Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

Τι σημαίνει ωραία ατμόσφαιρα στον εργασιακό χώρο, και τι καθημερινή οργάνωση

Είναι αλήθεια, ότι πολλές φορές ένα όμορφο περιβάλλον, προδιαθέτει θετικά και ευνοϊκά τον πελάτη. Αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να το ξεχνάμε ποτέ, εάν είμαστε στελέχη μιας επιχείρησης παροχής υπηρεσιών.

Τι σημαίνει ωραία ατμόσφαιρα στο χώρο:

1. Καθαρή και εξαεριζόμενη ατμόσφαιρα, απαλλαγμένη από οσμές, καπνό κ.λ.π.
2. Ελαφρά αρωματισμένη γιατί το άρωμα είναι ένα εργαλείο του μάρκετινγκ, που αυξάνει το χρόνο παραμονής και προδιαθέτει ευνοϊκά
3. Πλήρης φωτισμός.
4. Καθαριότητα σε όλη της τη λεπτομέρεια.
5. Οργάνωση.
6. Καθαρά καλάθια σκουπιδιών.
7. Απουσία μη σχετικών παρευρισκομένων.
8. Ύπαρξη αρχείων, θηκών, ενημερωτικών εντύπων κ.λ π. στη σωστή θέση.
9. Άψογη εμφάνιση.
10. Ύπαρξη φροντισμένων λουλουδιών.


  • Οργάνωση και ψυχολογική προετοιμασία.
Η παροχή πληροφοριών και η επαφή με τον πελάτη, προϋποθέτει καθαρή σκέψη αλλά και ηρεμία. Γεγονός που σημαίνει ότι οι συνθήκες αυτές θα πρέπει να εξασφαλιστούν στο αρμόδιο στέλεχος που έρχεται σε επαφή με τον πελάτη, ενώ είμαστε επιφορτισμένοι με άλλα θέματα. Η οργάνωση και ο προγραμματισμός είναι το εργαλείο για την επίτευξη των πιο πάνω. Γεγονός που σημαίνει ότι δεν αφήνω διαδικαστικές εργασίες για την τελευταία στιγμή.

Αυτό σημαίνει ότι:
  1. Δρομολογώ έγκαιρα τις όποιες διαδικασίες.
  2. Φροντίζω για την ύπαρξη όμορφης και σωστά οργανωμένης ατμόσφαιρας.
  3. Προσέχω σχολαστικά την εμφάνισή μου, έχοντας το σωστό ντύσιμο.
  4. Εξασφαλίζω ψυχολογική ηρεμία, ώστε να μπορώ να είμαι ευγενικός και χαμογελαστός.
  5. Συγκεντρώνω οποιοδήποτε έντυπο, γραφική ύλη κ.λ.π. που μου είναι απαραίτητα.
  6. Έχω ενήμερο το αρχείο μου με τα υπάρχοντα ραντεβού, τα τηλεφωνήματα, το στατιστικό υλικό.


  • Ποιο είναι το σωστό επιχειρησιακό ντύσιμο

Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή σ’ αυτό το θέμα. Τα ρούχα μεταφέρουν μηνύματα και προδιαθέτουν τους άλλους. Επομένως αποτελούν στοιχεία επικοινωνίας και , ως εκ τούτου, δυναμικό στοιχείο προώθησης. Πιο απλά , θα έλεγα ότι “το ράσο κάνει τον παπά”. Ποιο είναι το σωστό ντύσιμο; Αυτό που χωρίς να προκαλεί την προσοχή, κάνει τον άλλο να μας φαντάζεται αρμονικά συνδεδεμένους με το εργασιακό μας περιβάλλον.

  • Ενδυματολογική συμπεριφορά για άνδρες:
Λέγεται ότι στα κεντρικά γραφεία της IBM, ο νεοπροσληφθείς πωλητής αντικρύζει μια πινακίδα που γράφει: ”Σκούρο μπλε κοστούμι, σιελ γραβάτα και μονόχρωμη μπορντό ή ριγέ γραβάτα, το κλασικό ντύσιμο του πωλητή.”
Ένα παρόμοιο ντύσιμο είναι ιδανικό. Φυσικά ιδανικό θα είναι σ’ ένα χώρο που ασχολείται με προώθηση υπηρεσιών, κάθε ντύσιμο που θα συνοδεύεται από γραβάτα ή πουκάμισο (χειμώνα-καλοκαίρι).
Τι δεν επιτρέπεται: Ατημέλητη εμφάνιση, μακό μπλουζάκια, πουλόβερ, δερμάτινα, γυαλιά ηλίου, έντονα αρώματα, εξεζητημένα κοσμήματα.

  • Ενδυματολογική συμπεριφορά για γυναίκες:
Κλασικό ντύσιμο θα λέγαμε ότι αποτελεί το κλασικό ταγιέρ, που δεν θα είναι “βαρύ”, και μπορεί να συνοδεύεται από κάποια αξεσουάρ, που θα δείχνουν απλά και λιτά.. Κατάλληλα επίσης είναι τα πουκάμισα, σε χρώματα μονόχρωμα, χωρίς αξεσουάρ, και ποτέ διαφανή. Το υπόλοιπο ντύσιμο κατά προτίμηση μονόχρωμο, σε σκούρα χρώματα και σε κλασικές γραμμές. Ιδανικό χρώμα το σκούρο μπλε, μπεζ χρώμα και σε καμιά περίπτωση πολυχρωμία, μεγάλα καρώ κ.λ.π. Το όλο ντύσιμο θα πρέπει να είναι αρμονικό, η κόμμωση προσεγμένη αλλά απλή και λιτή. Συστηματικά θα πρέπει να αποφεύγονται τα μακό μπλουζάκια, πουλόβερ, ντεκολτέ και έντονα αρώματα.. Το ίδιο ισχύει για μπότες, πέδιλα κ.λ.π. καθώς και για τα πολλά δαχτυλίδια κοσμήματα και λοιπά αξεσουάρ.

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015

Χρυσές συμβουλές (ή απλά μαθήματα συμπεριφοράς) για το πώς να κατακτούμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας

  1. Έχουμε πάντα στο μυαλό μας τη σκέψη, ότι πρώτα πρέπει να πουλήσουμε τον εαυτό μας. Είναι η σκληρότητα της προσωπικής πώλησης.
  2. Δείχνουμε σίγουροι, επαγγελματίες, γεμάτοι αυτοπεποίθηση, γιατί είμαστε γνώστες των αναγκών των πελατών μας, γιατί πιστεύουμε στην επιχείρηση στην οποία εργαζόμαστε, και επιπλέον γιατί γνωρίζουμε άριστα τις υπηρεσίες που παρέχουμε. Έχουμε αυτοπεποίθηση, γιατί με τέτοια προσόντα δεν χρειάζεται θέατρο.
  3. Απαντάμε πρόθυμα, με ταχύτητα, σαφήνεια και ακρίβεια, σε ότι μας ζητηθεί.
  4. Δεν διακόπτουμε ποτέ και για οποιονδήποτε λόγο τον συνομιλητή μας.
  5. Προσέχουμε κι ακούμε προσεχτικά τον συνομιλητή μας, χωρίς να τον διακόπτουμε.
  6. Το ύφος μας και η συμπεριφορά μας δεν έχει το παραμικρό ίχνος “τουπέ”.
  7. Δεν καπνίζουμε, δεν πίνουμε αναψυκτικό ή καφέ, και κυρίως δεν τρώμε, όταν συνομιλούμε. Είναι αντικοινωνικό.
  8. Ποτέ δεν αναφερόμαστε αρνητικά για τους ανταγωνιστές μας. Απλά προβάλλουμε πειστικά τα δικά μας πλεονεκτήματα.
  9. Έχουμε το σωστό “επιχειρησιακό ντύσιμο”. Προσέχουμε πάντα την εμφάνισή μας. Είναι το πρώτο διαβατήριο.
  10. Δείχνουμε (και το εννοούμε) προθυμία να βοηθήσουμε και να συμβουλεύσουμε τον πελάτη.
  11. Φροντίζουμε οτιδήποτε υπάρχει τοποθετημένο στο χώρο μας, να φανερώνει αισθητική ποιότητα και τελειότητα.
  12. Φροντίζουμε να μην υπάρχει κανένα στοιχείο ή αντικείμενο στον χώρο μας,, που να φανερώνει πολιτική τοποθέτηση, ποδοσφαιρικές προτιμήσεις κ.λ.π.
  13. Δεν διατάζουμε άλλους να εξυπηρετήσουν για λογαριασμό μας τον πελάτη. Δείχνει έλλειψη κοινωνικής αγωγής, αλλά και οκνηρία.
  14. Δεν λέμε πόσο “καλοί” είμαστε. Τους δείχνουμε όμως πόσο καλούς θα τους κάνουν οι υπηρεσίες μας.
  15. Χρησιμοποιούμε πετυχημένα, κάθε δημοσίευμα που αφορά τη δραστηριότητα της επιχείρησης. Η δημοσίευση είναι μέσο δημοσίων σχέσεων, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί προωθητικά. Γι’ αυτό σε μια επιχείρηση παροχής υπηρεσιών, πάντα θα πρέπει κάποιο στέλεχος να φροντίζει να τηρεί αρχείο με κάθε δημοσίευμα που προβάλλει το “image” της επιχείρησης.. Τα δημοσιεύματα αυτά μπορούν να τίθενται στη διάθεση του δυνητικού πελάτη, πετυχαίνοντας θεαματικά αποτελέσματα.
  16. Αξιοποιούμε κάθε στοιχείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί προωθητικά και που το αντλούμε από τον κανονισμό της επιχείρησης, από τα ενημερωτικά της έντυπα, από τις διαφημιστικές της καταχωρήσεις, από δημοσιεύματα κ.λ.π.
  17. Οφείλουμε κάθε στιγμή να προσέχουμε τι λέμε σχετικά με τα πλεονεκτήματα των υπηρεσιών μας. Κάνουμε ερωτήσεις και ανάλυση των αναγκών του δυνητικού πελάτη.
  18. Δεν ξεχνάμε ότι τα χαρακτηριστικά των υπηρεσιών μας θα πρέπει να είναι και πλεονεκτήματα.
  19. Με βάση την παραπάνω θέση, δεν αγνοούμε ότι η βασική μας διαπραγματευτική στρατηγική συνίσταται στην άριστη γνώση όλων των πλεονεκτημάτων των υπηρεσιών μας.
  20. Δεν ξεχνάμε ποτέ ότι αυτό που παρέχουμε δεν είναι πάντα τόσο χειροπιαστό. Αυτό σημαίνει ότι για να μην χάσουμε την αξιοπιστία μας, ποτέ δεν λέμε ψέματα.. Ποτέ δεν υποσχόμαστε κάτι, που δεν μπορούμε να υλοποιήσουμε. Είναι στρατηγικό λάθος.
  21. Ακούμε προσεκτικά, συμφωνούμε κουνώντας κάπου-κάπου ελαφρά το κεφάλι.
  22. Δεν χτυπάμε νευρικά τα δάκτυλά μας, ούτε παίζουμε με διάφορα αντικείμενα, στυλό κ.λ.π.
  23. Έχουμε καθαρή εμφάνιση, δεν κάνουμε γκριμάτσες και δεν σηκώνουμε χωρίς λόγο τα φρύδια.

Σάββατο 30 Μαΐου 2015

Αυταρχική - Άνετη - Διαμεσολαβητική Συμπεριφορά: Τρόποι Αντιμετώπισής τους


1. Στην περίπτωση μιας αυταρχικής συμπεριφοράς του αποφασίζοντος, εμείς είμαστε:

-Ιδιαίτερα σοβαροί.
-Πάντα ευγενικοί-κοινωνικοί.
-Καθόμαστε και κινούμαστε κόσμια.
-Κοιτάμε τον συνομιλητή σταθερά και ίσια στα μάτια.
-Δίνουμε ότι πληροφορίες μας ζητήσει.

2. Στην περίπτωση μιας άνετης συμπεριφοράς, από την πλευρά του αποφασίζοντος, εμείς είμαστε:

-Ευγενικοί και προσιτοί.
-Χαμογελάμε συχνά.
-Είμαστε άνετοι στη συνομιλία μας.
-Δίνουμε απαντήσεις στις ερωτήσεις του.
-Πρέπει να μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας το αίσθημα της σιγουριάς.

3. Σε περίπτωση διάγνωσης μιας διαμεσολαβητικής συμπεριφοράς, εμείς είμαστε:

-Ευγενικοί .
-Ιδιαίτερα εξυπηρετικοί.
-Μιλάμε με σαφήνεια, αργά και σταθερά.
-Δεν κάνουμε περιττές ερωτήσεις.
-Προβάλουμε έμμεσα τα πλεονεκτήματά μας.
-Προσπαθούμε να προβάλουμε τα χαρακτηριστικά της φιλοτιμίας και της εργατικότητας.


Τελειώνοντας να αναφέρουμε τη συνεργατική σχέση αποφασίζοντος και λήπτη των υπηρεσιών. Η περίπτωση αυτή διέπεται από μια άνεση στους τρόπους. Προτιμότερο οι απαντήσεις μας να είναι συγκεκριμένες. Απαραίτητα εδώ προβάλλουμε την ευχαρίστησή μας, για την ωριμότητα που χαρακτηρίζει τη συμπεριφορά τους, αλλά και την επιβράβευσή μας. Η παραπάνω θέση κολακεύει τον αποφασίζων και “ξεμπλοκάρει” τον λήπτη που πιθανόν να μην αισθάνεται άνετα με τη δυνατή προσωπικότητα του αποφασίζοντος, παρ’όλη τη συνεργατική συμπεριφορά τους.

Προσοχή χρειάζεται, σ’όλες τις περιπτώσεις συμπεριφοράς, στο να απευθυνόμαστε με το βλέμμα μας και στους δύο συμμετέχοντες στη συνομιλία. Είναι ένα ευαίσθητο θέμα.


Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

Άλλος Αγοράζει - Άλλος Αποφασίζει: Τρείς μορφές ψυχολογικής συμπεριφοράς.

Μια άλλη διαφορετική προσέγγιση ψυχολογικής συμπεριφοράς περιγράφεται παρακάτω. Η παρακάτω συμπεριφορά θα λέγαμε ότι παίζει ρόλο σε περιπτώσεις, όπου άλλος αποφασίζει κι άλλος τελικά λαμβάνει τις υπηρεσίες μας. Η ικανότητα διάγνωσης της συμπεριφοράς του αποφασίζοντας σ’ αυτή την περίπτωση, σημαντικό θέμα.
Ο αποφασίζων λοιπόν, μπορεί να εμφανίσει συνολικά τρείς μορφές ψυχολογικής συμπεριφοράς.


1. Αυταρχική συμπεριφορά: Χαρακτηρίζει συνήθως το άτομο, που προτιμά να
αποφασίζει μόνο του, καθοδηγώντας ο ίδιος τις επιλογές αυτού που χρησι-
μοποιεί τις υπηρεσίες μας. Στην περίπτωση αυτή έχουμε έναν πολύ
απαιτητικό πελάτη, σε ότι αφορά την ενημέρωση και πληροφόρησή του.

Χαρακτηριστικά συμπεριφοράς:
  • Ανέκφραστη όψη.
  • Νευρικότητα ή ακόμη οξυθυμία.
  • Aπαιτητικός”, “κουραστικός” συνομιλητής.
  • Χαμογελά σπάνια.
  • Ειρωνεύεται.
  • Δείχνει ενημερωμένος.
  • Συντηρητικό ντύσιμο.
2. Άνετη συμπεριφορά : Χαρακτηρίζει τον αποφασίζων, ο οποίος έχει διαμορφώσει θετική αντίληψη για τη χρησιμότητα των υπηρεσιών που παρέχουμε. Τις περισσότερες φορές δείχνει πολύ καλά πληροφορημένος. Ενδιαφέρεται για τις επιλογές αυτού που θα χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες μας.

Χαρακτηριστικά συμπεριφοράς:
  • Γοητευτική εμφάνιση.
  • Ήπια στάση.
  • Κομψό ντύσιμο.
  • Ευγενική συμπεριφορά.
  • Χαμογελά συχνά.
  • Είναι πληροφορημένος.
3. Διαμεσολαβητική συμπεριφορά: Χαρακτηρίζει τον αποφασίζων, που, ενώ δεν έχει μεγάλη οικονομική επιφάνεια, ενδιαφέρεται για συναισθηματικούς λόγους για την επιλογή του λήπτη. Συνήθως δεν είναι ενημερωμένος και γνωρίζει πολύ λίγα για τις υπηρεσίες που παρέχουμε.

Χαρακτηριστικά συμπεριφοράς:

-Συνεσταλμένος.
-Πάντα ευγενικός.
-Πολύ ήπια συμπεριφορά.
-Δείχνει φοβισμένος, σκεπτικός κι αναποφάσιστος.
-Θέλει να είναι συγκεκριμένος.


Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Ώριμη - Ανώριμη & Μη Ορθολογική Συμπεριφορά του Πελάτη: Πως τους αντιμετωπίζουμε

     
1. Στην περίπτωση ενός “ώριμου” πελάτη, η δική μας συμπεριφορά έχει ως εξής:

  • Είμαστε ευγενικοί και ευχάριστοι.
  • Δείχνουμε αισιόδοξοι και χαμογελαστοί.
  • Κοιτάμε τον πελάτη σταθερά στα μάτια.
  • Τον αντιμετωπίζουμε ως γνώστη.
  • Είμαστε περισσότερο φιλικοί.
  • Είμαστε πρόθυμοι και εξυπηρετικοί.


      2. Στην περίπτωση ενός “ανώριμου” πελάτη, η δική μας συμπεριφορά έχει    
          ως εξής:

  • Μιλάμε ήπια και όσο το δυνατό πιο καθαρά.
  • Χρησιμοποιούμε σταθερές κινήσεις.
  • Αποφεύγουμε το κοίταγμα στα μάτια ευθέως.
  • Η φωνή μας δεν είναι τόσο γρήγορη.
  • Ενημερώνουμε με σαφήνεια μόνο για ότι μας ζητά.
  • Αποφεύγουμε περιττές ερωτήσεις.
  • Έμμεσα προσπαθούμε να “περνάμε” στον συνομιλητή μας σημαντικά πλεονεκτήματα της επιχείρησής μας.

     3.Στην τρίτη περίπτωση η συμπεριφορά μας έχει ως εξής:

  • Koιτάμε ίσια στα μάτια τον συνομιλητή μας.
  • Είμαστε πάντα σοβαροί.
  • Είμαστε πάντα ευγενικοί.
  • Τονίζουμε ότι δεν είμαστε “ελαστικοί” σε θέματα ποιότητας.
  • Είμαστε “κάθετοι” σε ζητήματα αρχής της επιχείρησης.

Τετάρτη 27 Μαΐου 2015

Η ψυχολογική συμπεριφορά ενός υποψήφιου πελάτη-λήπτη παροχής υπηρεσιών

Ο υποψήφιος πελάτης μπορεί να εμφανίζει διάφορες στάσεις απέναντι στην επιχείρηση και τις υπηρεσίες που παρέχουμε. Ας μην ξεχνάμε ποτέ, πως κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και ανεπανάληπτος. Μας ενδιαφέρει όμως η κατάταξη των δυνητικών πελατών σε γενικότερες κατηγορίες, με σκοπό την αποτελεσματικότερη αντιμετώπισή τους. Σε γενικές γραμμές λοιπόν, ένας δυνητικός πελάτης μιας επιχείρησης παροχής υπηρεσιών εμφανίζει την παρακάτω συμπεριφορά:
  1. Ώριμη” συμπεριφορά..
  2. Ανώριμη” συμπεριφορά.
  3. Μη ορθολογική συμπεριφορά.
Το ερώτημα είναι, πώς μπορούμε να διακρίνουμε αυτή τη συμπεριφορά, για να καταλάβουμε καλύτερα τον πελάτη, κατατάσσοντάς τον, σε μια από τις παραπάνω κατηγορίες.
  1. Η “ώριμη” συμπεριφορά και τα χαρακτηριστικά ενός τέτοιου πελάτη είναι:
  • καλοντυμένος-κομψός.
  • γοητευτικός-σχετικά ήρεμος.
  • ενημερωμένος-πληροφορημένος.
  • “απαιτητικός”
  • “κουραστικός”
  • σοβαρός.
  • θαρραλέος.
  • εκφραστικός.
Η “ώριμη” συμπεριφορά, χαρακτηρίζει τον πελάτη εκείνο, που γνωρίζει αρκετά καλά τις υπηρεσίες που παρέχουμε, που έχει πληροφόρηση για τον ανταγωνισμό, ενώ γνωρίζει τα πλεονεκτήματα και τις δυνατότητες των παρεχόμενων υπηρεσιών μας.

  1. Η “ανώριμη” συμπεριφορά και τα χαρακτηριστικά ενός τέτοιου πελάτη είναι:
  • αρκετά συνεσταλμένος.
  • φοβισμένος.
  • σχετικά ντροπαλός.
  • ίσως απογοητευμένος.
  • συνήθως ανέκφραστος.
Η “ανώριμη” συμπεριφορά χαρακτηρίζει τον πελάτη εκείνο, που συνήθως δείχνει επιφύλαξη και κυριαρχείται από την αντίληψη ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες δεν θα καλύπτουν τα δικά του στάνταρ. Πολλές φορές είναι καχύποπτος, πιστεύει ότι θα εξαπατηθεί ή δεν δείχνει συμπάθεια γενικά για τον κλάδο.

  1. Η “μη ορθολογική” συμπεριφορά και τα χαρακτηριστικά ενός τέτοιου πελάτη είναι:
  • όχι επιμελημένο ντύσιμο.
  • έλλειψη ενημέρωσης-πληροφόρησης.
  • αρκετά ειρωνικός.
  • συνήθως επιθετικός.

Η “μη ορθολογική” συμπεριφορά διακρίνει τον πελάτη εκείνο, που συνήθως αντιμετωπίζει τη λήψη των υπηρεσιών μας ως μια ευκαιριακή απασχόληση, χωρίς την απαραίτητη σοβαρότητα.. 

Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

Πρόγραμμα δημιουργίας πέντε (5) συνεργατικών σχηματισμών (clusters) με επιδότηση € 50.000,00 έκαστο.

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΕΑ) υλοποιεί την Πράξη (Έργο) με τίτλο «Συνεργατικά Δίκτυα Ανοιχτής Καινοτομίας / Coopetitive Open Innovation Networks», διακριτικό τίτλο «COINs» και κωδικό ΟΠΣ 464754 που εντάσσεται στον Άξονα Προτεραιότητας 2 «Αειφόρος Ανάπτυξη και Βελτίωση της Ποιότητας Ζωής» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική», Θεματική Προτεραιότητα «Προηγμένες Υπηρεσίες Υποστήριξης για Επιχειρήσεις και Ομίλους Επιχειρήσεων», Κατηγορία Πράξης «Δημιουργία – Ενίσχυση Δομών Υποστήριξης Επιχειρήσεων» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από εθνικούς πόρους.
Βασικός στόχος από την υλοποίηση της Πράξης είναι:
  • Η ενημέρωση- ευαισθητοποίηση-παρότρυνση για την  εισαγωγή καινοτομιών
  • Η μεταφορά τεχνογνωσίας, η εξωστρέφεια και η διευκόλυνση των συνεργασιών μεταξύ των επιχειρήσεων μελών του ΕΕΑ
  • Η ανάπτυξη σύγχρονων οδηγών και εργαλείων  για την υποστήριξη των επιχειρήσεων
  • Ο προσδιορισμός και σχεδιασμός κατάλληλων παρεμβάσεων, τόσο για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, όσο και κυρίως για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητάς τους αξιοποιώντας τις σύγχρονες βέλτιστες πρακτικές με έμφαση στην καινοτομία.
  • Η διαμόρφωση και υποστήριξη πέντε (5) συνεργατικών σχηματισμών (clusters) που θα αναδειχθούν μέσω κατάλληλης διαγωνιστικής διαδικασίας.
Στο πλαίσιο του έργου θα πραγματοποιηθούν σειρά προπαρασκευαστικών ενεργειών προκειμένου οι παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο της Πράξης «Συνεργατικά Δίκτυα Ανοιχτής Καινοτομίας / Coopetitive Open Innovation Networks» με διακριτικό τίτλο «COINs» να είναι στοχευμένες και να αποφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα στις επιχειρήσεις του Δήμου Αθηναίων.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του έργου θα πραγματοποιηθούν :
  • επιλογή 200 επιχειρήσεων οι οποίες θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα
  • διοργάνωση μίας (1) εκδήλωσης (ημερίδας) ευαισθητοποίησης επιχειρήσεων – μελών του ΕΕΑ στις αρχές Μαΐου
  • διοργάνωση οκτώ (8) συναντήσεων των επιλεγμένων επιχειρήσεων στην περίοδο Μαΐου-Νοεμβρίου 2015,οι οποίες θα παρακολουθήσουν  τα εξής οκτώ (8) θεματικά αντικείμενα:
  • Διαχείριση Καινοτομία (πρακτικά βήματα για εισαγωγή καινοτομίας, κ.λπ.)
  • Διαχείριση Συνεργασιών (βήματα πρακτικής εφαρμογής για διαμόρφωση συνεργατικών σχηματισμών, κ.λπ.)
  • Σύγχρονες τεχνικές Marketing (με έμφαση στο διαδίκτυο, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κ.λπ.)
  • Ποιότητα για μικρές επιχειρήσεις (προϊόντων και υπηρεσιών προσαρμοσμένων στους κλάδους των επιχειρήσεων / μελών του ΕΕΑ)
  • Νέα Συστήματα διοίκησης / διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP, CRM προσαρμοσμένα σε ΜΜΕ, κ.λπ.)
  • Πωλήσεις – Τεχνικές προσέγγισης του πελάτη
  • Τεχνικές μείωσης κόστους (κοστόλογηση προϊόντων και υπηρεσιών, μείωση κόστους, κ.λπ.)
  • Διαχείριση έργων και χρόνου (με τη χρήση σύγχρονων μέσων πληροφορικής και πρακτική εφαρμογή σε tablet, κ.λπ.).
    • διαγωνισμός για την ανάδειξη πέντε (5) clusters που θα αποτελούνται από επιχειρήσεις που θα έχουν επιλεγεί στο δείγμα των διακοσίων (200) επιχειρήσεων
    • Διοργάνωση τριών (3) ευρύτερων τεχνικών συναντήσεων με εμπειρογνώμονες ή/και  εξειδικευμένους φορείς για μεταφορά τεχνογνωσίας.
    • διοργάνωση μίας (1) εκδήλωσης (ημερίδας) ολοκλήρωσης των αποτελεσμάτων των παρεμβάσεων μεταξύ των επιχειρήσεων για ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών που απεκόμισαν από το πρόγραμμα.
Έως το τέλος του προγράμματος  οι συμμετέχουσες  επιχειρήσεις, αξιοποιώντας συγκεκριμένα εργαλεία που θα έχουν αναπτυχθεί και με τη βοήθεια των συντονιστών και των διαχειριστών, θα καταρτίσουν την αυτό-τεχνοδιάγνωση και το πρόγραμμα δράσης της επιχείρησής τους.
Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις προκειμένου να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα καλούνται να συμπληρώσουν τα κάτωθι:

Περισσότερες Πληροφορίες: http://www.eea.gr/