Άρθρο του Βασίλη Γαλάνη (*)
vasgalanis@gmail.com
Γυναίκες στα πρόθυρα…οικονομικής κρίσης.
Τι θα αλλάξει στην καταναλωτική τους συμπεριφορά και ποια θα είναι τα καινούργια «trends» εν όψει της κρίσης;
Η τρέχουσα οικονομική κρίση, ενδεχομένως να είναι η σοβαρότερη, που έχει εμφανιστεί μετά τα τέλη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και για το λόγο αυτό, οι αναλυτές δυσκολεύονται να την ερμηνεύσουν και να κάνουν προβλέψεις για τη διάρκειά της. Τελικά αποδείχθηκε ότι η τρέχουσα κρίση, δεν είναι ψυχολογική και τελικά έχει ήδη μεγαλύτερη διάρκεια, από εκείνη που είχε προβλεφθεί αρχικά.
Τι θα αλλάξει η οικονομική κρίση λοιπόν στην καταναλωτική συμπεριφορά των γυναικών, και πως θα επηρεάσει τα κριτήρια επιλογής ινστιτούτων καλλωπισμού καια αισθητικής και brands καλλυντικών;
Μια ερώτηση σημαντική και ιδιαίτερης αξίας εκατομμυρίων euro, αν αθροίσουμε την αξία, της ετήσιας κατανάλωσης υπηρεσιών καλλωπισμού και καλλυντικών για το 2013. Το σίγουρο είναι ότι για πολλά ινστιτούτα αισθητικής και πολλά brands καλλυντικών, το 2013 δεν θα είναι όπως το 2012, και αυτό γιατί οι καταναλωτικές τάσεις μεταβάλλονται, κάτω από το καθεστώς της οικονομικής κρίσης.
Προβλέπεται κάτω από τις επιδράσεις της κρίσης, να ενισχυθούν οι φθηνότερες μάρκες / υπηρεσίες, τόσο στο χώρο του καλλωπισμού, όσο και στον κλάδο των καλλυντικών.
Ιδιαίτερα για τα καλλυντικά, η καταναλωτική προτίμηση θα στραφεί από το κανάλι της επιλεκτικής διανομής περισσότερο στο κανάλι της μαζικής διανομής και στα φαρμακεία. Για τις υπηρεσίες καλλωπισμού και αισθητικής, κυρίαρχο ρόλο θα παίξουν οι έξυπνες και καλά σχεδιασμένες προωθητικές κινήσεις, οι έξυπνες προσφορές και σίγουρα θα ευνοηθούν κέντρα αισθητικής και καλλωπισμού, που διαθέτουν παρουσία στο internet, μέσω web site, εφόσον παρουσιάζεται και στη χώρα μας, μια μεγάλη στροφή των καταναλωτών για αγορά φθηνότερων υπηρεσιών και προϊόντων, μέσω του internet.
Η μείωση στην συχνότητα αγοράς υπηρεσιών στον κλάδο του καλλωπισμού, θα είναι μια δεύτερη μεγάλη επίπτωση, ιδιαίτερα για τις υπηρεσίες καθαρισμού, ενυδάτωσης, αποτρίχωσης, μακιγιάζ, κ.α. Οι καταναλώτριες θα εμφανίσουν μικρότερη συχνότητα αγοράς και μικρότερη συχνότητα κατανάλωσης αυτών των υπηρεσιών, αναζητώντας εναλλακτικές λύσεις. Για τον κλάδο του καλλωπισμού και για τα κέντρα αισθητικής, μια μεγάλη ευκαιρία, θα είναι να «αντικαταστήσουν» την απώλεια εσόδων από την παροχή υπηρεσιών, με αύξηση εσόδων από την πώληση επαγγελματικών καλλυντικών. Για τις υπηρεσίες ενός κέντρου αισθητικής, οι καταναλωτές θα χρειάζονται πλέον περισσότερη υπενθύμιση και "πίεση" για κατεύθυνση στα σημεία αγοράς. Ως εκ τούτου, θα απαιτηθεί περισσότερη διαφήμιση, προώθηση και ενέργειες promotion γενικότερα.
Η αγορά μικρότερων προγραμμάτων, θα είναι μια επόμενη επίπτωση, επομένως τα κέντρα αισθητικής θα πρέπει να σχεδιάσουν, μικρότερες θεραπείες για το ινστιτούτο, σε όλες τις παροχές τους και πιο ευέλικτα προγράμματα, αδυνατίσματος, κυτταρίτιδας, αποτρίχωσης, ειδικών θεραπειών αντιγήρανσης κ.α. έτσι ώστε αυτές να είναι πιο προσιτές. Δηλαδή ως προς το σχεδιασμό του marketing, θα απαιτηθούν τροποποιήσεις σε όλα τα στοιχεία του μίγματος, δηλαδή πακέτο υπηρεσιών, τιμολογιακή πολιτική, επικοινωνίας, κ.α. Σε πλεονεκτικότερη θέση θα βρεθούν, κέντρα αισθητικής που διαθέτουν τεχνολογία και ικανότητα να προωθούν ευέλικτα προγράμματα υπηρεσιών με παράλληλη χρήση επαγγελματικών καλλυντικών για χρήση στο σπίτι.
Τα κέντρα αισθητικής που από άποψη positioning, απευθύνονταν σε χαμηλότερα κοινωνικο-οικονομικά target group, θα πληγούν οικονομικά αμεσότερα με μείωση του τζίρου τους σταδιακά, ειδικά αν δεν εφαρμόσουν σύγχρονα προγράμματα marketing. Αντίθετα κέντρα αισθητικής, που κατάφεραν να απευθυνθούν σε πελάτισσες μεγαλύτερης οικονομικής επιφάνειας, θα πληγούν λιγότερο.
Το marketing και η διαφήμιση, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσεως, είναι το κυρίαρχο στοιχείο για την επιβίωση των κέντρων αισθητικής και των μονάδων καλλωπισμού.
(*) Ο Βασίλης Γαλάνης, είναι Σύμβουλος Marketing, Οργανωτής και Εκπαιδευτής Προσωπικού πολλών Κέντρων Αισθητικής Πανελλαδικά, Συγγραφέας & Καθηγητής.
Mobile: 698 055 8496
vasgalanis@gmail.com
Γυναίκες στα πρόθυρα…οικονομικής κρίσης.
Τι θα αλλάξει στην καταναλωτική τους συμπεριφορά και ποια θα είναι τα καινούργια «trends» εν όψει της κρίσης;
Η τρέχουσα οικονομική κρίση, ενδεχομένως να είναι η σοβαρότερη, που έχει εμφανιστεί μετά τα τέλη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και για το λόγο αυτό, οι αναλυτές δυσκολεύονται να την ερμηνεύσουν και να κάνουν προβλέψεις για τη διάρκειά της. Τελικά αποδείχθηκε ότι η τρέχουσα κρίση, δεν είναι ψυχολογική και τελικά έχει ήδη μεγαλύτερη διάρκεια, από εκείνη που είχε προβλεφθεί αρχικά.
Τι θα αλλάξει η οικονομική κρίση λοιπόν στην καταναλωτική συμπεριφορά των γυναικών, και πως θα επηρεάσει τα κριτήρια επιλογής ινστιτούτων καλλωπισμού καια αισθητικής και brands καλλυντικών;
Μια ερώτηση σημαντική και ιδιαίτερης αξίας εκατομμυρίων euro, αν αθροίσουμε την αξία, της ετήσιας κατανάλωσης υπηρεσιών καλλωπισμού και καλλυντικών για το 2013. Το σίγουρο είναι ότι για πολλά ινστιτούτα αισθητικής και πολλά brands καλλυντικών, το 2013 δεν θα είναι όπως το 2012, και αυτό γιατί οι καταναλωτικές τάσεις μεταβάλλονται, κάτω από το καθεστώς της οικονομικής κρίσης.
Προβλέπεται κάτω από τις επιδράσεις της κρίσης, να ενισχυθούν οι φθηνότερες μάρκες / υπηρεσίες, τόσο στο χώρο του καλλωπισμού, όσο και στον κλάδο των καλλυντικών.
Ιδιαίτερα για τα καλλυντικά, η καταναλωτική προτίμηση θα στραφεί από το κανάλι της επιλεκτικής διανομής περισσότερο στο κανάλι της μαζικής διανομής και στα φαρμακεία. Για τις υπηρεσίες καλλωπισμού και αισθητικής, κυρίαρχο ρόλο θα παίξουν οι έξυπνες και καλά σχεδιασμένες προωθητικές κινήσεις, οι έξυπνες προσφορές και σίγουρα θα ευνοηθούν κέντρα αισθητικής και καλλωπισμού, που διαθέτουν παρουσία στο internet, μέσω web site, εφόσον παρουσιάζεται και στη χώρα μας, μια μεγάλη στροφή των καταναλωτών για αγορά φθηνότερων υπηρεσιών και προϊόντων, μέσω του internet.
Η μείωση στην συχνότητα αγοράς υπηρεσιών στον κλάδο του καλλωπισμού, θα είναι μια δεύτερη μεγάλη επίπτωση, ιδιαίτερα για τις υπηρεσίες καθαρισμού, ενυδάτωσης, αποτρίχωσης, μακιγιάζ, κ.α. Οι καταναλώτριες θα εμφανίσουν μικρότερη συχνότητα αγοράς και μικρότερη συχνότητα κατανάλωσης αυτών των υπηρεσιών, αναζητώντας εναλλακτικές λύσεις. Για τον κλάδο του καλλωπισμού και για τα κέντρα αισθητικής, μια μεγάλη ευκαιρία, θα είναι να «αντικαταστήσουν» την απώλεια εσόδων από την παροχή υπηρεσιών, με αύξηση εσόδων από την πώληση επαγγελματικών καλλυντικών. Για τις υπηρεσίες ενός κέντρου αισθητικής, οι καταναλωτές θα χρειάζονται πλέον περισσότερη υπενθύμιση και "πίεση" για κατεύθυνση στα σημεία αγοράς. Ως εκ τούτου, θα απαιτηθεί περισσότερη διαφήμιση, προώθηση και ενέργειες promotion γενικότερα.
Η αγορά μικρότερων προγραμμάτων, θα είναι μια επόμενη επίπτωση, επομένως τα κέντρα αισθητικής θα πρέπει να σχεδιάσουν, μικρότερες θεραπείες για το ινστιτούτο, σε όλες τις παροχές τους και πιο ευέλικτα προγράμματα, αδυνατίσματος, κυτταρίτιδας, αποτρίχωσης, ειδικών θεραπειών αντιγήρανσης κ.α. έτσι ώστε αυτές να είναι πιο προσιτές. Δηλαδή ως προς το σχεδιασμό του marketing, θα απαιτηθούν τροποποιήσεις σε όλα τα στοιχεία του μίγματος, δηλαδή πακέτο υπηρεσιών, τιμολογιακή πολιτική, επικοινωνίας, κ.α. Σε πλεονεκτικότερη θέση θα βρεθούν, κέντρα αισθητικής που διαθέτουν τεχνολογία και ικανότητα να προωθούν ευέλικτα προγράμματα υπηρεσιών με παράλληλη χρήση επαγγελματικών καλλυντικών για χρήση στο σπίτι.
Τα κέντρα αισθητικής που από άποψη positioning, απευθύνονταν σε χαμηλότερα κοινωνικο-οικονομικά target group, θα πληγούν οικονομικά αμεσότερα με μείωση του τζίρου τους σταδιακά, ειδικά αν δεν εφαρμόσουν σύγχρονα προγράμματα marketing. Αντίθετα κέντρα αισθητικής, που κατάφεραν να απευθυνθούν σε πελάτισσες μεγαλύτερης οικονομικής επιφάνειας, θα πληγούν λιγότερο.
Το marketing και η διαφήμιση, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσεως, είναι το κυρίαρχο στοιχείο για την επιβίωση των κέντρων αισθητικής και των μονάδων καλλωπισμού.
(*) Ο Βασίλης Γαλάνης, είναι Σύμβουλος Marketing, Οργανωτής και Εκπαιδευτής Προσωπικού πολλών Κέντρων Αισθητικής Πανελλαδικά, Συγγραφέας & Καθηγητής.
Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
Marketing Consultant - Καθηγητής - Συγγραφέας
Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
Info:
e-mail vasgalanis@gmail.com Mobile: 698 055 8496