Η παροχή υπηρεσιών αδυνατίσματος και αισθητικής
αποτελεί έναν από τους νεότερους κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Ο εν λόγω
κλάδος αναπτύχθηκε κυρίως λόγω του ότι ο σύγχρονος άνθρωπος έχοντας καλύψει τις
βασικές βιοποριστικές του ανάγκες, άρχισε να περιποιείται όλο και περισσότερο
την εξωτερική του εμφάνιση. Σήμερα, δραστηριοποιείται ένας μεγάλος αριθμός
επιχειρήσεων, οι περισσότερες από τις οποίες είναι μικρού μεγέθους
οικογενειακές μονάδες, οι οποίες λειτουργούν σε τοπικό επίπεδο. Σημειώνεται ότι
στα περισσότερα πολυδύναμα κέντρα λειτουργούν τμήματα αδυνατίσματος,
αισθητικής, γυμναστηρίου, προγραμμάτων διαίτης, ψυχολογικής υποστήριξης και
εμπορικά τμήματα πώλησης καλλυντικών.
Παράλληλα, στον ευρύτερο κλάδο δραστηριοποιείται
ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων, οι οποίες προσφέρουν υποκατάστατες υπηρεσίες
των κέντρων αδυνατίσματος και αισθητικής, μεταξύ των οποίων κέντρα ιατρικής
αισθητικής, γυμναστήρια, κέντρα διαιτολογικής υποστήριξης, επιχειρήσεις
διανομής γευμάτων διαίτης κ.α. Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένες κατηγορίες
επιχειρήσεων δεν αποτελούν αντικείμενο εξέτασης της παρούσας μελέτης.
Όσον αφορά την επέκταση του δικτύου καταστημάτων
των κέντρων αδυνατίσματος και αισθητικής, αυτή επιτυγχάνεται συχνά με τη μέθοδο
της δικαιόχρησης (franchising). Επιπλέον, οι επιχειρήσεις του κλάδου
διακρίνονται ανάλογα με το αν έχουν υπό τον άμεσο έλεγχό τους τα καταστήματά
που διατηρούν, αν τα καταστήματά τους αποτελούν ξεχωριστές επιχειρήσεις με
αυτόνομη νομική μορφή ή αν ορισμένα από τα καταστήματά τους λειτουργούν με τη
μέθοδο της δικαιόχρησης και άλλα ελέγχονται από τη δικαιοπάροχο εταιρεία.
Πηγή:Περίληψη Κλαδικής Μελέτης ICAP