με παράγοντες τις αγοράς η ανοδική αυτή πορεία του κλάδου εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και τα επόμενα έτη.


Παρά το γεγονός ότι στο κλάδο δραστηριοποιείται ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων παρατηρείται υψηλή συγκέντρωση σε αυτόν, με τις πέντε μεγαλύτερες αλυσίδες να αποσπούν από κοινού το 80% περίπου της εγχώριας αγοράς για το 2007. 

Πηγή: Περίληψη Κλαδικής Μελέτης ICAP

Η Προσφορά Υπηρεσιών στον Κλάδο

Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του εξεταζόμενου κλάδου είναι η ύπαρξη μεγάλου αριθμού μικρών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά. Ο αριθμός των μεγάλων αλυσίδων παροχής υπηρεσιών αδυνατίσματος και αισθητικής είναι περιορισμένος, με τα κέντα «New Day» και «Πρίνου» να αποτελούν τις πιο μεγάλες αλυσίδες του κλάδου, βάσει αριθμού καταστημάτων. Παράλληλα, σε επίπεδο μεριδίων ο κλάδος παρουσιάζει μεγάλη συγκέντρωση, καθώς ελέγχεται από λίγες μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις.

Οι έντονες συνθήκες ανταγωνισμού που επικρατούν στο κλάδο, ωθούν αρκετές επιχειρήσεις στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού τους εξοπλισμού σε τακτά χρονικά διαστήματα προκείμενου να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Επιπλέον, για να αντεπεξέλθουν στον υψηλό ανταγωνισμό πολλές επιχειρήσεις προχωρούν στη διάθεση πακέτων προσφορών με ειδικές εκπτώσεις, πρόσθετες παροχές και δώρα, προκειμένου να προσελκύσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο αριθμό πελατών. Παράλληλα, η πληρωμή μέσω πιστωτικών καρτών με άτοκες δόσεις αποτελεί έναν από τους πιο διαδεδομένους τρόπους πληρωμής στον εξεταζόμενο κλάδο, γίνεται δε αποδεκτός από ένα σημαντικό αριθμό πελατών και επιβάλλεται από τον ανταγωνισμό.


Στο σημείο αυτό σημειώνεται ότι ο ανταγωνισμός εντείνεται ακόμα περισσότερο και εξαιτίας του γεγονότος ότι υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων, οι οποίες προσφέρουν υπηρεσίες που θεωρούνται υποκατάστατες των υπηρεσιών που προσφέρουν τα κέντρα αδυνατίσματος και αισθητικής, όπως είναι τα spa centers, τα γυμναστήρια, τα διατροφολογικά κέντρα, οι επιχειρήσεις διανομής γευμάτων διαίτης, τα κέντρα ιατρικής αισθητικής κ.α.

 Πηγή: Περίληψη Κλαδικής Μελέτης ICAP

Η Ζήτηση των Υπηρεσιών του Κλάδου

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες προσδιορισμού της ζήτησης των υπηρεσιών αδυνατίσματος και αισθητικής είναι το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, σε συνδυασμό με τιμή διάθεσης των παρεχόμενων υπηρεσιών. Επιπλέον, οι υπηρεσίες του κλάδου χαρακτηρίζονται από εποχικότητα, δεδομένου ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση κυρίως για τις υπηρεσίες αδυνατίσματος μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, εντείνεται δε ακόμα περισσότερο η ζήτησή τους το δίμηνο Μάϊος-Ιούνιος.

Παράλληλα, σημαντική επίδραση ασκεί η ηλικιακή σύνθεση του πληθυσμού και οι μεταβολές του, ενώ η διαφημιστική προβολή των υπηρεσιών που προσφέρουν επιχειρήσεις του κλάδου κατευθύνει σε σημαντικό βαθμό τη ζήτηση στα διαφημιζόμενα κέντρα αδυνατίσματος και αδυνατίσματος.


Τέλος, η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου έχει ως αποτέλεσμα τη διεύρυνση των αναγκών των ανθρώπων, γεγονός που επηρεάζει θετικά τη ζήτηση και για τις εξεταζόμενες υπηρεσίες. Το στοιχείο αυτό ενισχύεται από την ευρύτερη τάση σχετικά με τη σημασία που δίνεται στις μέρες μας σε θέματα εξωτερικής εμφάνισης. 

Πηγή: Περίληψη Κλαδικής Μελέτης ICAP

Μια σύνοψη του Κλάδου των Κέντρων Αισθητικής και Αδυνατίσματος

Η παροχή υπηρεσιών αδυνατίσματος και αισθητικής αποτελεί έναν από τους νεότερους κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Ο εν λόγω κλάδος αναπτύχθηκε κυρίως λόγω του ότι ο σύγχρονος άνθρωπος έχοντας καλύψει τις βασικές βιοποριστικές του ανάγκες, άρχισε να περιποιείται όλο και περισσότερο την εξωτερική του εμφάνιση. Σήμερα, δραστηριοποιείται ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων, οι περισσότερες από τις οποίες είναι μικρού μεγέθους οικογενειακές μονάδες, οι οποίες λειτουργούν σε τοπικό επίπεδο. Σημειώνεται ότι στα περισσότερα πολυδύναμα κέντρα λειτουργούν τμήματα αδυνατίσματος, αισθητικής, γυμναστηρίου, προγραμμάτων διαίτης, ψυχολογικής υποστήριξης και εμπορικά τμήματα πώλησης καλλυντικών.

Παράλληλα, στον ευρύτερο κλάδο δραστηριοποιείται ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων, οι οποίες προσφέρουν υποκατάστατες υπηρεσίες των κέντρων αδυνατίσματος και αισθητικής, μεταξύ των οποίων κέντρα ιατρικής αισθητικής, γυμναστήρια, κέντρα διαιτολογικής υποστήριξης, επιχειρήσεις διανομής γευμάτων διαίτης κ.α. Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων δεν αποτελούν αντικείμενο εξέτασης της παρούσας μελέτης.


Όσον αφορά την επέκταση του δικτύου καταστημάτων των κέντρων αδυνατίσματος και αισθητικής, αυτή επιτυγχάνεται συχνά με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchising).  Επιπλέον, οι επιχειρήσεις του κλάδου διακρίνονται ανάλογα με το αν έχουν υπό τον άμεσο έλεγχό τους τα καταστήματά που διατηρούν, αν τα καταστήματά τους αποτελούν ξεχωριστές επιχειρήσεις με αυτόνομη νομική μορφή ή αν ορισμένα από τα καταστήματά τους λειτουργούν με τη μέθοδο της δικαιόχρησης και άλλα ελέγχονται από τη δικαιοπάροχο εταιρεία. 

Πηγή:Περίληψη Κλαδικής Μελέτης ICAP

Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η Ετήσια Εκπαιδευτική Διημερίδα Αισθητικής Murad 25 & 26 Iανουαρίου 2014 HOTEL ROYAL OLYMPIC ATHENS




H εταιρεία DERMACON ανανεώνοντας για πέμπτη συνεχή χρονιά το ραντεβού της με τους επαγγελματίες Αισθητικούς, ολοκλήρωσε με επιτυχία την Ετήσια Εκπαιδευτική Διημερίδα Αισθητικής Murad που διοργάνωσε το  προηγούμενο Σαββατοκύριακο και που πλέον, έχει καθιερωθεί ως θεσμός!
Στη φετινή διημερίδα καλεσμένη ήταν η Denish Shamlian, Director International Education της Murad από το Λος Άντζελες, όπου μαζί με την ομάδα συνεργατών της εταιρείας πρόσφεραν ένα διήμερο, γεμάτο γνώση και εφόδια, στους συμμετέχοντες επαγγελματίες Αισθητικούς.
Παρουσιάστηκαν τα νέα προϊόντα και θεραπείες Murad για το 2014, με ταυτόχρονη ανάλυση των τεχνολογιών τους, η PR & Digital επικοινωνία, καθώς και  θέματα που αφορούν τις παγκόσμιες εξελίξεις και τάσεις στο χώρο της Aισθητικής
Επίσης, καλεσμένος της εταιρείας ήταν και ο κος Γαλάνης, Σύμβουλος Μάρκετινγκ Κέντρων Αισθητικής και Αδυνατίσματος, που ανέλυσε τεχνικές πωλήσεων και τρόπους ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας ενός ινστιτούτου.
Η ομάδα της DERMACON ευχαριστεί θερμά όλους τους συνεργάτες που παρευρέθησαν από κάθε γωνιά της Ελλάδας και ανανεώνει το ραντεβού για του χρόνου, με στόχο πάντα την πολύπλευρη και πληρέστερη ενημέρωση του επαγγελματία Αισθητικού.


Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

O Β. Γαλάνης Ομιλητής στην «Ετήσια Εκπαιδευτική Διημερίδα Αισθητικής Μurad»


Ο Βασίλης Γαλάνης, Marketing Consultant, Καθηγητής και Συγγραφέας,  θα πραγματοποιήσει Ομιλία, στο εκπαιδευτικό διήμερο Murad που θα διεξαχθεί στην αίθουσα “Attica” του ξενοδοχείου ROYAL OLYMPIC, Αθ. Διάκου 28-34, Αθήνα (έναντι στηλών Ολυμπίου Διός, πλησίον της στάσης μετρό Ακρόπολης), το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014.

Σε ένα διήμερο γεμάτο παλμό και αισιοδοξία, μια διοργάνωση της εταιρείας καλλυντικών, μηχανημάτων Αισθητικής – Ιατρικής και εξοπλισμού  Dermacon,  με ιδιαίτερη χαρά θα μοιραστεί μαζί σας γνώσεις, τεχνικές και πολλές άλλες πληροφορίες, για ένα πιο αποδοτικό 2014!

Οι θεματικές ενότητες που θα παρουσιάσει κατά τη διάρκεια της Ομιλίας του περιλαμβάνουν τα εξής, σύμφωνα με το πρόγραμμα της διοργάνωσης, την Κυριακή 26/1/2014:

14:30 – 15:15: Τεχνικές Πωλήσεων Υπηρεσιών στο Ινστιτούτο Αισθητικής
15:15 – 16:00: Τεχνικές Πωλήσεων Καλλυντικών – Visual Merchandising
16:00 – 16:45: Η Επιστημονική Συμβουλή της Αισθητικού και ο Ρόλος της
16:45 - 17:00: Συζήτηση

Μέσα από την παρουσίαση αυτή, στόχος του είναι, να βοηθήσει Πολυδύναμες μονάδες Αδυνατίσματος και Αισθητικής, και γενικότερα κάθε Κέντρο Αισθητικής, να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα του, τους πελάτες του και τους τζίρους του, μέσα από την ανάπτυξη των επιχειρηματικών  γνώσεων και δεξιοτήτων των Ιδιοκτητών και των συνεργατών τους.

Για περισσότερες πληροφορίες και ενημέρωση για τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής, επικοινωνήστε με την  Dermacon, υπεύθυνη κα Άννα Παπαχριστοπούλου,  τηλ. 210 67 77 540.



Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Ο αποτελεσματικός μάνατζερ

Πηγή: Μακρυγιωργάκης Μἀριος (2001), Η Ανθρώπινη Πλευρά του Μάνατζμεντ /Ανθρώπινες Σχέσεις στον Χώρο της Εργασίας , Αθήνα, εκδ. ΠΑΠΑΖΗΣΗ


Εντάξει, αποτελεσματικός μάνατζερ είναι ο καλά πληροφορημένος μάνατζερ, αλλά δεν είναι κι απαραίτητο να τα γνωρίζετε όλα.

Η δουλειά των στελεχών όσο το επίπεδο της ιεραρχίας ανεβαίνει, απομακρύνεται από τις εκτελεστικές λειτουργίες που αντικαθίστανται από τις «διευθυντικές» - τον Προγραμματισμό, την Οργάνωση, τη Διεύθυνση, το Συντονισμό, τον Έλεγχο.

…Ένα πρόσωπο θεωρείτε μάνατζερ όχι όταν είναι αυτός ο τίτλος της θέσης του αλλά εφόσον η δουλειά του περιέχει…                 «διευθυντικές λειτουργίες», τον Προγραμματισμό, την Οργάνωση,     τη Διεύθυνση, το Συντονισμό, τον Έλεγχο… 

… «Το αίσθημα της ψυχικής ικανοποίησης παίζει μεγάλο ρόλο στη συμπεριφορά».

Οι managers θα πρέπει να συμπεριλάβουν στο πλέγμα των δραστηριοτήτων και καθηκόντων τους και την απόκτηση δεξιοτήτων στις ανθρώπινες σχέσεις.

Η παρουσία μας (άρα και συμπεριφορά μας) είναι το μόνο κομμάτι του εαυτού μας που είναι αντιληπτό από τους άλλους κι εκείνοι με τη σειρά τους, μόνο από αυτήν μπορούν τελικά να μας κρίνουν εφόσον αδυνατούν να γνωρίζουν τις σκέψεις, τα κίνητρα, τα συναισθήματα ή την ψυχοσύνθεσή μας. Εμείς είμαστε λοιπόν υπεύθυνοι για την εικόνα που οι άλλοι σχηματίζουν για μας ενώ η ευθύνη των άλλων περιορίζεται τελικά, μόνο στην από μέρους τους θέληση, αντικειμενικότητα και δυνατότητα για ορθή κρίση.

Είμαστε όλοι μέρος μιας κατάστασης.
Είμαστε όλοι συμπαίκτες.

«…Μπορείς να αγοράσεις:
·         Τη φυσική παρουσία ενός ανθρώπου σ’ ένα τόπο.
·         Τη φυσική παρουσία ενός ανθρώπου σ’ ένα τόπο για συγκεκριμένο χρόνο.
·         Τη φυσική παρουσία ενός ανθρώπου και ορισμένο αριθμό κινήσεων του σ’ ορισμένο τόπο και χρόνο.
Δε μπορείς να αγοράσεις όμως 
τον ενθουσιασμό, την αφοσίωση, την πρωτοβουλία, τη σκέψη, την καρδιά, την ψυχή…
…. Αυτά δεν αγοράζονται! Κερδίζονται!…»

Μόνο που μαζί με τις «προδιαγραφές» των ανθρώπων σε σχέση με τα «μπορώ» τους (ικανότητες, γνώσεις) πρέπει ο κάθε ενδιαφερόμενος να αφιερώσει αρκετό μάλιστα χρόνο και σ’ εκείνες που αφορούν στα «θέλω’ τους (ανάγκες-κίνητρα) που είναι και οι σπουδαιότερες.

Η Οργάνωση ως λειτουργία, πρέπει να αποβλέπει σε: δημιουργία δομής, καταμερισμό έργων, ομαδοποίηση επιμέρους εργασιών, εξασφάλιση συντονισμού και τυπικής επικοινωνίας στην διαδρομή για την επίτευξη των στόχων του οργανισμού…

Υπηρετώντας την οργάνωση
στην ουσία θέτουμε εκείνη στην υπηρεσία μας,
ή αλλιώς…
Για να μας υπηρετήσει η οργάνωση
πρέπει πρώτα εμείς να την υπηρετήσουμε.
Πρέπει όμως μάλλον, να πειστούμε πρώτα γι’ αυτό.

Πηγή: 
Bιβλίο: "Η Ανθρώπινη Πλευρά του Μάνατζμεντ" (Εκδόσεις ΠΑΠΑΖΗΣΗ 2001)
Του Μάριου Μακρυγιωργάκη