Τετάρτη 8 Απριλίου 2015

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ


«ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΔΥΟ ΑΥΤΙΑ ΤΟ ΕΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ»


  • ΣΤΑΜΑΤΑ ΝΑ ΜΙΛΑΣ
Δεν μπορείς να ακούς όταν μιλάς

  • ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΤΟΝ ΟΜΙΛΗΤΗ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΑΝΕΤΑ
Βοήθησέ τον να αισθάνεται πως έχει την ελευθερία να μιλήσει

  • ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕ ΤΙΣ ΕΝΟΧΛΗΣΕΙΣ
Μην ψάχνεις τα χαρτιά σου, κλείσε την πόρτα για περισσότερη ησυχία

  • ΔΕΙΞΕ ΣΤΟΝ ΟΜΙΛΗΤΗ ΣΟΥ ΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΤΟΝ ΑΚΟΥΣΕΙΣ
Μη διαβάζεις όταν μιλά

  • ΒΑΛΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ
Έτσι μόνο θα μπορέσεις να δεις την άποψη του

  • ΚΑΝΕ ΥΠΟΜΟΝΗ
Δώσ’ του χρόνο, μην τον διακόπτεις

  • ΚΑΝΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Αυτό τον ενθαρρύνει, του δείχνει πως τον ακούς

  • ΜΗΝ ΔΕΙΧΝΕΙΣ ΨΥΧΡΟΣ/ Η

  • ΜΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΕΙΣ ΚΑΙ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ
Ίσως βάλεις τον συνομιλητή σου σε αμυντική θέση. Έτσι θα διακόψεις τον κρίκο της επικοινωνίας μεταξύ σας.


Τρίτη 7 Απριλίου 2015

ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Α. Έλλειψη Προγραμματισμού
Η καλή επικοινωνία δεν επιτυγχάνεται κατά σύμπτωση. Συνήθως οι άνθρωποι αρχίζουν να ομιλούν και να γράφουν χωρίς πρώτα να σκεφτούν και να προγραμματίσουν και χωρίς να είναι σαφές το μήνυμά τους.
Αντίθετα εάν η εντολή είναι σαφής και επιλεγεί το πιο κατάλληλο μέσο επικοινωνίας, καθώς και η πιο κατάλληλη χρονική στιγμή όλα αυτά θα βοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό την κατανόηση του μηνύματος.

Β. Διαστρεβλωμένη διάθεση
Ακούμε κάτι και καταλαβαίνουμε διαφορετικό από αυτό που μας πληροφορούν. Συνήθως «ακούμε» αυτό που επιθυμούμε να ακούσουμε. Η συνηθισμένη διάθεση ενός ατόμου καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται μια δεδομένη κατάσταση.
Ο σχηματισμός μιας διάθεσης εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως προσωπικό, εργασιακό περιβάλλον, προσωπικότητα κ.λ.π.

Γ. Δυσπιστία στην πηγή του μηνύματος
Ένα μήνυμα αξιολογείται με βάση την αξιοπιστία της πηγής του.
Εάν π.χ. ένα διοικητικό στέλεχος στέλνει συχνά λανθασμένα μηνύματα προς τους υφισταμένους του και είναι αναγκασμένο να τα αποσύρει, τούτο δημιουργεί δυσπιστία στους υφισταμένους.
Οι υφιστάμενοι καθυστερούν και ενεργούν χωρίς ενθουσιασμό.

Δ. Λανθασμένη αποκωδικοποίηση του μηνύματος
Συνήθως αυτός που στέλνει ένα μήνυμα το κωδικοποιεί μέσα στα πλαίσια των εμπειριών και των γνώσεών του. Ο αποδέκτης πάλι του μηνύματος θα το μεταφράσει σύμφωνα με τις γνώσεις του και τις εμπειρίες του. Εάν οι γνώσεις και οι εμπειρίες δεν είναι ίδιες τότε δεν υπάρχει αποτελεσματική επικοινωνία.

Ε. Χρονικές πιέσεις
Ο χρόνος που διαθέτουν τα άτομα είναι πάντα περιορισμένος και αυτό συχνά οδηγεί σε παραμόρφωση της επικοινωνίας.

ΣΤ. Μεγάλες διαφορές στο γνωστικό-πνευματικό επίπεδο

Ζ. Προκατάληψη-Εγωισμός

Η. Έλλειψη εσωτερικής ευγένειας


Μικρά μυστικά για αποτελεσματική επικοινωνία


Έχουμε την προσοχή →Όχι→ Ενεργοποιούμε την
του δέκτη ;                       προσοχή του
       ↓
Ναι
Υπάρχουν κίνητρα Όχι Δημιουργούμε
στο δέκτη ;                             τα κίνητρα
Ναι
Είναι ο πομπός μας Όχι Βελτιώνουμε την
αξιόπιστη πηγή ;                   αξιοπιστία του
Ναι
Έχουν οι δέκτες τις Όχι Δημιουργούμε
αναγκαίες                              κλίμα καλής
πληροφορι                             θέλησης
          Ναι

Διαθέτουν οι δέκτες Όχι Χρειάζεται να
τις αξίες και στάσεις                γίνουμε πειστικοί
που επιθυμούμε;

Ναι Τις ενισχύουμε


Δευτέρα 6 Απριλίου 2015

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

1. Κάθε άτομο που στέλνει ένα μήνυμα πρέπει πρώτα από όλα να ξεκαθαρίσει στο μυαλό του αυτό που θέλει να μεταβιβάσει. Αυτό σημαίνει πως ένα από τα βασικότερα βήματα για αποτελεσματική επικοινωνία είναι ο προγραμματισμός όλων εκείνων των ενεργειών προκειμένω το μήνυμα να φθάσει στον επιθυμητό προορισμό του.

2. Ο προγραμματισμός της επικοινωνίας δεν πρέπει να γίνεται μέσα σε απομόνωση. Η συμμετοχή και η γνώση των συνεργατών του είναι απαραίτητη: στη συγκέντρωση των στοιχείων, στην ανάλυση του μηνύματος, στην επιλογή του κατάλληλου καναλιού μεταβίβασης κ.λ.π.

3. Κάθε μήνυμα για να γίνει εύκολα κατανοητό από τον αποδέκτη, πρέπει να το διακρίνει η αρχή της σαφήνειας. Για να είναι σαφές ένα μήνυμα πρέπει η γλώσσα που χρησιμοποιεί να είναι εκείνη που κατανοεί ο αποδέκτης. Λέξεις με διφορούμενο περιεχόμενο πρέπει να αποφεύγονται. Επίσης προτάσεις αφηρημένες και πολυσύνθετες δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται.

4. Οι αποδέκτες των μηνυμάτων δεν θα πρέπει να είναι βιαστικοί κατά την αποκωδικοποίησή τους. Πρέπει να κατανοήσουν ολόκληρο το μήνυμα πριν βγάλουν συμπεράσματα για το περιεχόμενό του.

5. Η περιεκτικότητα και η συντομία του μηνύματος αυξάνουν τις δυνατότητες σύλληψής του από τον αποδέκτη. Οι επαναλήψεις και οι φλυαρίες κουράζουν τον αποδέκτη και επιδρούν αρνητικά στη σωστή επικοινωνία.

6. Για την επιτυχία της επικοινωνίας μεγάλη ευθύνη έχει και ο αποδέκτης. Θα πρέπει να δείξει την απαραίτητη προσοχή, να είναι καλός ακροατής, αλλά και εξίσου καλός αναλυτής του μηνύματος.

7. Στοιχείο καλής επικοινωνίας είναι η αμοιβαία κατανόηση ιδιαίτερα όταν είναι δυνατόν να γίνουν κατανοητά τα αισθήματα και η εσωτερική κατάσταση του Συνομιλητή.


8. Ο σεβασμός και η εμπιστοσύνη προς την προσωπικότητα του συνομιλητή βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας.

Παρασκευή 3 Απριλίου 2015

Ικανότητες Επικοινωνίας


Α. Οι ικανότητες της ομιλίας


Α1. Κάντε την ακρόαση ευκολότερη
  • Οργανώστε το μήνυμά σας
  • Περιγράψτε το μήνυμα γενικά
  • Προσφέρετε ένα πλαίσιο αναφοράς
  • Συμπληρώστε το μήνυμά σας

Α2. Χρησιμοποιήστε οπτικοακουστικό υλικό


Β. Οδηγίες για καλή ακρόαση

⇨Σταμάτα να μιλάς

⇨Φρόντισε να νιώθει άνετα ο ομιλητής

⇨Δείξε στον ομιλητή ότι θέλεις να τον ακούσεις

⇨Απόφυγε ενοχλητικούς θορύβους και κινήσεις που
διασπούν την προσοχή

⇨Θέσε τον εαυτό σου στη θέση του ομιλητή

⇨Δείξε υπομονή

⇨Συγκράτησε τα νεύρα σου

⇨Χρησιμοποίησε με φρόνηση επιχειρήματα και κριτική


⇨Κάνε ερωτήσεις

Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Ο Ορισμός & το Μοντέλο της Επικοινωνίας


Η συνειδητή μεταβίβαση ενός μηνύματος

μεταξύ ανθρώπων, που γίνεται άμεσα ή έμμεσα,

που αποβλέπει στην εξυπηρέτηση

συγκεκριμένων στόχων.



MOΝΤΕΛΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Πομπός→ Μήνυμα→ Μέσο→ Δέκτης

→Επαναπληροφόρηση←




ΠΟΜΠΟΣ

Ο αποστολέας (πομπός), μπορεί να είναι άτομο ή ομάδα ατόμων ή μια επιχείρηση.
Αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να μεταβιβάσει ένα μήνυμα σε άλλο άτομο ή ομάδα ατόμων και ως εκ τούτου φέρει την ευθύνη για την καταλληλότητα της σύνταξης, εκπομπής του μηνύματος, καθώς και την ευθύνη επιλογής του μέσου που θα χρησιμοποιήσει.

ΜΗΝΥΜΑ

Το νόημα οποιουδήποτε μηνύματος μπορεί να αποδοθεί με την ταυτόχρονη χρησιμοποίηση λέξεων, κειμένων, εικόνων, νευμάτων χειρονομιών κ.λπ και βέβαια με τη χρησιμοποίηση ενός εκ των ανωτέρων τρόπων.
Ένα μήνυμα θα πρέπει να είναι απλό, λιτό, δεκτικό στην αντιληπτική ικανότητα του δέκτη και ενδιαφέρον.

ΜΕΣΟ

Το μέσο μπορεί να είναι άνθρωπος ή μπορεί να είναι τεχνική συσκευή.

ΔΕΚΤΗΣ

Ο δέκτης είναι το άτομο, η ομάδα ή οργανισμός που λαμβάνει το μήνυμα από τον πομπό.
Καλός δέκτης σημαίνει καλός ακροατής.

ΠΗΓΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
                                              (μεταβίβαση πληροφοριών)
ΑΠΟΣΤΟΛΕΑΣ

  • ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ
(λέξεις, σύμβολα, κινήσεις σώματος)
ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ
(γραπτό, προφορικό λόγο, τηλ. κ.λ.π.)

                                                        ΑΠΟΔΕΚΤΗΣ
  • ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ
(διανοητική εργασία)

κατανόηση μηνύματος 


  • τα δυσκολότερα σημεία επικοινωνίας 

Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Θετική κατανάλωση. Η στιγμή της αλήθειας για brands και επιχειρήσεις

«Κρατείστε τις υποσχέσεις σας. Χτίστε μια ουσιαστική σχέση με τον καταναλωτή, που αξιολογεί πλέον «τι αγοράζει» και  από ποιόν αγοράζει».




Η σύγχρονη Κατανάλωση: Shopping Therapy or poison

Μια νέα εξίσωση που προσπαθεί να λύσει ο σύγχρονος καταναλωτής υπό την επίδραση της «Θετικής Κατανάλωσης».
Για τον σύγχρονο καταναλωτή  η απομάκρυνση από  την κατανάλωση, δεν είναι βιώσιμη επιλογή,  εφόσον αυτό θα οδηγούσε την παγκόσμια οικονομία σε μια επίπονη  κατάσταση. Ωστόσο ο σύγχρονος καταναλωτής γνωρίζει ότι είναι εφικτό  να αλλάξει ως προς το «τι αγοράζει», «πώς αγοράζει» και «από ποιόν αγοράζει». Για το σύγχρονο καταναλωτή η  κατανάλωση αποτελεί κατά ένα τρόπο, δηλητήριο αλλά και θεραπεία ταυτόχρονα,  για την οικονομία και την κοινωνία. Κατά ένα τρόπο είναι δυνατό να αμφισβητεί την κατανάλωση, όμως γνωρίζει ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που καταναλώνει, στηρίζουν τη λειτουργία της κοινωνίας και της οικονομίας μακροπρόθεσμα.
Η κατανάλωση αποτελεί μια ανάγκη, αλλά αντιπροσωπεύει ταυτόχρονα και μια ευχαρίστηση για τον σύγχρονο καταναλωτή, ο οποίος γνωρίζει τις ανάγκες που καλύπτει με την αγορά αγαθών, αλλά ταυτόχρονα αναγνωρίζει ότι επιθυμεί να αγοράζει αγαθά. Είναι μια κατάσταση, που δεν μπορεί να την αλλάξει και ενδεχομένως να μην θέλει να την αλλάξει, έχει όμως πλήρη επίγνωσή της ως καταναλωτής. Ο σύγχρονος καταναλωτής αναγνωρίζει ότι συχνά οι αγορές του,  αντιπροσωπεύουν μια πρόσκληση για να δραπετεύσει από τις υποχρεώσεις της καθημερινής του ζωής, να ανακαλύψει νέους ορίζοντες και να οδηγηθεί σε μια πλουσιότερη ύπαρξη. Πολλές φορές όμως αντιλαμβάνεται ότι αυτό το πλήθος των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών έχει αρνητικές επιδράσεις, όπως, π.χ. να τον οδηγήσει σε χρέος από αλόγιστη κατανάλωση και ακόμη αντιλαμβάνεται ότι αυτό που παράγεται και καταναλώνει, οδηγεί σε πολλές περιπτώσεις στην μόλυνση και την καταστροφή του πλανήτη, η ακόμη ότι οδηγεί ενδεχομένως τις επιχειρήσεις σε μια μη ηθική και αντιδεοντολογική συμπεριφορά.

Η κρίση λειτουργεί ως  καταλύτης για τον καταναλωτή

Ο καταναλωτής σήμερα είναι απόλυτα ενήμερος για τις «παρενέργειες» της σφαιρικής οικονομικής ανάπτυξης και για τις συνέπειες της παγκοσμιοποίησης. Οι εντάσεις που προκλήθηκαν κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας, οδήγησαν σήμερα σε βαθμιαίες αλλαγές στις συνήθειες κατανάλωσης τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις ανερχόμενες αγορές.
Η τρέχουσα οικονομική κρίση επιταχύνει τη διαδικασία και ενεργεί όπως ένας καταλύτης. Έχει θέσει τις αντιφάσεις του καταναλωτή στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.  Ο καταναλωτής συνειδητοποιεί σήμερα ότι ο κόσμος μας, οι οικονομίες μας και οι κοινωνίες μας βρίσκονται σε κίνδυνο επειδή το οικονομικό μας σύστημα γενικότερα  δεν είναι βιώσιμο. Και όμως αναγνωρίζει την υποχρέωση,  να συγκρατήσουμε τα έξοδα, που αποτρέπουν  από το να καταρρεύσουμε.
Αυτός είναι ο βασικός λόγος της μεγάλης απογοήτευσης εκ μέρους του καταναλωτή. Θα επιθυμούσε να αγοράσει αλλά πρέπει να θέσει τις προτεραιότητές του. Επιθυμεί να αγοράσει,  αλλά ξέρει ότι πρέπει να σκεφτεί για τις συνέπειες. Μερικές φορές, δεν έχει άλλη επιλογή και πρέπει απλά να αγοράσει. Στο τέλος, έχει γίνει σήμερα ένας  ενημερωμένος καταναλωτής και γνωρίζει ότι για να επιβιώσει στην αγορά, πρέπει να αγοράσει καλύτερα. Σοφότερα. Πιο υπεύθυνα. Αυτό είναι που σήμερα ονομάζεται «Θετική Κατανάλωση».


Ο καταναλωτής σήμερα αξιολογεί μέσα από κάθε αγορά του τη «βιωσιμότητα»  και τη συνεισφορά του στη συλλογική ευημερία

Κάθε αγορά, αποτελεί μια  αναγκαιότητα και παράλληλα  μια απόλαυση για τον καταναλωτή. Για κάθε αγορά του, για κάθε επιλογή του, ο καταναλωτής, έχει επίγνωση, ολοένα και περισσότερο για τις επιπτώσεις αυτής της ενέργειας στην υγεία του, την ευημερία και το περιβάλλον. Ο καταναλωτής αξιολογεί σήμερα αν κάθε αγορά του, εκπληρώνει τις ηθικές προϋποθέσεις που θέτει ο ίδιος. Για πρώτη φορά ίσως σήμερα, η συνειδητοποίηση των καταναλωτών αυξάνεται, και  ο καταναλωτής λαμβάνει  υπόψη του για κάθε αγορά του, όχι μόνο την ευχαρίστηση και τις ανάγκες του, αλλά και τη «βιωσιμότητα», τη συνολική δηλαδή υποστήριξη που προσφέρει μέσα από κάθε αγορά του  στην οικονομία και την κοινωνία γενικότερα.
Η «Θετική κατανάλωση»  μπορεί να οριστεί και να γίνει κατανοητή, ως η  γεφύρωση του  χάσματος που αντιλαμβάνεται ο καταναλωτής, μεταξύ της κατανάλωσης και  αυτού που ορίσαμε ως βιωσιμότητα. Είναι το σημείο τομής,    όπου η μεμονωμένη, εγωιστική πράξη μιας αγοράς προς  ικανοποίηση των αναγκών και των επιθυμιών του καταναλωτή, συναντά την πολύ ευρύτερη ανάγκη της διατήρησης  της κοινωνίας  μακροπρόθεσμα.
Αυτό προϋποθέτει ότι ο καταναλωτής θέλει να σιγουρευτεί  ότι υπάρχουν μια σειρά από ηθικές προϋποθέσεις που τηρούνται, όπως π.χ. οι δίκαιες συνθήκες εργασίας στην εταιρία που κατασκευάζει το προϊόν, ότι το περιβάλλον δεν καταστρέφεται από την αγορά ενός αγαθού, ότι η υγεία των καταναλωτών δεν επηρεάζεται, και γενικότερα η συναίσθηση ότι κάθε μεμονωμένη αγορά συμβάλει στην συλλογική γενικότερα ευημερία. Αναγνωρίζεται ουσιαστικά σήμερα μια κρίσιμη  και αποφασιστικής σημασίας διάσταση της θετικής κατανάλωσης. Η ενδυνάμωση εκ μέρους του καταναλωτή της ικανότητάς του  να συμμετέχει ενεργά σε αυτήν την διαδικασία, τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ κατανάλωσης και βιωσιμότητας. Τα social media του προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα.

Πέντε διαφορετικές διαστάσεις αντιπροσωπεύονται στη Θετική κατανάλωση στον ίδιο καταναλωτή

Η Θετική Κατανάλωση αποτελείται από πέντε  διαστάσεις,  οι οποίες ενώνονται μέσα στον ίδιο μεμονωμένο καταναλωτή. Η Θετική Κατανάλωση μπορεί να γίνει κατανοητή ως ένα μίγμα αυτών των πέντε διαφορετικών απόψεων που συγκλίνουν στον ίδιο καταναλωτή. Όσο και αν προσδοκά κανείς, ότι οι διαστάσεις αυτές εξετάζονται ξεχωριστά κατά την αγοραστική διαδικασία, οι καταναλωτές στο άμεσο μέλλον, θα αναζητούν ολοένα και περισσότερο προϊόντα και  υπηρεσίες που ικανοποιούν και τις πέντε αυτές προσδοκίες του καταναλωτή.

1.Κοινωνική δέσμευση - Καταναλωτική Ενδυνάμωση

Η κοινωνική δέσμευση, η κοινωνική ενδυνάμωση του καταναλωτή, είναι  ο πρώτος και σημαντικότερος αγωγός που οδηγεί στην Θετική Κατανάλωση σε ολόκληρο τον κόσμο.
Μια διάσταση που είναι ιδιαίτερα ισχυρή στις ΗΠΑ αλλά είναι επίσης πολύ έντονη στη Γαλλία, και τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Κυρίως οφείλεται στη «φωνή» που δίνει στον καταναλωτή το «διαδίκτυο» αλλά και στην αντίληψη ότι τελικά οι μικρές διαφορές, προσθέτουν σε κάτι μεγαλύτερο, στη δυνατότητα δηλαδή να αλλάξουμε τα πράγματα.


2. Η άποψη του καταναλωτή για την προστασία του περιβάλλοντος  

Είναι  μια δεύτερη σημαντική πτυχή της  Θετικής Κατανάλωσης. Ο σύγχρονος καταναλωτής, διέπεται από μια έντονη ανησυχία για τα περιβαλλοντικά ζητήματα. Οι χώρες της Ε.Ε. έχουν  να επιδείξουν σήμερα υψηλά ποσοστά συμμετοχής των πολιτών – καταναλωτών στα «πράσινα ζητήματα». Οι πολίτες – καταναλωτές,  πιστεύουν σήμερα ότι μέσα από την καθημερινή ζωή τους, μπορούν να προστατεύσουν το περιβάλλον.

3. Η διάσταση της υγείας

Η διάσταση της υγείας, απεικονίζει  μια τρίτη  πλευρά της Θετικής Κατανάλωσης, εκφράζοντας τις ανησυχίες των καταναλωτών για τα αποτελέσματα που μπορεί να επιφέρει η κατανάλωση προϊόντων στην υγεία μας.


4. Η αισθητική, καλή πλευρά της Θετικής Κατανάλωσης

Μια διάσταση που χαρακτηρίζεται από μια  προσδοκία προς την ενίσχυση μιας μεμονωμένης ευημερίας. Εκφράζει την ανάγκη του καταναλωτή, να αναζητά εξατομικευμένους τρόπους, για να αντισταθμίσει τον ταραχώδη και αγχωτικό αστικό τρόπο ζωής. Ο καταναλωτής σήμερα αναζητά περισσότερο χρόνο για να απολαύσει τα πράγματα. Έτσι αντί να ορμά, από το ένα πράγμα στο επόμενο, αφιερώνει ποιοτικό  χρόνο σε κάποια πράγματα, από ότι να προσπαθεί να τα προλάβει όλα. «Ο θάνατος του «Multitasking…!»

5.H ηθική πτυχή της κατανάλωσης

Συμπεριλαμβάνει την προτίμηση του καταναλωτή προς τις ηθικές επιχειρήσεις. Αντιπροσωπεύει ένα δηλωμένο συναίσθημα ενοχής που συνδέεται με την αγορά από τις αντιδεοντολογικές  επιχειρήσεις. Αντιπροσωπεύει την άποψή του για το «δίκαιο εμπόριο». Ο καταναλωτής όμως δεν είναι διατεθειμένος να αναλάβει το κόστος του δίκαιου εμπορίου. Οι καταναλωτές πιστεύουν ότι η δεοντολογική συμπεριφορά από τον παραγωγό – κατασκευαστή ενός προϊόντος ή τον πάροχο μιας υπηρεσίας , θα πρέπει να είναι πρότυπο και όχι μια αφορμή για να πληρώσει περισσότερα ο καταναλωτής.


Η στιγμή της αλήθειας για τις επιχειρήσεις

Η ξαφνική και σαρωτική οικονομική κρίση, ανέδειξε πως η  Θετική Κατανάλωση δεν είναι μια πολυτέλεια, αλλά είναι σήμερα πιο σημαντική από ποτέ. Αυτό αντιπροσωπεύει μια «στιγμή της αλήθειας» για brands και επιχειρήσεις, οι οποίες είτε θα προσαρμοστούν γρήγορα είτε θα διακινδυνεύσουν να εξαφανισθούν .
Για να μετασχηματίσουν την κρίση σε ευκαιρία οι επιχειρήσεις, είναι κρίσιμο  να αποκτήσουν μια λεπτομερή κατανόηση της θετικής κατανάλωσης σε παγκόσμιο επίπεδο, προκειμένου να μεταφραστούν αυτές οι προσδοκίες σε μια συγκεκριμένη προσφορά, που να δημιουργεί  αξία για τον καταναλωτή.
Η Θετική Κατανάλωση δεν είναι μια πολυτέλεια που προορίζεται για τους πλούσιους καταναλωτές, και  θα ήταν λάθος να διαμορφώσει κανείς αυτήν την αντίληψη. Εάν γίνει κατανοητή σωστά, μπορεί να είναι μια τρομερή πηγή ανάπτυξης και καινοτομίας για τις επιχειρήσεις, καθώς επίσης και αφετηρία για ένα καλύτερο κόσμο.


Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων

Info:
e-mail: vasgalanis@gmail.com  
Mobile: 698 055 8496