Ο
πελάτης μιας επιχείρησης παροχής
υπηρεσιών, θα λέγαμε ότι είναι από
τους πιο δύσκολους πελάτες της αγοράς.
Κύριο χαρακτηριστικό του πολλές φορές
είναι ο παράγοντας δυσπιστία. Αυτό
το δικαιολογεί το γεγονός ότι η
υπηρεσία που του παρέχουμε είναι
άυλη. Άρα θα πρέπει να πειστεί.
Πολλές
φορές τη δυσπιστία του αυτή την
καλλιεργούν διάφοροι “αλεξιπτωτιστές”
στο χώρο της παροχής υπηρεσιών και
σ’οποιονδήποτε κλάδο.
Μ’άλλα
λόγια, ο πελάτης μιας επιχείρησης
παροχής υπηρεσιών, είναι ένας από
τους πιο δύσκολους και απαιτητικούς
πελάτες. Γεγονός που σημαίνει, ότι η
αντιμετώπιση ενός ενδιαφερόμενου
πελάτη, σίγουρα δεν είναι μια απλή
και εύκολη δουλειά.. Άρα είναι σαφώς
κατανοητός ο ρόλος και η υπευθυνότητα
όσων ασχολούνται με την ενημέρωση
και την παροχή πληροφοριών προς τους
πελάτες, σε μια επιχείρηση παροχής
υπηρεσιών.
ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΠΕΛΑΤΗΣ;
- Έμμεση διαβεβαίωση ότι θα έχει από την επιχείρησή μας την απαραίτητη υποστήριξη, πριν, κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά την πώληση.
- Να συμπεράνει ότι τα διοικητικά στελέχη της επιχείρησης είναι έξυπνα, ενεργητικά, αξιόπιστα, σοβαρού χαρακτήρα, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί να τα εμπιστευτεί.
- Να σιγουρευτεί για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών μας, και να πειστεί ότι οι υπηρεσίες μας ανταποκρίνονται στις αντιλήψεις του και στις προσδοκίες του.
- Να διαπιστώσει το κατά πόσο είμαστε πραγματικά εξυπηρετικοί και λειτουργικοί ως επιχείρηση.
- Να πειστεί ότι τελικά τον εξυπηρετεί η προσφορά μας και η επιλογή της επιχείρησής μας, για λόγους που εμείς θα του έχουμε παραθέσει.
ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΕΜΕΙΣ:
- Προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε πειστικά μαζί του.
- Έχουμε άριστη γνώση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλιώς υποκινούμε δυσπιστία.
- Αναφερόμαστε υπερήφανα στις δραστηριότητες της επιχείρησης μας. Αν η επιχείρηση αξίζει τον κόπο, αξίζουν και οι υπηρεσίες μας.
- Δεν υποσχόμαστε τίποτα που δεν μπορούμε να πραγματοποιήσουμε.
- Είμαστε ακριβείς σ’αυτά που λέμε.
- Είμαστε πρόθυμοι, απλοί, φιλικοί και εξυπηρετικοί.
- Περνάμε θετικά μηνύματα, δημιουργώντας θετικές εντυπώσεις, και προσπαθούμε την επίτευξη της συμφωνίας με τον συνομιλητή από την αρχή της συζήτησης.
- Εμφανίζουμε όλα μας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα, καθώς και αυτό το “κάτι ακόμη” που πρέπει να διαθέτουμε.
- Δεν μιλάμε ποτέ ευθέως και αρνητικά για τον ανταγωνισμό.
- Δεν προσπαθούμε ποτέ να εμποδίσουμε τον πελάτη να διεξάγει έρευνα αγοράς. Αντίθετα τον παρακινούμε, δείχνοντας τη δική μας αυτάρκεια και πληρότητα. Αυτό μας βοηθάει στην πώληση.
- Χειριζόμαστε προσεκτικά τις αντιρρήσεις “διαφωνώντας με συμφωνία”.
- “Πουλάμε” πρώτα τον εαυτό μας, και στη συνέχεια τις υπηρεσίες που παρέχουμε.