Σάββατο 9 Μαΐου 2015

Πωλήσεις Πρόσωπο με Πρόσωπο

« οι επιχειρήσεις υπάρχουν μόνο γιατί υπάρχουν πελάτες..»

Ποιος είναι ο πελάτης:

-Αυτός που αποφασίζει
-Αυτός που επηρεάζει
-Αυτός που αγοράζει
-Αυτός που χρησιμοποιεί
-Αυτός που ελέγχει

Η Πώληση:

Στη σύγχρονη επιχείρηση όλοι πρέπει να ‘πουλάνε’
-Κάθε άτομο που εργάζεται στην επιχείρηση δίνει την εικόνα της εταιρείας προς τα έξω
-Κάθε καταναλωτής είναι μελλοντικός πελάτης

ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΩΣ ΟΜΑΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ

Η Πώληση:

-Δίνει την δυνατότητα πληρέστερης επικοινωνίας διότι διαθέτει
-Αμφίδρομη πληροφόρηση
-Δυνατότητα άμεσης ανατροφοδότησης
-Δυνατότητα αναμόρφωσης του μηνύματος άμεσα
-Συμμετοχή όλων των αισθήσεων
-Διαμορφώνει κλίμα εμπιστοσύνης

Τρίτη 14 Απριλίου 2015

Αποτελέσματα Έρευνας για τον κλάδο των πολυδύναμων Κέντρων Αδυνατίσματος και Αισθητικής/ Καλλωπισμού σε πανελλαδικό επίπεδο.

Η έρευνα αφορά την ανάπτυξη, την αύξηση της αγοράς και του τζίρου των κέντρων, σημαντικά στοιχεία για τις τάσεις και τις προτιμήσεις των καταλωτών καθώς και άλλους σημαντικούς παράγοντες σε σχέση με το σχεδιασμό marketing των πολυδύναμων Ινστιτούτων Αδυνατίσματος & Αισθητικής, τη Στρατηγική Επικοινωνίας και τα Social Media.


Σημαντικά είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από μια πρόσφατη έρευνα διάρκειας δύο ετών (2013/ 2014) που οργάνωσε ο Βασίλης Γαλάνης, Marketing Consultant πολυδύναμων κέντρων αδυνατίσματος και αισθητικής σε πανελλαδικό επίπεδο, βασιζόμενη σε ιδιαίτερα σημαντικά ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία με βάση τα διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία/ πελατολόγια των συνεργαζόμενων κέντρων και σε συνεργασία μαζί τους για τη διεξαγωγή εσωτερικών ερευνών marketing και ικανοποίησης των πελατών σε ικανοποιητικό αριθμό πελατών, σ' ένα δίκτυο συνεργαζόμενων κέντρων σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.

Η οικονομική ανάλυση του τζίρου των συνεργαζόμενων πολυδύναμων κέντρων δείχνει την αύξηση της αγοράς και του κύκλου εργασιών των κέντρων κατά την παραπάνω διετία, ανάλογα με την πόλη/ περιοχή, το μέγεθος της αγοράς και τον υπάρχον ανταγωνισμό (τοπικό/ ή brand πανελλαδικής εμβέλειας).
Τα συνεργαζόμενα κέντρα επανήλθαν σε ρυθμούς ανάπτυξης κατά το 2013 και το 2014,
Σημειώνεται ότι τα συνεργαζόμενα κέντρα κατέγραψαν επίπεδα ανάπτυξης/ αύξησης τζίρου από 35% έως 40% από το προηγούμενο έτος κατά το 2013, και από 10% εώς 35% από το προηγούμενο έτος κατά το 2014.
Η ανοδική αυτή τάση με βάση τις ενδείξεις του α' διμήνου του 2015, δείχνει ότι οι αυξητικές τάσεις θα συνεχιστούν και το 2015 σε ένα επίπεδο της τάξης του 15%-25%.
Γεγονός είναι ότι τα συνεργαζόμενα κέντρα κατάφεραν στην παραπάνω διετία να ανανεώσουν και να διευρύνουν παράλληλα το πελατολόγιό τους, προσεγγίζοντας όχι μόνο νέους πελάτες καθώς και πελάτες άλλων κέντρων, αλλά και νέα ηλικιακά target group νέων κυρίως γυναικών ηλικίας 19+ που ξεκινούν λόγω ενημέρωσης/ πληροφόρησης, life style και αλλαγής στις ανάγκες και τις επιθυμίες τους πολύς νωρίς τις αισθητικές περιποιήσεις/ καλλωπισμού στα κέντρα κυρίως για υπηρεσίες αποτρίχωσης με φωτόλυση και δευτερευόντως και για άλλες υπηρεσίες. Γεγονός είναι επίσης ότι για τα κέντρα παρουσιάζεται ακόμη και στον καιρό της κρίσης μια μεγάλη ευκαιρία ανάπτυξης, εφόσον το πελατολόγιό τους διευρύνεται και σε γυναίκες ηλικίας 50-55+ που σε συνδυασμό με τις επιθυμίες των καταναλωτών για νεότητα, την αύξηση του προσδόκιμου ζωής και τις αυξημένες ανάγκες των καταναλωτών, εξακολουθεί να διευρύνει την αγορά των κέντρων.
Κέντρα που κατέγραψαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης του κύκλου εργασιών τους κατά τη διετία 2013-2014, είναι εκείνα που επένδυσαν στην αναβάθμιση και κυρίως τον εκσυγχονισμό του τεχνολογικού/ μηχανολογικού τους εξοπλισμού και στη διεύρυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών τους με νέες επιστημονικές θεραπείες/υπηρεσίες, ενω παράλληλα διατήρησαν σταθερές τις δαπάνες διαφήμισης, διατηρώντας σταθερά μερίδα φωνής σε μηνιαία βάση στην τοπική αγορά καθώς και στις αγορές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται ότι στα συνεργαζόμενα κέντρα, με βάση τη σύνθεση του τζίρου τους (στο σύνολο των υπηρεσιών που προσφέρουν), ποσοστό πλησίον του 50%-55% επιτεύχθηκε από υπηρεσίες αδυνατίσματος, 30%- 35% του τζίρου από τις υπηρεσίες αποτρίχωσης κυρίως με Φωτόλυση και το υπόλοιπο 15%- 20% από υπηρεσίες αισθητικής, διατροφής/διαιτολόγια και πωλήσεις καλλυντικών.

Άλλα εξίσου σημαντικά της έρευνας είναι τα εξής:
Σε ότι αφορά τις ετήσιες επισκέψεις των πελατών των πολυδύναμων κέντρων (επανεκκίνηση/ resign) παρατηρείται μια αύξηση της επισκεψιμότητας στα κέντρα κατά τη διάρκεια του έτους, εφόσον καταγράφονται από τρεις έως και έξι επισκέψεις ετησίως, σε ποσοστό άνω του 15% του πελατολογίου, ενώ με κατάλληλες κινήσεις marketing αυξάνει δραστικά η επανεκκινήση των παλιών πελατών/ μη κινούμενων των κέντρων.
Κατά μέσο όρο οι εσωτερικές πωλήσεις/ β' πώληση, συνεισφέρει κατά μέσο όρο από 25% έως 40% του ετήσιου τζίρου των κέντρων, με τις κατάλληλες κινήσεις marketing που στοχεύουν στην επαναγορά υπηρεσιών από τον πελάτη, στην αύξηση της μέσης πώλησης ανά πελάτη και στην αύξηση της επιστρεψιμότητας των πελατών.

Οι πιό δημοφιλείς υπηρεσίες των κέντρων παραμένουν το αδυνάτισμα, η σύσφιξη, η λιπογλυπτική σώματος, η στοχευμεύνη καταπολέμηση του τοπικού πάχους/ λίπους καθώς και η αποτρίχωση με φωτόλυση κυρίως σε περιοχές του σώματος όπως μπικίνι, μασχάλες και πόδια (γάμπες/ μηρούς).

Ιδιαίτερα σημαντικά στοιχεία για τους πελάτες των κέντρων και τη σχέση τους με το κέντρο αναδεικνύονται οι επικοινωνιακές δεξιότητες του προσωπικού των κέντρων, η ποιοτική εξυπηρέτηση, το προσωπικό ενδιαφέρον/ φιλικότητα, η τήρηση κανόνων υγιεινής, η οργάνωση/ διαδικασίες του κέντρου, οι διαδικασίες κλεισίματος ραντεβού καθώς και παράγοντες που σχετίζονται με την προσβασιμότητα του κέντρου, το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας και την αξία των υπηρεσιών σε σχέση με τις προσδοκίες των πελατών.
Καθοριστικό παράγοντα επιτυχίας αποτελεί η αξιοπιστία, ή έμπνευση εμπιστοσύνης από την πλευρά του προσωπικού και η επιστημονική συμβουλή/ συμβουλευτική της αισθητικού προς τους πελάτες που η έρευνα αναδεικνύει ότι απαιτούν και εκτιμούν οι πελάτες των κέντρων ενώ παράλληλα επηρεάζει δραστικά την αγοραστική τους συμπεριφορά εντός του κέντρου. Οι παραπάνω παράγοντες είναι ιδιαίτερα σημαντικοί εφόσον συμβάλλουν στην αύξηση της πιστότητας/ διατηρησιμότητας των πελατών των κέντρων για περισσότερο από μία τριετία.

Ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας είναι η σταθεροποίηση της ζήτησης υπηρεσιών καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, γεγονός που συμβάλλει δραστικά στη χρηματοοικονομκή ισορροπία των κέντρων και όχι μόνο, δεδομένου ότι ο τζίρος κάθε τριμήνου στα συνεργαζόμενα κέντρα κινείται ανά έτος σε ποσοστά μεταξύ του 21% - 33%. Υψηλή ζήτηση καταγράφεται αμέσως μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων κατά το δίμηνο Ιανουάριου/ Φεβρουαρίου, εντείνεται δε περισσότερο κατά τους μήνες Μάρτιο/ Απρίλιο και το δίμηνο Μαίου/ Ιουνίου. Χαρακτηριστικό είναι ότι για το 2014, τα συνεργαζόμενα κέντρα κατέγραψαν μια αύξηση του τζίρου τους από 40% έως 60% κατά το μήνα Δεκέμβριο του 2014. Στατιστικά το Β' τρίμηνο (Απρίλιος/ Μαιος/ Ιούνιος) συνεισφέρει το μεγαλύτερο ποσοστό του ετήσιου τζίρου των κέντρων άνω του 30%, ενώ με κριτήριο τη σαιζόν οι μήνες της Άνοιξης (Μάρτιος/ Απρίλιος/ Μάιος) συνεισφέρουν από 30% έως 32% του ετήσιου τζίρου των κέντρων.

Η ανάλυση του ευρύτερου περιβάλλοντος, η κατανόηση της αγοράς, η ανάλυση του ανταγωνισμού και ο σχεδιασμός βιώσιμων πακέτων/ προσφορών κατάλληλων παράλληλα για τον καταναλωτή και τις ανάγκες του, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επιτυχία.

Τα πολυδύναμα Κέντρα Αδυνατίσματος και Αισθητικής διαφέρουν απο τα υπόλοιπα κέντρα, γιατί προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες καλλωπισμού που εστιάζουν στις ανάγκες των καταναλωτών και αυξάνουν την ικανοποίηση των μελών τους. Σήμερα που η εμφάνιση παίζει πρωτεύοντα ρόλο στην αυτοεκτίμηση της σύγχρονης κοινωνίας, που οι σημερινοί άνθρωποι θέλουν να φάινονται νεότεροι και επιζητούν να έχουν μια πιό υγιή εμφάνιση, ο όρος “ομορφιά” δείχνει να επανατοποθετείται στην πραγματική του έννοια, πέρα από την εξωτερική εμφάνιση σε ένα σύνολο ιδεών, αξιών και συναισθημάτων όπως, χαλάρωση, ευεξία, αρμονία, λάμψη, χαρά, ικανοποίηση, αποδοχή, αυτοπεποίθηση, ατομικότητα, επικοινωνία, κ.α.

Τα πολυδύναμα κέντρα που διαθέτουν κατάλληλη στρατηγική επικοινωνίας, “μιλώντας” δυναμικά και συναισθηματικά με το κοινό τους, πέτυχαν να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς τους, αυξάνοντας το μερίδιο ενδιαφερομένων και εγγραφομένων μελών στα προσφερόμενα προγράμματα του κέντρου, βελτιώνοντας την εικόνα υπεροχής τους και άλλους κρίσιμους παράγοντες στην επικοινωνία.


Σημαντικό ρόλο στην αύξηση του Brands Awareness, στην ενίσχυση της εικόνας αλλά και στην προσέλκυση πιό δυναμικών κοινών φάινεται να διαδραματίζει το Digital Marketing και τα Social Media (Facebook, YouTube, κ.α.), εφόσον τα κέντρα φροντίζουν να δημιουργούν για το κοινό τους περιεχόμενο το οποίο είναι ενδιαφέρον, σχετικό, ενημερωτικό, ελκυστικό και διαφορετικό, ενώ και οι αναζητήσεις της Google σε καθημερινό επίπεδο καταγράφουν αυξητικές τάσεις εφόσον οι χρήστες του Internet είναι πρακτικά συνδεδεμένοι με την αναζήτηση.

Τετάρτη 8 Απριλίου 2015

Άλλα Προσφερόμενα Σεμινάρια

(*) Τα παρακάτω προσφερόμενα σεμινάρια, υλοποιούνται και ενδοεπιχειρησιακά σε κάθε Ινστιτούτο/ Κέντρο, προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες ανάγκες και τη λειτουργία της κάθε επιχείρησης, σε συμφωνημένες/ διαθέσιμες ημερομηνίες διεξαγωγής συμπεριλαμβανομένου Σαββάτου και Κυριακής.


1.Ανάπτυξη Δεξιοτήτων/ Τεχνικών Πωλήσεων & Επικοινωνίας


Εισηγητής: Βασίλειος Γαλάνης, Marketing Consultant, Καθηγητής, Συγγραφέας, Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων.
Τόπος: Αθήνα
Ημερομηνία Διεξαγωγής: Θα ανακοινωθεί σύντομα.  
Απευθύνεται σε : Ιδιοκτήτες Κέντρων, Αισθητικούς, Εργαζόμενους και Στελέχη Πολυδύναμων Μονάδων Αισθητικής και Αδυνατίσματος, καθώς και σε Φοιτητές Αισθητικής των Α.Τ.Ε.Ι.
Διάρκεια: 12 Ώρες, Ημέρα Διεξαγωγής Σάββατο & Κυριακή, ώρα 10 π.μ.- 4 μ.μ.
παρέχονται Διάλειμμα, Μπουφέ κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου, εκπαιδευτικό υλικό και Βεβαίωση Συμμετοχής, καθώς και ειδικές τιμές για κρατήσεις δωματίων.
Αξία Συμμετοχής: 120€
Εκπτώσεις:25% σε συνεργαζόμενα κέντρα, καθώς και σε κέντρα που συμμετέχουν με δύο και άνω συμμετοχές. Για Φοιτητές Α.Τ.Ε.Ι. Αισθητικής έκπτωση 50%.
Επικοινωνία - Δηλώσεις Συμμετοχής:

Κος Βασίλειος Γαλάνης,
e-mail vasgalanis@gmail.com
Mobile: 698 055 8496

2.Πώληση Ολικής Ποιότητας και Ποιοτική Εξυπηρέτηση Πελατών στα Ινστιτούτα Αισθητικής

Εισηγητής: Βασίλειος Γαλάνης, Marketing Consultant, Καθηγητής, Συγγραφέας, Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων.
Τόπος: Αθήνα 
Ημερομηνία Διεξαγωγής: Θα ανακοινωθεί σύντομα
Απευθύνεται σε : Ιδιοκτήτες Κέντρων, Αισθητικούς, Εργαζόμενους και Στελέχη Πολυδύναμων Μονάδων Αισθητικής και Αδυνατίσματος, καθώς και σε Φοιτητές Αισθητικής των Α.Τ.Ε.Ι.
Διάρκεια: 8 Ώρες, Ημέρα Διεξαγωγής Σάββατο, ώρα 10 π.μ.- 6 μ.μ.
παρέχονται Διάλειμμα, Καφές και Γεύμα κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου, εκπαιδευτικό υλικό και Βεβαίωση Συμμετοχής, καθώς και ειδικές τιμές για κρατήσεις δωματίων.
Αξία Συμμετοχής: 100€
Αξία Σημειώσεων:Για όσους υποψήφιους από την Περιφέρεια δεν μπόρεσαν να παραστούν στον προηγούμενο κύκλο, η αξία του Υλικού του Σεμιναρίου - Πακέτου Σημειώσεων είναι 45€, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής.
Εκπτώσεις:25% σε συνεργαζόμενα κέντρα, καθώς και σε κέντρα που συμμετέχουν με δύο και άνω συμμετοχές. Για Φοιτητές Α.Τ.Ε.Ι. Αισθητικής έκπτωση 50%.
Επικοινωνία - Δηλώσεις Συμμετοχής:

Κος Βασίλειος Γαλάνης,
e-mail vasgalanis@gmail.com
Mobile: 698 055 8496

3.Αποτελεσματική Αντιμετώπιση Αντιρρήσεων Πελατών στα Ινστιτούτα Αισθητικής

Εισηγητής: Βασίλειος Γαλάνης, Marketing Consultant, Καθηγητής, Συγγραφέας, Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων.
Τόπος: Αθήνα
Ημερομηνία Διεξαγωγής: Θα ανακοινωθεί σύντομα
Απευθύνεται σε : Ιδιοκτήτες Κέντρων, Αισθητικούς, Εργαζόμενους και Στελέχη Πολυδύναμων Μονάδων Αισθητικής και Αδυνατίσματος, καθώς και σε Φοιτητές Αισθητικής των Α.Τ.Ε.Ι.
Διάρκεια: 6 Ώρες, Ημέρες Διεξαγωγής Σάββατο, ώρα 10 π.μ.- 4 μ.μ.
παρέχονται Διάλειμμα, Καφές και Γεύμα κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου, εκπαιδευτικό υλικό και Βεβαίωση Συμμετοχής, καθώς και ειδικές τιμές για κρατήσεις δωματίων.
Αξία Συμμετοχής: 90€
Αξία Σημειώσεων:Για όσους υποψήφιους από την Περιφέρεια δεν μπόρεσαν να παραστούν στον προηγούμενο κύκλο, η αξία του Υλικού του Σεμιναρίου - Πακέτου Σημειώσεων είναι 35€, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής.
Εκπτώσεις:25% σε συνεργαζόμενα κέντρα, καθώς και σε κέντρα που συμμετέχουν με δύο και άνω συμμετοχές.Για Φοιτητές Α.Τ.Ε.Ι. Αισθητικής έκπτωση 50%.
Επικοινωνία - Δηλώσεις Συμμετοχής:

Κος Βασίλειος Γαλάνης,
e-mail vasgalanis@gmail.com
Mobile: 698 055 8496

4.Telemarketing στα Ινστιτούτα Αισθητικής

Εισηγητής: Βασίλειος Γαλάνης, Marketing Consultant, Καθηγητής, Συγγραφέας, Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων.
Τόπος: Αθήνα
Ημερομηνία Διεξαγωγής: Θα ανακοινωθεί σύντομα
Απευθύνεται σε : Ιδιοκτήτες Κέντρων, Αισθητικούς, Εργαζόμενους και Στελέχη Πολυδύναμων Μονάδων Αισθητικής και Αδυνατίσματος, καθώς και σε Φοιτητές Αισθητικής των Α.Τ.Ε.Ι.
Διάρκεια: 4 Ώρες, Ημέρες Διεξαγωγής Σάββατο, ώρα 10 π.μ.- 2 μ.μ.
παρέχονται Διάλειμμα, Καφές και Γεύμα κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου, εκπαιδευτικό υλικό και Βεβαίωση Συμμετοχής, καθώς και ειδικές τιμές για κρατήσεις δωματίων.
Αξία Συμμετοχής: 75€
Αξία Σημειώσεων:Για όσους υποψήφιους από την Περιφέρεια δεν μπόρεσαν να παραστούν στον προηγούμενο κύκλο, η αξία του Υλικού του Σεμιναρίου - Πακέτου Σημειώσεων είναι 30€, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής.
Εκπτώσεις:25% σε συνεργαζόμενα κέντρα, καθώς και σε κέντρα που συμμετέχουν με δύο και άνω συμμετοχές.Για Φοιτητές Α.Τ.Ε.Ι. Αισθητικής έκπτωση 50%.
Επικοινωνία - Δηλώσεις Συμμετοχής:

Κος Βασίλειος Γαλάνης,
e-mail vasgalanis@gmail.com
Mobile: 698 055 8496


Επτά τρόποι για να αλλάξετε τους ανθρώπους χωρίς να τους προσβάλετε

-Αν πρέπει να βρείτε λάθη, αρχίστε με καλή διάθεση και τίμια κατανόηση

-Έμμεσα δείξτε τα λάθη των άλλων και κάντε τους να τα προσέξουν χωρίς  να σας μισήσουν

-Μιλήστε για τα δικά σας λάθη, πριν κρίνετε τους άλλους

-Κάντε ερωτήσεις αντί να δίνετε διαταγές

-Αφήστε τον άλλο να "σώζει" τα προσχήματα

-Επαινέστε την παραμικρή βελτίωση με ειλικρίνεια και θαυμασμό

-Μεταχειριστείτε την ενθάρρυνση

ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

« Η μεγάλη τέχνη της επικοινωνίας,
δεν είναι να προβάλλει κανείς επιτυχημένα τα δικά του ταλέντα,
αλλά να μπορέσει να ενθαρρύνει
άλλα άτομα να εκφράσουν την έμφυτη καλοσύνη τους &
να τα βοηθήσει να αναπτύξουν τον αυτοσεβασμό τους».




  • Ο ΦΟΒΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ:

«Ο φόβος ότι μπορεί να μας τιμωρήσουν μειώνει οριστικά την δημιουργική μας δύναμη».

  • ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ & ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ:

« Άκαρπη επικοινωνία & προσωπικές συγκρούσεις είναι συχνά το αποτέλεσμα της έλλειψης μιας πιο σφαιρικής αντίληψης των πραγμάτων. Με αυτή τη στάση οποιοσδήποτε διαφωνεί μαζί μας κάνει λάθος».

  • «ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΑΥΤΙ»
  • ΑΚΟΥΤΕ ΚΑΛΑ
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΜΠΟΔΙΟ: ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ

« Τα περισσότερα προβλήματα στο θέμα της επικοινωνίας έχουν να κάνουν με τη δέσμευσή μας στο παρελθόν».

  • ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Πάρα πολύς χρόνος χάνεται προσπαθώντας να αποδείξουμε ότι δεν φταίμε εμείς για τα λάθη μας αλλά κάποιος άλλος ή κάτι άλλο»

  • Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΑΚΡΟΑΣΗΣ
  • Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ


«ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΔΥΟ ΑΥΤΙΑ ΤΟ ΕΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ»


  • ΣΤΑΜΑΤΑ ΝΑ ΜΙΛΑΣ
Δεν μπορείς να ακούς όταν μιλάς

  • ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΤΟΝ ΟΜΙΛΗΤΗ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΑΝΕΤΑ
Βοήθησέ τον να αισθάνεται πως έχει την ελευθερία να μιλήσει

  • ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕ ΤΙΣ ΕΝΟΧΛΗΣΕΙΣ
Μην ψάχνεις τα χαρτιά σου, κλείσε την πόρτα για περισσότερη ησυχία

  • ΔΕΙΞΕ ΣΤΟΝ ΟΜΙΛΗΤΗ ΣΟΥ ΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΤΟΝ ΑΚΟΥΣΕΙΣ
Μη διαβάζεις όταν μιλά

  • ΒΑΛΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ
Έτσι μόνο θα μπορέσεις να δεις την άποψη του

  • ΚΑΝΕ ΥΠΟΜΟΝΗ
Δώσ’ του χρόνο, μην τον διακόπτεις

  • ΚΑΝΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Αυτό τον ενθαρρύνει, του δείχνει πως τον ακούς

  • ΜΗΝ ΔΕΙΧΝΕΙΣ ΨΥΧΡΟΣ/ Η

  • ΜΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΕΙΣ ΚΑΙ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ
Ίσως βάλεις τον συνομιλητή σου σε αμυντική θέση. Έτσι θα διακόψεις τον κρίκο της επικοινωνίας μεταξύ σας.


Τρίτη 7 Απριλίου 2015

ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Α. Έλλειψη Προγραμματισμού
Η καλή επικοινωνία δεν επιτυγχάνεται κατά σύμπτωση. Συνήθως οι άνθρωποι αρχίζουν να ομιλούν και να γράφουν χωρίς πρώτα να σκεφτούν και να προγραμματίσουν και χωρίς να είναι σαφές το μήνυμά τους.
Αντίθετα εάν η εντολή είναι σαφής και επιλεγεί το πιο κατάλληλο μέσο επικοινωνίας, καθώς και η πιο κατάλληλη χρονική στιγμή όλα αυτά θα βοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό την κατανόηση του μηνύματος.

Β. Διαστρεβλωμένη διάθεση
Ακούμε κάτι και καταλαβαίνουμε διαφορετικό από αυτό που μας πληροφορούν. Συνήθως «ακούμε» αυτό που επιθυμούμε να ακούσουμε. Η συνηθισμένη διάθεση ενός ατόμου καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται μια δεδομένη κατάσταση.
Ο σχηματισμός μιας διάθεσης εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως προσωπικό, εργασιακό περιβάλλον, προσωπικότητα κ.λ.π.

Γ. Δυσπιστία στην πηγή του μηνύματος
Ένα μήνυμα αξιολογείται με βάση την αξιοπιστία της πηγής του.
Εάν π.χ. ένα διοικητικό στέλεχος στέλνει συχνά λανθασμένα μηνύματα προς τους υφισταμένους του και είναι αναγκασμένο να τα αποσύρει, τούτο δημιουργεί δυσπιστία στους υφισταμένους.
Οι υφιστάμενοι καθυστερούν και ενεργούν χωρίς ενθουσιασμό.

Δ. Λανθασμένη αποκωδικοποίηση του μηνύματος
Συνήθως αυτός που στέλνει ένα μήνυμα το κωδικοποιεί μέσα στα πλαίσια των εμπειριών και των γνώσεών του. Ο αποδέκτης πάλι του μηνύματος θα το μεταφράσει σύμφωνα με τις γνώσεις του και τις εμπειρίες του. Εάν οι γνώσεις και οι εμπειρίες δεν είναι ίδιες τότε δεν υπάρχει αποτελεσματική επικοινωνία.

Ε. Χρονικές πιέσεις
Ο χρόνος που διαθέτουν τα άτομα είναι πάντα περιορισμένος και αυτό συχνά οδηγεί σε παραμόρφωση της επικοινωνίας.

ΣΤ. Μεγάλες διαφορές στο γνωστικό-πνευματικό επίπεδο

Ζ. Προκατάληψη-Εγωισμός

Η. Έλλειψη εσωτερικής ευγένειας