Όπως είχα αναφέρει σε συνεργαζόμενα και μη Κέντρα, εφόσον μια επιχείρηση κλείσει με απόφαση κρατικής (δημόσιας) αρχής, απαλλάσσεται ο εργοδότης από την καταβολή μισθού, δεδομένου ότι αναστέλλει τις εργασίες του λόγω "ανωτέρας βίας".
Στο παραπάνω πλαίσιο θεσπίστηκε και δημοσιεύτηκε με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ο “ειδικός μηχανισμός στήριξης των εργαζομένων με σχέση εξαρτημένης εργασίας σε επιχειρήσεις - εργοδότες, των οποίων η λειτουργία έχει προσωρινά απαγορευθεί λόγω των έκτακτων μέτρων αντιμετώπισης του κορωνοϊού COVID-19.
Χθες δημοσίευσα στη σελίδα μου το άρθρο 13 που είναι σαφές.
-
Το απλοποιώ ώστε να είναι ακόμη πιο κατανοητό. ΠΡΟΣΟΧΗ όμως και στις επισημάνσεις μου.
1. Τι κάνουν οι επιχειρήσεις - εργοδότες:
Οι επιχειρήσεις-εργοδότες στους οποίους επιβάλλεται ή έχει επιβληθεί το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας, κατόπιν εντολής δημόσιας αρχής,
υποχρεούνται να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση στο Πληροφοριακό Σύστημα (Π.Σ.) ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με την οποία δηλώνουν ότι η επιχείρησή τους τελεί υπό το καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας. Τα στοιχεία των ργαζομένων των επιχειρήσεων αυτών αντλούνται αυτόματα από το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
2. Τι κάνουν οι εργαζόμενοι:
Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι εργάζονται με σχέση εξαρτημένης εργασίας σε επιχειρήσεις- εργοδότες της παρ. 1, υποβάλλουν ατομικά υπεύθυνη δήλωση σε ηλεκτρονική πλατφόρμα, που τηρείται για τον σκοπό αυτό στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Οι εργαζόμενοι δηλώνουν τα προσωπικά τους στοιχεία, τα στοιχεία του προσωπικού τους τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ), καθώς και τα στοιχεία της επιχείρησης στην οποία εργάζονται, προκειμένου να συμπεριληφθούν στον ειδικό μηχανισμό στήριξης της παρ. 1.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
(*) Προφανώς η ηλεκτρονική αυτή πλατφόρμα θα ξεκινήσει να λειτουργεί τα επόμενα 24ωρα.
(**) Όσες/ όσοι μελέτησαν το άρθρο 13 θα δουν ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις. π.χ. στο "δ.) οι εργαζόμενοι, των οποίων η σχέση εξαρτημένης εργασίας δεν αναστέλλεται λόγω της απαγόρευσης λειτουργίας των επιχειρήσεων". Κατά την άποψή μου λοιπόν, εφόσον στο ΦΕΚ αναστολής λειτουργίας, αναφέρεται ότι "Στις επιχειρήσεις του παρόντος άρθρου δεν απαγορεύεται η διενέργεια εργασιών χωρίς την παρουσία κοινού", π.χ διοικητικές ή άλλες εργασίες, ενδεχομένως να μην υπάγονται στα παραπάνω, θέσεις εργασίας Υπαλλήλων Γραφείου, Ρεσεψιόν, αλλά μόνο θέσεις αισθητικών, τεχνικών νυχιών, κ.α. Άρα τα Κέντρα θα πρέπει να το δουν με τα Λογιστικά Γραφεία που συνεργάζονται
(***) Κέντρα που έχουν υπαχθεί σε προγράμματα ΕΣΠΑ, που προβλέπουν διαδικασίες αλλά κανόνες για τις μονάδες εργασίας, καθώς και άλλες παραμέτρους να εξετάσουν σε συνεργασία με την εταιρία που έκανε την μελέτη υπαγωγής στο ΕΣΠΑ, τυχόν διενέξεις εάν υπάρχουν
(****) Η ΠΝΠ θα εξειδικευτεί με υπουργική απόφαση. Επίσης γίνεται λόγος για "ασφαλιστική κάλυψη, έκτακτα επιδόματα και επιταγές κατάρτισης. Αυτό απαιτεί συστηματική ενημέρωση και πληροφόρηση.
Από τη σελίδα μου θα σας ενημερώνουμε υπεύθυνα και διαρκώς.
Στο παραπάνω πλαίσιο θεσπίστηκε και δημοσιεύτηκε με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ο “ειδικός μηχανισμός στήριξης των εργαζομένων με σχέση εξαρτημένης εργασίας σε επιχειρήσεις - εργοδότες, των οποίων η λειτουργία έχει προσωρινά απαγορευθεί λόγω των έκτακτων μέτρων αντιμετώπισης του κορωνοϊού COVID-19.
Χθες δημοσίευσα στη σελίδα μου το άρθρο 13 που είναι σαφές.
-
Το απλοποιώ ώστε να είναι ακόμη πιο κατανοητό. ΠΡΟΣΟΧΗ όμως και στις επισημάνσεις μου.
1. Τι κάνουν οι επιχειρήσεις - εργοδότες:
Οι επιχειρήσεις-εργοδότες στους οποίους επιβάλλεται ή έχει επιβληθεί το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας, κατόπιν εντολής δημόσιας αρχής,
υποχρεούνται να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση στο Πληροφοριακό Σύστημα (Π.Σ.) ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με την οποία δηλώνουν ότι η επιχείρησή τους τελεί υπό το καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας. Τα στοιχεία των ργαζομένων των επιχειρήσεων αυτών αντλούνται αυτόματα από το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
2. Τι κάνουν οι εργαζόμενοι:
Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι εργάζονται με σχέση εξαρτημένης εργασίας σε επιχειρήσεις- εργοδότες της παρ. 1, υποβάλλουν ατομικά υπεύθυνη δήλωση σε ηλεκτρονική πλατφόρμα, που τηρείται για τον σκοπό αυτό στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Οι εργαζόμενοι δηλώνουν τα προσωπικά τους στοιχεία, τα στοιχεία του προσωπικού τους τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ), καθώς και τα στοιχεία της επιχείρησης στην οποία εργάζονται, προκειμένου να συμπεριληφθούν στον ειδικό μηχανισμό στήριξης της παρ. 1.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
(*) Προφανώς η ηλεκτρονική αυτή πλατφόρμα θα ξεκινήσει να λειτουργεί τα επόμενα 24ωρα.
(**) Όσες/ όσοι μελέτησαν το άρθρο 13 θα δουν ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις. π.χ. στο "δ.) οι εργαζόμενοι, των οποίων η σχέση εξαρτημένης εργασίας δεν αναστέλλεται λόγω της απαγόρευσης λειτουργίας των επιχειρήσεων". Κατά την άποψή μου λοιπόν, εφόσον στο ΦΕΚ αναστολής λειτουργίας, αναφέρεται ότι "Στις επιχειρήσεις του παρόντος άρθρου δεν απαγορεύεται η διενέργεια εργασιών χωρίς την παρουσία κοινού", π.χ διοικητικές ή άλλες εργασίες, ενδεχομένως να μην υπάγονται στα παραπάνω, θέσεις εργασίας Υπαλλήλων Γραφείου, Ρεσεψιόν, αλλά μόνο θέσεις αισθητικών, τεχνικών νυχιών, κ.α. Άρα τα Κέντρα θα πρέπει να το δουν με τα Λογιστικά Γραφεία που συνεργάζονται
(***) Κέντρα που έχουν υπαχθεί σε προγράμματα ΕΣΠΑ, που προβλέπουν διαδικασίες αλλά κανόνες για τις μονάδες εργασίας, καθώς και άλλες παραμέτρους να εξετάσουν σε συνεργασία με την εταιρία που έκανε την μελέτη υπαγωγής στο ΕΣΠΑ, τυχόν διενέξεις εάν υπάρχουν
(****) Η ΠΝΠ θα εξειδικευτεί με υπουργική απόφαση. Επίσης γίνεται λόγος για "ασφαλιστική κάλυψη, έκτακτα επιδόματα και επιταγές κατάρτισης. Αυτό απαιτεί συστηματική ενημέρωση και πληροφόρηση.
Από τη σελίδα μου θα σας ενημερώνουμε υπεύθυνα και διαρκώς.